[Tips] Welke modificaties voor community forum (clansite)

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
CompleX-
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 sep 2008, 10:11

[Tips] Welke modificaties voor community forum (clansite)

Bericht door CompleX- » 13 jul 2009, 21:25

Aloha!

Vorig keer had ik de vraag of er iemand was die phpbb met webspell kon bridgen, zodat ik een top forum heb én de mogelijkheden heb die benodigd zijn voor een (game)clan website. Ik heb nu iemand gevonden die dat kan en voor mij gaat doen. :)

Hier heb ik wederom jullie advies / tips voor nodig.
www.dokgaming.nl is een organisatie waar diverse pro game teams voor spelen. Een bruisend forum mag dan natuurlijk niet ontbreken. Mijn vraag aan jullie is welke mods jullie hiervoor adviseren.

Zelf heb ik nog geen ervaring met phpbb3 (wel met phpbb2) dus ik kan wel wat tips gebruiken.

Groetjes,
Ruben

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: [Tips] Welke modificaties voor community forum (clansite)

Bericht door Pascal » 13 jul 2009, 23:22

Ik stel voor om eerst phpbb3 te testen, mischien met wat gamers erbij, want met phpbb3 heb je al erg veel in huis, wanneer je test kom je vanzelf wel dingen tegen die je mist ;)

En wat wil je graag voor je doelgroep bereiken? Je kunt namelijk veel wegen op :P ^_^
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gebruikersavatar
Finny
Berichten: 164
Lid geworden op: 23 dec 2008, 10:18
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: [Tips] Welke modificaties voor community forum (clansite)

Bericht door Finny » 16 jul 2009, 17:42

PhpBB3 kun je heel goed gebruiken voor een community, zeker op het gebied van gaming. Zeker omdat je ook, als je eenmaal door hebt hoe het werkt, gemakkelijk eigen pagina's kan toevoegen aan het forum. Zo heb je de mogelijkheid om er een echte website van te maken.

Ikzelf draai ook een phpBB3 forum voor mijn eigen clan. Dit is inmiddels uitgebreid tot een website en is allang niet meer alleen een forum. Nog een groot voordeel van phpBB is, dat je met enige ervaring, statistieken en andere geautomatiseerde systemen kan toevoegen. Nadeel hiervan is dat je wel mensen moet hebben die hier verstand van hebben en ook wij hebben die. Dus voor ons werkt het perfect.

Een van de grootste voordelen vinden wij nog wel de vele beschikbare extra's. Een groot aantal modificaties die gebruiksgemak enorm kunnen vergroten. Maar zo zijn er ook modificaties die speciaal voor game-communities zijn ontwikkeld. Neem bijvoorbeeld de Xfire-modificatie. En natuurlijk zit een groot team dag en nacht klaar voor antwoorden op al je vragen en zijn vele mensen 24 uur per dag 7 dagen per week intensief bezig met het verbeteren en behouden van de veiligheid.

Al met al vind ik dat phpBB (en met name de huidige versie 3) je verwachtingen 100% waarmaakt (en hier en daar zelfs overtreft). Zoals je kunt merken ben ik (en ons Team) heel tevreden en we zullen het systeem zeker blijven gebruiken :D

Neem maar is een kijkje op http://www.fight4friendship.nl.
Als je hulp nodig hebt, dan kunnen we je een goed eind op weg helpen ;)
DW# Dutch Warrior Clan
Nederlandstalige Multigaming clan. Minimaal 14 jaar / TS verplicht.
Een van de gezelligste clans van de BENELUX.

Plaats reactie