Welke mods kan ik het beste gebruiken?

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Esther79

Welke mods kan ik het beste gebruiken?

Bericht door Esther79 » 12 aug 2008, 20:28

Heb de lijst nog niet ingevult (die er standaard al stond) omdat de versie phpbb die ik nu draai (2) niet degene is waarover ik vragen heb.
Ben momenteel aan het uitzoeken hoe ik mods moet installeren e.d. en het is me duidelijk dat het me niet duidelijk is ;)

Nu ben ik op zoek naar de volgende mods maar wat zijn jullie ervaringen of beter gezegd welke kan ik het beste kiezen?
Ik zoek een mod voor:
- een chat die het lieft met een losse link op het forum te gebruiken is
- een quick reply mod
- anti spam bot mod maar ik begreep dat dit een goede is (?)
- mod voor verjaardagen (of zit die al standaard in phpbb 3?)
- mod voor vrienden waar je ook berichten achter kan laten (of is dat niet mogelijk bij phpbb?)

Het gaat mij er om dat gebruikers toch de ruimte hebben om te kletsen zonder dat het forum 1 grote bende word zodoende dat een chat mod me handig lijkt.

Ik zoek me al dagen gek en door het feit dat ik er eigenlijk niks van snap zie ik de bomen door het bos niet meer.
2 jaar geleden toen ik door te hoge rekeningen echt van hostingprovider moest wisselen heb ik van ellende het oude forum gewoon laten vervallen omdat ik zelf de kennis niet heb/had de boel te verhuizen.
Nu merk ik duidelijk dat het forum een update kan gebruiken, niet alleen qua looks maar ook qua opties.

Jim
Contacteer:

Re: Welke mods kan ik het beste gebruiken?

Bericht door Jim » 13 aug 2008, 07:39

Goede keuze over te stappen naar phpBB3. ;)
Ik zal even op je vragen wat betreft de MODs ingaan.

1: AJAX Chat van Handyman is in dit geval een goede keus.
2: Ik heb goede ervaringen met de Evil Quick Reply. :)
3: De Anti Bot Question MOD is inderdaad goed, je kan namelijk zelf de vraag verzinnen.
4: Verjaarden zit inderdaad standaard ingebakken in phpBB3. ;)
5: Hier snap ik even niet wat je bedoeld, heb je misschien een voorbeeld van phpBB2?
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 13 aug 2008, 09:41

Esther79 schreef:- mod voor vrienden waar je ook berichten achter kan laten (of is dat niet mogelijk bij phpbb?)
JimB schreef:5: Hier snap ik even niet wat je bedoeld, heb je misschien een voorbeeld van phpBB2?
Misschien dat Esther bedoeld de mogelijkheid van vrienden/vijanden (friends/foes), als dat zo is dan zit het standaard in phpBB3.

Esther79

Bericht door Esther79 » 13 aug 2008, 12:10

Dat klopt Fridge dat bedoelde ik, had dat namelijk ergens gezien en kreeg ook de vraag van een lid of dat mogelijk was.

Jim dank je voor je antwoorden, daar ben ik weer een stuk verder mee gekomen.
Alleen waar kun je de link plaatsen naar die chat die je bedoelt?
Sommige fora hebben 'm namelijk bovenaan of onderaan het forum en dat heb ik liever niet.

Nu nog eens zien te beslissen welke template ik wil gaan gebruiken (was de oude toch zat ;) ) en dan ga ik me eens richting support gedeelte van dit forum begeven.
Wil in elk geval zorgen dat ik alles bij de hand heb, vind het onzinning om tig keer om hulp te moeten vragen terwijl het in 1x klaar kan zijn.

* Kleine toevoeging: het lijkt me zeker wijs over te stappen omdat het forum toch wel verouderd aandoet.
Misschien is dat puur een gevoelskwestie maar ik denk dat de leden heel blij zullen zijn met de komende veranderingen.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 13 aug 2008, 13:52

Voor de AJAX Chat word als je de instructie's volgt inderdaad de chat ook op de voorpagina gezet maar met enkele kleine aanpassingen weglaten is dat gefixt. ;)

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 13 aug 2008, 14:28

Esther79 schreef:Alleen waar kun je de link plaatsen naar die chat die je bedoelt?
Sommige fora hebben 'm namelijk bovenaan of onderaan het forum en dat heb ik liever niet.
Ik gebruik de chat van handyman ook op mijn forum, heb hem ook niet op de forum index staan maar op een aparte pagina, dat zit overigens al standaard in de mod ingebakken dus je als je de toevoeging op de forumindex gewoon weglaat heb je een aparte chat.
Op mijn forum heb ik hem met een aanpassing zo gemaakt dat er ingelogd moet worden voordat de chat kan worden gezien, op een testforum waar ik af-en-toe wat aanklooi is die wel gewoon te zien zonder inlog, deze is hier te vinden. ;)

Esther79

Bericht door Esther79 » 13 aug 2008, 19:34

Dank je Fridge dat was inderdaad precies zoals ik 'm graag wil gebruiken.

Alle links waren in elk geval heel handig en wil deze dan ook gaan gebruiken.

Bedankt voor de hulp.

Dave123

Bericht door Dave123 » 18 aug 2008, 15:04

ziet er wel goed uit die chat alleen is er geen documentatie van voor phpBB3.2.
de te vervangen of te zoeken regels bestaan niet allemaal tenminste.
Iemand die het wel aan de gang heeft gekregen in 3.2?

edit:
een nieuwere versie gevonden en nu kon alles in de betreffende pagina, s geplakt worden. het werkt ook nog :P
alleen nog wel op die aparte pagina, in de forum pagina nog niets te zien.

Dave123

Bericht door Dave123 » 20 aug 2008, 18:28

een packet parser zoals voor smf is ook al niet te vinden voor phpBB3 blijkbaar.
gister vast een 100 pagina's doorgeworsteld op het engelstalige forum van de 276 blz over die mod.
Dat het vaker voorkomt dat het niet goed werkt blijkt er wel uit maar dan wordt vrolijk gemeld dat een aparte pagina fijner is dus dat schiet ook niet op.
Gaat nog een lange adem hebben voor je een phpBB3 forum wat extra's kunt geven. :geek:

Dave123

Bericht door Dave123 » 27 aug 2008, 08:52

Hier ook niemand die het wel gelukt is blijkbaar.
en beginnen ze(waar het forum van is) al te zagen over een ander theme waar het in de standaard nog niet eens werkt.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 27 aug 2008, 14:59

Wat bazel je eigenlijk, ik snap er niks van. :P Kan je iets duidelijker zijn met je vragen?

Johan

Bericht door Johan » 27 aug 2008, 16:47

De mod is prima te installeren hoor. :ugeek:
Voormalig Support Teamlid

Dave123

Bericht door Dave123 » 28 aug 2008, 19:59

JimB schreef:Wat bazel je eigenlijk, ik snap er niks van. :P Kan je iets duidelijker zijn met je vragen?

dus als jouw snapvermogen tekort schiet is het gelijk bazelen.
Er staat dus dat die chat wel op de aparte pagina werkt maar niet op de hoofdpagina in beeld oftewel waar je het forum in beeld hebt.
Zal proberen het beter uit te leggen.
Je opent een link naar een forum en daar zie je dan wat rubrieken.
Wanneer ingelogt soms wat meer en boven of onderaan (al naar gelang de keuze) een shoutbox waar je je oneliners kwijt kunt.
Deze shoutbox komt dus niet in beeld, alleen op de aparte pagina werkt het wel.
Nu las ik al meerdere malen dat men dat juist prefereerde maar dan hoef je niet al die files aan te passen en kun je net zo goed een aparte flashchat installeren.
Dus de vraag is of het iemand hier wél gelukt is om deze shout in de forum index in beeld te krijgen.

Dave123

Bericht door Dave123 » 28 aug 2008, 20:01

JohanG schreef:De mod is prima te installeren hoor. :ugeek:
dat klopt, was geen enkel probleem en het werkt ook.
Alleen niet in de forum index.
en gewoon in het standaard theme dus he, verder niets geinstalleerd.

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 28 aug 2008, 21:19

Gebruik je soms subsilver2? Dan moet je wel de wijzigingen voor styles/prosilver/template/index_body.html
ook nog aanbrengen in styles/subsilver2/template/index_body.html.

En niet vergeten daarna je cache te legen.

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 29 aug 2008, 01:02

Dave123 schreef:Dus de vraag is of het iemand hier wél gelukt is om deze shout in de forum index in beeld te krijgen.
Je voegt gewoon de regel <!-- INCLUDE chat_body.html --> toe aan de index_body.html
Wil je hem bovenaan zoek je naar <!-- INCLUDE overall_header.html --> en plaats je op de volgende regel <!-- INCLUDE chat_body.html --> en als je hem onderaan wilt doe je dit na de regel <!-- INCLUDE forumlist_body.html -->, template vernieuwen en klaar.....

Dave123

Bericht door Dave123 » 29 aug 2008, 13:14

marian0810 schreef:Gebruik je soms subsilver2? Dan moet je wel de wijzigingen voor styles/prosilver/template/index_body.html
ook nog aanbrengen in styles/subsilver2/template/index_body.html.

En niet vergeten daarna je cache te legen.

Nee, bij mij ging die standaard op prosilver.
Om zeker te zijn de map subsilver tijdelijk eens hernoemd maar maakt geen verschil dus ben er vrij zeker van dat als standaard prosilver geinstalleerd staat.

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 29 aug 2008, 13:22

Heb je wel je cache geleegd?

Wat is de link naar je forum?

Dave123

Bericht door Dave123 » 29 aug 2008, 13:36

Fridge schreef:
Dave123 schreef:Dus de vraag is of het iemand hier wél gelukt is om deze shout in de forum index in beeld te krijgen.
Je voegt gewoon de regel <!-- INCLUDE chat_body.html --> toe aan de index_body.html
Wil je hem bovenaan zoek je naar <!-- INCLUDE overall_header.html --> en plaats je op de volgende regel <!-- INCLUDE chat_body.html --> en als je hem onderaan wilt doe je dit na de regel <!-- INCLUDE forumlist_body.html -->, template vernieuwen en klaar.....

<!-- INCLUDE overall_header.html -->
<!-- IF S_USER_LOGGED_IN -->
<!-- INCLUDE chat_body.html -->
<!-- ENDIF -->

al diverse variaties geprobeerd en paar maal een nieuwe file gepakt om opnieuw te beginnen.
Zal best wel ergens een fout maken maar waar.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 29 aug 2008, 15:17

Heb je de buffer geleegd na de aanpassingen aan de template?

Plaats reactie