Na update portal link kwijt

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Kelly001
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 feb 2004, 20:30
Contacteer:

Na update portal link kwijt

Bericht door Kelly001 » 13 dec 2008, 20:41

  • Adres van je forum: http://www.pspforum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?na de update
    phpBB versie: 3.0.4

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik heb net mijn forum geupdate en nu werkt mijn link naar het portaal niet meer.
De tekst ervan staat er nog wel op maar met haakjes die er voor die tijd niet stonden. (afb)
Afbeelding
Hoe krijg ik dit weer in orde?
Groetjes
Kelly

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Na update portal link kwijt

Bericht door Paul » 13 dec 2008, 20:52

De taal voor de portal mist in de nederlandse map, controleer of alle wijzingen voor de files zijn uitgevoerd :).

Verder heb ik je topic even verplaatst naar het MOD forum.

Niek
Berichten: 1818
Lid geworden op: 21 sep 2005, 19:04
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Na update portal link kwijt

Bericht door Niek » 14 dec 2008, 18:13

Heb je de gewijzigde bestanden gebruikt of de automatische updater om je forum te updaten?
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Kelly001
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 feb 2004, 20:30
Contacteer:

Re: Na update portal link kwijt

Bericht door Kelly001 » 14 dec 2008, 18:44

Ik heb vreselijk zitten rommelen want ik kreeg heel veel meldingen van bestanden die niet automatisch konden worden samengevoegd. Met een rood uitroeptekentje.
Dat staat elders in het topic "Updateprobleem 302 naar 303. Afijn, de update leek goed gegaan te zijn en toen kreeg ik problemen met het portaal.

Ik moest dus eerst van 2 naar 3 en heb dat hiervandaan gedownload:
Uitgepakt, geupload en via het beheerderspaneel de update uitgevoerd.

De link naar het portaal werkte niet meer dus ben ik eerst maar verder gegaan met de update 203 naar 204.
Daar heb ik de automatische update voor genomen, hier van het forum maar toen kreeg ik weer al die bestanden die niet automatisch konden worden samengevoegd. (terwijl 2 naar 3 wel goed was gegaan)
Weer met de hand de boel aangevinkt, gedownload, geupload en toen leek die update ook geslaagd maar het portaal blijft zoek plus de mod bezoekers van de laatste 24uur doet het ook niet meer.

Ik heb nu de database zo gelaten en de oude forumbestanden teruggezet en het werkt weer als vanouds. Maar in het beheerderspaneel krijg ik wel de melding dat ik nog onder versie 302 draai.

Heb je nog enig idee wat ik kan doen zonder dat ik dat portal kwijt ben? Het belangrijkste is dat dat blijft werken. Die extra mod, zet ik er wel overnieuw in.
Portaal opnieuw installeren is geen optie want dat zie ik echt niet zitten na iedere update. :|
Groetjes
Kelly

Niek
Berichten: 1818
Lid geworden op: 21 sep 2005, 19:04
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Na update portal link kwijt

Bericht door Niek » 14 dec 2008, 18:51

Je moet met de automatische updater eerst van 3.0.2 naar 3.0.3 en vervolgens naar 3.0.4
Bij probleem bestanden kun je het beste kiezen voor "Voeg samen en gebruik nieuwe code voor het probleemgevende deel" (2e optie)

Hierna zul je alle mods even na moeten lopen en controleren of ze nog werken.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Kelly001
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 feb 2004, 20:30
Contacteer:

Re: Na update portal link kwijt

Bericht door Kelly001 » 14 dec 2008, 19:07

Die van 3 naar 4 staat hier als upload maar die van 2 naar 3, waar vind ik die dan?
Is dat andere dan die op de site staat die ik hierboven neerzette?
Groetjes
Kelly

Gebruikersavatar
PhilipvD
Berichten: 1690
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:06

Re: Na update portal link kwijt

Bericht door PhilipvD » 14 dec 2008, 19:11

Die kan je vinden op SourceForge
http://sourceforge.net/project/showfile ... _id=194469
De NL vertaling kan je hier downloaden:
http://www.phpbb.nl/downloads/

Raimon
Berichten: 4397
Lid geworden op: 27 aug 2005, 12:59
Contacteer:

Re: Na update portal link kwijt

Bericht door Raimon » 14 dec 2008, 21:35

Kelly001 schreef:Die van 3 naar 4 staat hier als upload maar die van 2 naar 3, waar vind ik die dan?
Is dat andere dan die op de site staat die ik hierboven neerzette?
Als je automatisch wilt updaten van 3.0.2 naar 3.0.3 kan je ook dit update pakket gebruiken ; https://www.ohloh.net/p/phpbbservice/do ... 0.3-NL.zip (bevat de Nederlandse ( automatische ) update van 3.0.2 naar 3.0.3 inc de nederlandse vertaling ) .
En daarna kan je de updater gebruiken die hier op phpBB.nl ter download wordt aangeboden ( 3.0.3 naar 3.0.4 ) op de download pagina ; http://www.phpbb.nl/downloads :)

Plaats reactie