Hallo Allemaal,
ik ben een beginner op het gebied van PHP/MySQL etc.
Ik heb een PHPBB3 forum gemaakt met daaraan een gallery gekoppeld (phpbbgallery) (http://phpbbgallery.ph.funpic.de/). Alles werkt naar behoren en mensen kunnen berichtjes posten, de gallery bekijken etc...
Toch lopen we tegen een raar probleem op. Zodra we een plaatje willen uploaden naar een van de aangemaakte subgallery's krijgen we steevast de melding 'file too large' (ook al is het plaatje 2KB en 10x10 pixels). De enige die wél iets kan uploaden is de persoon die de site daadwerkelijk via FTP heeft geüpload naar de hosting server toe. Interessant detail: Het gaat hier om een bron-IP waardoor het mag. Als we op het IP van de originele Site uploader zitten kan elke registered user namelijk foto's plaatsen.
Ik sta zelf als founder geregistreerd op de site en de persoon die als enige kan uploaden is 'gewoon' admin. De volgende settings hebben wij al gecontroleerd:
Uit PHP Info:
upload_max_filesize 16M
upload_tmp_dir C:\Program Files\xampp\tmp
Gallery settings:
Max Files size 5MB
Max Resolutie 2500x2500
Op de Gallerys die ik heb aangemaakt hebben admins, founders en registered users volle rechten om foto's te plaatsen, editen, verwijderen etc.
Iemand enig idee waar we de 'file too large' melding moeten zoeken of waarom er alleen foto's kunnen worden geupload vanaf het IP van degene die de site heeft neergezet bij de hostingserver.
Info over de configuratie:
PHP Version 5.2.2
Apache/2.2.4 (Win32) DAV/2 mod_ssl/2.2.4 OpenSSL/0.9.8e mod_autoindex_color PHP/5.2.2
Vast hartelijk dank voor de tips!
..
Probleem met PHPBBgallery mod
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Probleem met PHPBBgallery mod
Laatst gewijzigd door Derky op 22 aug 2008, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst van Support
Reden: Verplaatst van Support