Error bij board3

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Gesloten
MarkDome
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 nov 2008, 12:43
Contacteer:

Error bij board3

Bericht door MarkDome » 05 nov 2008, 13:01

  • Modificatie & Versie:
    Directe link naar de modificatie: board3 gedownload van phpBBHacks.com
    Adres van je forum: http://forum.potterdome.com
    phpBB versie:phpbb3
    Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?geen modificatie geïnstalleerd, gebruik template blackbox_green

    Wat is het probleem?

    Ik heb de portal geïnstalleerd volgens de instructies, de code aangepast waar ze zeiden dat ik dat dus moest doen. Dat werkte en leverde verder geen problemen op. Toen moest ik alles uit de map root een map terug verplaatsen en dan zou het goed moeten zijn.

    Toen ik ging kijken op de site was heel mijn forum niet meer goed in style zoals hij daarvoor was. Links stonden niet echt heel netjes plaatjes waren weg, dus de gehele stijl was verprutst

    Daarna heb ik gewoon phpBB3 terug op gezet en alle mappen verwijderd zodat het forum wel weer gewoon netjes werkt :) die mensen wilde namelijk ook verder werken ^^

    Mijn vraag is als volgt, is board3 een goede portaal, zo ja staat er ergens in het nederlands goed uitgelegd hoe ik hem moet installeren en vervolgens hoe ik blackbox_green ook op me portaal kan installeren. Want ik ben er niet helemaal aan uit gekomen hoe ik dus bij mijn forum een goed werkend portaal kan installeren.

    Alvast bedankt en hopelijk kan iemand me duidelijk uitleggen hoe en wat ik moet doen :)
Webmaster PotterDome.com || MyDome.nl

Niek
Berichten: 1818
Lid geworden op: 21 sep 2005, 19:04
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Error bij board3

Bericht door Niek » 05 nov 2008, 13:14

Board3 is een goed werkend portal.
Hoe je een MODs moet installeren, dus ook het portal staat uitgelegd in het artikel Modificaties installeren.

Heb je ook de wijzigingen die je op de stijl subsilver2 moest doorvoeren toegepast op de stijl blackbox_green. Omdat blackbox_green is gebaseerd op suvbsilver2 zullen deze wijzigingen (vrijwel) altijd werken. Ook moeten alle bestanden in root/styles/subsilver2/* in de map van blackbox_green worden geplaatst.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

MarkDome
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 nov 2008, 12:43
Contacteer:

Re: Error bij board3

Bericht door MarkDome » 05 nov 2008, 13:29

Ik ga hem nog eens proberen te installeren zodat ik kan ziet waar de errors komen zodat jullie me specifieker kunnen helpen.

Ik heb de zip uitgepakt,
daar in staat het volgende
/contrib
/root
/xml
install.xml
license.txt
modx.prosilver.en

waar moet ik die uploaden?
in de map forum.potterdome.com (dus de map waar het forum deel sta)
of kan ik die ook neer zetten in portal.potterdome.com

alvast bedankt
Webmaster PotterDome.com || MyDome.nl

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Error bij board3

Bericht door Coen » 05 nov 2008, 13:35

Alles wat in de map root/ staat, plaats je in de directory waar ook config.php en index.php staan, de basis van jouw forum. De map waar nu je forum in geïnstalleerd is dus, ja.

Maar je wilt nu ook dingen gaan doen als jouw portal op een apart subdomein onder brengen (portal.potterdome.com)? Dit zijn lastigere dingen om te doen, ik zou het eerst op de originele manier installeren en daarna proberen om te bouwen. ;)

MarkDome
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 nov 2008, 12:43
Contacteer:

Re: Error bij board3

Bericht door MarkDome » 05 nov 2008, 17:41

Sorry dat ik zo laat reageer, maar mijn FTP had geen zin om mee te werken.

Ik heb nu board3 geupload in de map waar config en install.php staat
/contrib
/xml
install.xml
license.txt

verder heb ik alle bestanden die in de root staan ook in de map gezet waar config en install.php staat.

Toen ging ik naar
forum.potterdome.com/install_portal/index.php
en krijg ik deze fout 'Language file portal_install.php couldn't be opened.'

Dus als ik het goed begrijp moet ik nu het volgende doen
http://forum.potterdome.com/install.xml#.htaccess
en de andere bestanden aanpassen hoe het hier staat?

wat hier onder sta moet ik dus ook doen in de map styles/blackbox_green ??
styles/prosilver/template/overall_header.html
styles/prosilver/template/overall_footer.html
styles/prosilver/theme/stylesheet.css


maar in styles/blackbox_green/theme/stylesheet.css staat geen

Code: Selecteer alles

@import url("colours.css");
Webmaster PotterDome.com || MyDome.nl

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Error bij board3

Bericht door Kevin » 05 nov 2008, 17:58

Kijk is in de map "contrib" staan daar geen aanpassingen voor subsilver vermeld, zo te zien is jouw stijl daarop gebasseerd.

overigens hoef je die .xml bestanden en contrib folder niet te uploaden, alleen alles wat in de root staat en daarbij de algemene aanpassingen en daarna de stijl aanpassingen doorvoeren voor alle stijlen die je gebruikt of wil gaan gebruiken.

EDIT en het aanroepen van portalinstall doe je pas als je alle aanpassingen gedaan hebt, wat je ook nog moet doen omdat je forum ingesteld is in nederlands is in de map root/language/en map NL plaatsen met de nederlandse vertaling. daar komt die error vandaan.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

MarkDome
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 nov 2008, 12:43
Contacteer:

Re: Error bij board3

Bericht door MarkDome » 05 nov 2008, 19:04

ik ga nu beginnen met de aanpassingen, moet over half uurtje weg maar ga dan vanaaf verder.

Maar @ kevin

/contrib
modx.prosilver.en
update_board3portal_021
updata_board3portal_100rc2
updata_board3portal_110b
updata_board3portal_010
updata_board3portal_020
updata_board3portal_100
updata_board3portal_100rc1
updata_board3portal_100rc3
updata_board3portal_101
updata_board3portal_122

/xml
de
modx.prosilver.en
subsilver2
Webmaster PotterDome.com || MyDome.nl

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Error bij board3

Bericht door Kevin » 05 nov 2008, 19:14

staat erin dus dus die subsilver2 aanpassingen. Die bestanden hoe je dus niet te uploaden, deze zijn puur als instalhandleiding voor jou.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

MarkDome
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 nov 2008, 12:43
Contacteer:

Re: Error bij board3

Bericht door MarkDome » 05 nov 2008, 19:38

Ik heb nu install.xml door lopen
* .htaccess,
* viewonline.php,
* adm/index.php,
* includes/constants.php,
* includes/functions.php,
* includes/session.php,
* styles/prosilver/template/overall_header.html,
* styles/prosilver/template/overall_footer.html,
* styles/prosilver/theme/stylesheet.css

en subsilver2.xml doorlopen

* styles/subsilver2/template/breadcrumbs.html,
* styles/subsilver2/template/overall_header.html

moet ik nog iets in de map blackbox_green doen?
Webmaster PotterDome.com || MyDome.nl

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Error bij board3

Bericht door Kevin » 05 nov 2008, 20:18

jep wat er staat voor

* styles/subsilver2/template/breadcrumbs.html,
* styles/subsilver2/template/overall_header.html


ook uitvoeren in

* styles/blackbox_green/template/breadcrumbs.html,
* styles/blackbox_green /template/overall_header.html

ook eventuele afbeeldingen en bestanden die je moest uploaden naar de map styles/subsilver2/... zul je moeten uploaden naar styles/blackbox_green/...
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

MarkDome
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 nov 2008, 12:43
Contacteer:

Re: Error bij board3

Bericht door MarkDome » 06 nov 2008, 00:52

Het portaal werkt :) hartelijk dank voor de snelle respons, mijn complimenten voor het support heb het nooit zo snel gehad als hier :)

Op een vorige site waar ik zat kon ik via admin panel blocks verwijderen, bloks maken en dergelijke
ook kon ik staticpages aan maken, kan iemand mijn vertellen hoe dat precies moet wat ik dan moet installeren.

Andere vraag is hoe krijg ik de portal op een ander subdomein, bijvoorbeeld portaal.potterdome.com


Hopelijk kunnen jullie me ook helpen met deze vragen :)
Webmaster PotterDome.com || MyDome.nl

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Error bij board3

Bericht door Coen » 06 nov 2008, 08:40

MarkDome schreef:Op een vorige site waar ik zat kon ik via admin panel blocks verwijderen, bloks maken en dergelijke
ook kon ik staticpages aan maken, kan iemand mijn vertellen hoe dat precies moet wat ik dan moet installeren.
Was dat ook met hetzelfde portal (board3)? :?
Andere vraag is hoe krijg ik de portal op een ander subdomein, bijvoorbeeld portaal.potterdome.com
Hiervoor zul je waarschijnlijk met mod_rewrite of vergelijkbare techniek moeten gaan werken om te simuleren dat je portal op een ander subdomein werkt. Als je het echt fysiek zo wilt inrichten, zul je een hoop moeten verbouwen aan je portal, ben ik bang. Ik weet niet of je daar op zit te wachten...

MarkDome
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 nov 2008, 12:43
Contacteer:

Re: Error bij board3

Bericht door MarkDome » 06 nov 2008, 10:35

Ik heb geen idee welk portal hun destijds hebben gebruikt ik weet dat het phpbb, en waarschijnlijk 2 omdat 3 nog niet bestond destijds, was. Als ik toen in het ACP kwam stond er een kopje blocks
daar in alle blocks en die kon je selecteren om hem te verwijderen of 1 toevoegen. Ook kon je naar pages gaan en daar een pagina aanmaken (wat je op die pagina typte moest wel html zijn dus geen bbc).
Maar goed heeft iemand toevallig een idee of er een ander portal is die dit wel kan of misschien een mod voor deze portal om het bovenstaande te kunnen doen.

Op phpbbhacks kon ik namelijk niet echt veel uitleg vinden over de portals zelf dus ik koos er maar 1 uit :)
hoorde ook dat er phpbbportal is ofzo iemand daar ervaring mee?

Dat verbouwen laat ik wel iemand anders doen die meer verstand heeft op php gebied dan ik:) want ik ga daar niet zelf aan rommelen :)


Wijziging: Heb voor de overzichtelijkheid een nieuw topic geopend omdat de blocks niet bij errors hoort ;) voor de mensen in dit topic hartelijk dank voor de uitleg :) complimenten aan het support
Dan kan deze op slot, wel zo overzichtelijk!
We gaan in het nieuwe topic verder.
- Coen
Webmaster PotterDome.com || MyDome.nl

Gesloten