Hallo,
Ik draai Phpbb3.02 en ik vroeg mij af of het mogelijk is om moderatoren de account activatie te laten doen. Ik heb al aardig wat afgezocht op het internet, maar niets kunnen vinden. Wat dus zou moeten gebeuren is het volgende:
- Melding van activatie van een nieuwe gebruiker wordt verstuurd naar admin en moderatoren.
- Zowel admin als moderatoren kunnen het account activeren.
Simpelste oplossing is om de moderatoren of een moderator admin te maken, maar dit wil ik eigenlijk niet doen, zeker niet als er een andere mogelijkheid eventueel is.
Heeft er iemand ideeen?
Account activatie door moderator
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

-
Re: Account activatie door moderator
Ik heb hier ook mee zitten spelen en volgens mij gaat het niet lukken. Het versturen van de mail kan je ondervangen door een filter aan te maken op het mail account: forum stuurt mail aan admin account, vanuit het admin account wordt de mail met een filter doorgestuurd naar het mod mail account. Probleem ontstaat echter bij het activeren van het account. Dan moet de mod namelijk admin rechten krijgen. En dat wilde ik juist niet.
Misschien is het op te lossen met een script, maar dat ging me te ver. Afgevraagd waarom ik het wilde en toen besloten activatie door gebruiker te laten doen. Gebruikers krijgen nu bij default beperkte toegang tot het forum. Ik heb een groep aangemaakt die toegang tot het volledige forum heeft en mods hebben de mogelijkheid de nieuwe gebruiker toe te voegen aan de groep. Misschien niet "mooi", maar het werkt wel.
Misschien is het op te lossen met een script, maar dat ging me te ver. Afgevraagd waarom ik het wilde en toen besloten activatie door gebruiker te laten doen. Gebruikers krijgen nu bij default beperkte toegang tot het forum. Ik heb een groep aangemaakt die toegang tot het volledige forum heeft en mods hebben de mogelijkheid de nieuwe gebruiker toe te voegen aan de groep. Misschien niet "mooi", maar het werkt wel.
Re: Account activatie door moderator
Kleine note, de moderator hoeft dan geen gehele beheerdersrechten te hebben, maar enkel de permissie: Kan gebruikers beheren.Best Buddy schreef:Dan moet de mod namelijk admin rechten krijgen. En dat wilde ik juist niet.

Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!