[REQ]links naar bijlagen en massmail combinatie en notificat

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
volgensbartjes.nl
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:38
Locatie: Wognum
Contacteer:

[REQ]links naar bijlagen en massmail combinatie en notificat

Bericht door volgensbartjes.nl » 29 dec 2008, 02:39

ik heb een oproep geplaatst op:
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1379745
maar misschien dat hier iemand zit die kan en wil helpen met een of alle mods, contact in het nederlands lijkt me toch ff makkelijker hiermee...
Alvast heel erg bedankt namens de vereniging.
Gr,
Bart

volgensbartjes.nl
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:38
Locatie: Wognum
Contacteer:

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail combinatie en notificat

Bericht door volgensbartjes.nl » 03 jan 2009, 14:56

ik zal hier maar even wat uitleg in het nederlands geven. eerst was het namelijk alleen het kijken of het mogelijk is, om het bij een vereniging te gebruiken, inmiddels weet ik echter al dat ik het in iedergeval ook in een ander forum wel wil gebruiken...

wat ik zou willen:


- Als er een notificatiemail verstuurd wordt vanwege een nieuw topic in en forum of een nieuwe reactie in een topic, wil ik dat de complete tekst van het bericht in de mail komt zodat mensen niet perse het forum hoeven te bezoeken. Dit had ik bij phpBB2 al zelf gedaan, bij 3 kwam ik er nog niet helemaal uit hoe het moest.


- Als er een attachment bij een nieuw topic of een reactie gedaan wordt, wil ik dat er een directe link (of meerdere links bij meerdere bijlagen) in de notificatiemail komt naar het betreffende bestand, dus niet naar een download pagina waarvoor je ingeloged moet zijn (het hele forum wordt namelijk alleen zichtbaar voor ingelogde leden, dus moet de link echt naar het fisieke bestand linken zodat mensen het direct vanuit de mail kunnen downloaden)


- dan zou ik graag een soort "forceer notificatie" optie willen. Standaard is dan niemand geabboneerd op een forum of topic, als er een nieuw bericht geplaatst wordt hoeft namelijk niet altijd iedereen gemailt te worden. De gene die het bericht plaatst moet dan als optie bij het plaatsen van zowel een nieuw bericht als een reactie hebben, om bepaalde groepen aan te vinken wie er gemailt moeten worden. Zo zal er bijv een groep koor gemaakt worden, als de dirigent dan een mededeling over een repetitie heeft, hoeven de decor mensen niet gemailt te worden, maar gaat het om een jaarvergadering, dan moet wél iedereen gemailt worden. Daarbuitenom moet wel de gewone notificatie werken, dus, als iemand een bericht plaatst, heb ik al gezien dat er een array van mail adressen wordt gemaakt van geabboneerden enzo.
wat er dus volgens mij met deze mod gedaan moet worden is:
- een lijstje van alle groepen onder het plaats formulier met een vink vakje.
- bij het versturen worden eerst alle geabboneerden in de "aan array" gezet zoals normaal.
- dan wordt de eerst aangevinkte groep gepakt, en de mail adressen er uit gehaald.
- zolang er adressen in de groep zitten:
- kijk of het adres al in de aan array zit
- zo niet, toevoegen aan de aan array en verder gaan met volgende, zo wel, verder gaan met volgende.
- pak de volgende aangevinkte groep.
- voer bovenstaande controle en toevoeg functie weer uit.
- als alle aangevinkte groepen zijn bekeken en toegevoegd, mails versturen.
hierbij heb ik nog wel een aantal kleine dingetjes wat handig zou zijn, maar als er iemad is die dit kan, kan die de andere dingetjes ook wel.


- als laatste heb ik ook vorig jaar zelf een pagina gemaakt binnen phpbb2, deze werkte echter gewoon als zelfstandige php pagina met include header en footer op basis van een lege template. in phpbb3 moet je echter de complete inhoud eerst genereren, en die dan met een functie laten omzetten naar een phpbb pagina voor zover ik het begrijp. dit gaat mij even te ver, ik kan mijn ode pagina dus niet omzetten naar 3. graag dus ook iemand die dit kan.

Ik hoop van harte dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.
Alvast heel erg bedankt,
Bart Huisman

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail combinatie en notificat

Bericht door Mid » 03 jan 2009, 18:44

Hier kunnen dergelijke aanvragen worden geplaatst: viewforum.php?f=62

volgensbartjes.nl
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:38
Locatie: Wognum
Contacteer:

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail combinatie en notificat

Bericht door volgensbartjes.nl » 03 jan 2009, 19:14

misschien kan iemand hem daarheen verplaatsen?

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail combinatie en notificat

Bericht door Paul » 03 jan 2009, 19:21

Nee, graag een nieuw topic daar aanmaken, met de verplichte template.


Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail combinatie en notificat

Bericht door Paul » 03 jan 2009, 20:28

Graag niet dubbelposten, maar je bericht aanpassen. Ik heb je posts nu samengevoegd.

Plaats reactie