- Modificatie & Versie: N.V.T
Directe link naar de modificatie: N.V.T
Adres van je forum: http://pepijnstrips.woelmuis.nl
phpBB versie: 3.0.2
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd? N.V.T
Wat is het probleem?
Heeft er iemand een automatische bestanden Backup mod/script? Anders moet ik het elke dag met de hand doen, en anders gaat het gewoon automatisch per 12 uur bv.
Ik heb wel een paar SQL backups gevonden, maar dat zoek ik dus niet!
Lars
Automatisch Back UP Bestanden.
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

-
Automatisch Back UP Bestanden.
Support alleen via het Forum, niet via PM, Mail, of sites.
Funiest topic uit de PhpBB.nl geschiedenis!: hier
Re: Automatisch Back UP Bestanden.
Het is onzin om elke dag een backup te maken van alle bestanden, omdat ze niet veranderen als je er zelf niet aanzit. Als je gewoon een kopie van je huidige bestanden maakt en die veilig opbergt, en dat doe na elke wijziging die je maakt in de bestanden, dan is dat genoeg.
Hooguit avatars en attachments zou je vaker kunnen doen, maar avatars uploaden is zowieso niet slim voor je dataverkeer
Hooguit avatars en attachments zou je vaker kunnen doen, maar avatars uploaden is zowieso niet slim voor je dataverkeer

... Maar ik modereer (nog) niet.
-
Oke.
Support alleen via het Forum, niet via PM, Mail, of sites.
Och, die paar kb's? Met een beetje fatsoenlijke host merk je dat niet hoor. Opslagruimte is bij mij veel eerder een issue dan dataverkeer.Bee schreef:maar avatars uploaden is zowieso niet slim voor je dataverkeer
Oké, voor een klein forum maakt het niet zo veel uit, maar ik heb ook wel situaties gezien waar het ging tot een besparing van bijna 600 mb verkeer per maand, en dat scheelde toch weer. 

Maar alles wat je opslaat telt toch mee met je dataverkeer, aangezien het dan ook opgevraagd wordt?Ger schreef:Och, die paar kb's? Met een beetje fatsoenlijke host merk je dat niet hoor. Opslagruimte is bij mij veel eerder een issue dan dataverkeer.Bee schreef:maar avatars uploaden is zowieso niet slim voor je dataverkeer

Of zit ik ernaast?
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar
Niet alles wordt continu of even vaak opgevraagd natuurlijk he. De database is bij een forum het meeste, maar alleen topics die opgevraagd worden genereren dataverkeer.
@Bee: wat is 600mb als je dataverkeer in tientallen GB's meet? Procentenkwestie, hooguit.
@Bee: wat is 600mb als je dataverkeer in tientallen GB's meet? Procentenkwestie, hooguit.
Neuh, voor vele gigabytes is het niets, maar het scheelt toch weer, en ik ken daar genoeg spreekwoorden over