phpBB3Portal enkele vraagjes

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mr.Stone
Berichten: 508
Lid geworden op: 21 okt 2006, 13:08
Contacteer:

phpBB3Portal enkele vraagjes

Bericht door mr.Stone » 30 dec 2007, 17:54

Ik heb dus zonet een portaal toegevoegd aan men forum, de bedoeling van dat portaal is eigenlijk om een html site te integreren in het forum en database van het forum.

Daarom heb ik enkele vragen:

1.Ik wil dus een appart forum aanleggen waarin ik en de andere beheerder nieuws kan posten, dit nieuws moet zichtbaar zijn op het forum, niet enkel de titel maar echt een stuk van de tekst zelf zoals hier bij phpbb2.0.22 http://remixpromotions.nl/ : dus titel, poster, bericht, aantal berichten, "lees verder" als het een te lang bericht is, reageer. Wat ook leuk zou zijn is dat ik bv. 3 subfora maak in het nieuwsforum, en dat deze op het portaal een bepaald icoon krijgen. Zodat mensen duidelijk zien of het nieuws over de site, forum of de serie gaat.

2.Ik zou Portaal willen veranderen in Home, welke files moet ik daarvoor allemaal aanpassen ?

3.Ook zou ik dus andere paginas willen toevoegen die hetzelfde werken als het portaal maar dan met een eigen inhoud i.p.v. die nieuwsberichten, welke files heb ik daar allemaal voor nodig ?

4.Recente onderwerpen moeten links of rechts komen in een block, maar enkel dan de 10 laatste posts.

5.Ook wil ik een rand rond mijn blocks zoals op de portaalsite zelf: http://www.24fans.be

Dat is voorlopig wat ik weten wil

Alvast bedankt
Mvg Stijn
Laatst gewijzigd door mr.Stone op 02 jan 2008, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: phpBB3 enkele vraagjes

Bericht door Johan » 31 dec 2007, 17:39

mr.Stone schreef:[..]

5.Ook wil ik een rand rond mijn blocks zoals op de portaalsite zelf: http://www.24fans.be

[..]
Je hebt in root/styles/jouwstijl/template/bb3portal/block als het goed is een bestand waar allemaal proefdesigns instaan, waaronder de goede (als laatste)


Hieronder eventjes de code van mijn clock, zodat je een beetje ziet hoe het werkt :)

Code: Selecteer alles

<div class="forabg">
    <div class="inner">
        <span class="corners-top"><span></span></span>
        <ul class="topiclist">
            <li class="header"><dl><dt>{L_CLOCK}</dt></dl></li>
        </ul>
        <ul class="topiclist forums">
            <li><dl>
                <dd class="posts_portal">
            <div align="center">
                <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,19,0" id="clock" width="125" height="125">
                    <param name="wmode" value="transparent">
                    <param name="movie" value="bb3portal/images/clock.swf" />
                    <param name="quality" value="high" />
                    <embed type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" name="clock" width="125" height="125" src="bb3portal/images/clock.swf" quality="high" wmode="transparent">
                    </embed>
                </object>
            </div>
            <br />
                </dd>
            </dl></li>
        </ul>
        <span class="corners-bottom"><span></span></span>
    </div>
</div> 

Dit zal werken :)
Voormalig Support Teamlid

WillemGerrit
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 mar 2004, 16:40

Re: phpBB3 enkele vraagjes

Bericht door WillemGerrit » 01 jan 2008, 13:43

Volgens mij kun je voor het nieuwssysteem dat jij wilt gebruiken beter CuteNews gebruiken dan phpbb3.

Gebruikersavatar
mr.Stone
Berichten: 508
Lid geworden op: 21 okt 2006, 13:08
Contacteer:

Re: phpBB3 enkele vraagjes

Bericht door mr.Stone » 01 jan 2008, 21:13

WillemGerrit schreef:Volgens mij kun je voor het nieuwssysteem dat jij wilt gebruiken beter CuteNews gebruiken dan phpbb3.
Dat gebruiken we momenteel, maar is het doenbaar om de database te koppelen ?

en thx @ 10th_user, ik ga het zo even doen :D

Gebruikersavatar
Gamemaniak
Berichten: 1747
Lid geworden op: 14 nov 2005, 19:03
Locatie: Westdorpe
Contacteer:

Re: phpBB3 enkele vraagjes

Bericht door Gamemaniak » 02 jan 2008, 13:23

WillemGerrit schreef:Volgens mij kun je voor het nieuwssysteem dat jij wilt gebruiken beter CuteNews gebruiken dan phpbb3.
Waarom zou je dat nou weer doen, er zit een nieuwsfunctie en mededelingen functie in, als je het goed insteld werkt dat ook perfect en is het een stuk gemakkelijker ;)

Gebruikersavatar
mr.Stone
Berichten: 508
Lid geworden op: 21 okt 2006, 13:08
Contacteer:

Re: phpBB3Portal enkele vraagjes

Bericht door mr.Stone » 03 jan 2008, 12:15

1. Opgelost, de modificatie start automatisch met compact news, met een beetje wijzigen van de instellingen is het me gelukt er een geweldig systeem van te maken :D

2. Is ook probleemloos opgelost.

3. Ik kan dus nieuwe pagina's aanmaken door gewoon portal.php te kopiëren en hernoemen, maar nu wil ik in elke pagina een andere centre block, hoe kan ik dat aanpakken ?

4. Nog geen oplossing, maar ga zelf wel iets proberen.

5. Dit is ook in orde.

Het enige grote probleem is dus nog de verschillende pagina's met verschillende centre blocks

edit: heb nog een fout ontdekt.

Als ik in het ACP een forum ID instel krijg ik geen poll te zien op men forum (terwijl er wel instaan in dat forum (zelfs een nieuwe)).
Als ik geen ID instel dan kijkt hij in alle forums of er een poll is, maar dan krijg ik dit als ik op de portaal pagina ben:

Code: Selecteer alles

SQL ERROR [ mysql4 ]

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AND (f.forum_id = t.forum_id)' at line 1 [1064]

SQL

SELECT t.*, f.*, tw.notify_status FROM (phpbb_forums f, phpbb_topics t) LEFT JOIN phpbb_topics_watch tw ON (tw.user_id = 2 AND t.topic_id = tw.topic_id) WHERE t.topic_id = AND (f.forum_id = t.forum_id)

BACKTRACE


FILE: includes/db/mysql.php
LINE: 158
CALL: dbal->sql_error()

FILE: portal/block/poll.php
LINE: 119
CALL: dbal_mysql->sql_query()

FILE: portal.php
LINE: 82
CALL: include('portal/block/poll.php')

Plaats reactie