Hoe installeer ik een chat in 3.0.10

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Kevin
Contacteer:

Re: Hoe installeer ik een chat in 3.0.10

Bericht door Kevin » 10 jan 2012, 20:51

Het openen van dit soort bestanden en dan vooral de bestanden uit de map language dienen met een programma geopend en bewerkt te worden die de codering van die bestanden niet beschadigd. Dus niet met kladblok of notepad maar download het gratis programma NOTEPAD++. En gebruik die en zijn zoekfunctie voortaan om je bestanden te bewerken en codes of delen daarvan snel te vinden.

Er zullen nog meer code wijzigingen gedaan moeten worden na die ene die net behandeld is, de aanwijzingen werk je stuk voor stuk af zoals ze beschreven staan in install.xml.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Lellebel

Bericht door Lellebel » 10 jan 2012, 20:55

Ok, kijk daar was ik zelf nooit achter gekomen! ;)

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 10 jan 2012, 21:03

Ohjawel hoor, door de errors die dan vanzelf gaan komen. :mrgreen:
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Lellebel

Bericht door Lellebel » 10 jan 2012, 21:06

Lol

Ok dat heb ik gedaan.. dus die twee laatste zinnen onder de eerste geplakt..

nu dit: Add these lines on a new blank line BEFORE the preceding line(s) to find.

Eerst stond er after nu before.. wat moet ik doen?
Moet ik dit nu VOOR de gezochte regel zetten, dus erboven? dat de gezochte regel hier dus onder komt te staan?

David
Contacteer:

Bericht door David » 10 jan 2012, 21:47

Klopt, before betekent ervoor heel goed
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Lellebel

Bericht door Lellebel » 10 jan 2012, 21:56

Oei ik proef een cynische ondertoon.. ^_^
Ik ben bijna klaar.. kijken of ik geen errors tegenkom.. mijn forum ziet er iig nog normaal uit dus dat zal een goed teken zijn.. hoop ik..

David
Contacteer:

Bericht door David » 10 jan 2012, 22:00

Lellebel schreef:Oei ik proef een cynische ondertoon.. ^_^
Ik ben bijna klaar.. kijken of ik geen errors tegenkom.. mijn forum ziet er iig nog normaal uit dus dat zal een goed teken zijn.. hoop ik..
Van mij niet hoor ;) Bevestig alleen nog even je vraag, ook al wist je min of meer al dat je het goed had. Mag ik nog wel even iets zeggen... welke stijl gebruik je? Ik zag elders iets over een andere stijl, dat zou betekenen dat daar de stijl wijzigingen in gedaan moeten worden. Maar dan moet je eerst weten of jij stijl op subsliver2 of op Prosilver is gebaseerd ;)

Lellebel

Bericht door Lellebel » 10 jan 2012, 22:03

Ja zoiets dacht ik al bij het zien van de laatste wijzigingen, ze gaan allemaal naar prosilver.. Oh jeeej.. ook nog! hahaha.. Dus alles voor niets? dus de laatste mods aan het script moet ik in mijn eigen stijl zetten ipv de prosilver? :)

Alleen eerst de laatste stap nog even..

PHP-installatiebestand
Er is een PHP-bestand dat uitgevoerd moet worden om de installatie te voltooien.
Om het uit te voeren roept u het aan met u internetbrowser, bijvoorbeeld, domain.tld/phpBB3/mchat_install.php

Code:Select All
mchat_install.php

Wat moet ik precies doen? ;)

David
Contacteer:

Bericht door David » 10 jan 2012, 22:08

Je moet de standaard installatie gewoon volgen ook voor Prosilver, in geval van nood kun je die stijl terug zetten zonder problemen, en soms worden bij stijlen bestanden geleend. Maar goed dat is misschien nog wat teveel informatie. Maar welke stijl gebruik je nu, het hangt er dus vanaf of die op Prosilver of Subsilver2 is gebaseerd daar zit nog verschil in namelijk.

Je moet mchat_install.php via je browser oproepen, bijvoorbeeld

Code: Selecteer alles

www.website.nl/mchat_install.php
www.website.nl/forum/mchat_install.php
Hangt even af van jouw website en in welke map je forum staat ;)

Lellebel

Bericht door Lellebel » 10 jan 2012, 22:13

Euhmmmm zo? http://www..me/forum/index.php/mchat_install.php ?? en nu??

Kun jij zien op welke stijl het gebaseerd is? Ik heb geen idee? :lol:

David
Contacteer:

Bericht door David » 10 jan 2012, 22:16

Lellebel schreef:Euhmmmm zo? http://www.femmunity.me/forum/index.php ... nstall.php ?? en nu??
Nope:

Code: Selecteer alles

www.femmunity.me/forum/mchat_install.php
Als het goed is zie je dan een installatie scherm, de rest zou duidelijk moeten zijn lijkt me ;)

Lellebel

Bericht door Lellebel » 10 jan 2012, 22:19

Maar mijn forum heeft een andere stijl en niet prosilver, ligt het daaraan? wat moet ik doen om het in mijn eigen stijl te krijgen? Want ik zie nergens een chat.. of dergelijks..

Ah ja, hij is op prosilver gebaseerd zie ik.. ;) Dus dat is goed? hoop ik?? ;)

David
Contacteer:

Bericht door David » 10 jan 2012, 22:23

Lellebel schreef:Maar mijn forum heeft een andere stijl en niet prosilver, ligt het daaraan? wat moet ik doen om het in mijn eigen stijl te krijgen? Want ik zie nergens een chat.. of dergelijks..

Ah ja, hij is op prosilver gebaseerd zie ik.. ;) Dus dat is goed? hoop ik?? ;)
Dat had ik je al vertelt, je moet de wijzigingen nog toepassen! Heb al 2x gevraagd welke stijl je gebruikt? Als je stijl gebaseerd is op prosilver moet je de wijzigingen van prosilver doen in jouw stijl. Als je stijl is gebaseerd op Subsilver2 moet je die wijzigingen doen in jouw stijl.

Is je installatie bestand nu al gelukt dan?

Lellebel

Bericht door Lellebel » 10 jan 2012, 22:32

Ja daarom zei ik al in mijn vorige bericht, hij is op prosilver gebaseerd.. moest ook even goed kijken, ben maar een leekje.. maar daarom kan ik de installatie zeker niet uitvoeren omdat hij in een ander thema zit..? Ja ik kom er wel.. langzaam, maar ik kom er wel.. :)

David
Contacteer:

Bericht door David » 10 jan 2012, 22:35

Lellebel schreef:Ja daarom zei ik al in mijn vorige bericht, hij is op prosilver gebaseerd.. moest ook even goed kijken, ben maar een leekje.. maar daarom kan ik de installatie zeker niet uitvoeren omdat hij in een ander thema zit..? Ja ik kom er wel.. langzaam, maar ik kom er wel.. :)
In principe maakt dat niet uit, je zou het installatie bestand nu al moeten kunnen oproepen. Weet je zeker dat het op je server staat? Dan kun je via FTP wel controleren..

Lellebel

Bericht door Lellebel » 10 jan 2012, 22:38

David schreef:
Lellebel schreef:Ja daarom zei ik al in mijn vorige bericht, hij is op prosilver gebaseerd.. moest ook even goed kijken, ben maar een leekje.. maar daarom kan ik de installatie zeker niet uitvoeren omdat hij in een ander thema zit..? Ja ik kom er wel.. langzaam, maar ik kom er wel.. :)
In principe maakt dat niet uit, je zou het installatie bestand nu al moeten kunnen oproepen. Weet je zeker dat het op je server staat? Dan kun je via FTP wel controleren..

En hoe controleer ik dat? Dank je! :)

David
Contacteer:

Bericht door David » 10 jan 2012, 22:45

Lellebel schreef:
David schreef:

En hoe controleer ik dat? Dank je! :)
Via FTP zoek je de map van je forum, dan kijk je in de root dat is waar ook de config.php staat. daar zou dus ook mchat_install.php aanwezig moeten zijn als je in het begin je bestanden goed g=hebt geüpload.
Lellebel schreef:Of toch niet.. bij styles/MIJN STIJL/template/editor.js vind ik geen editor.js.. waar ik hem wel bij prosilver vond.. :(

Gebruik jij nu SkyBlue of SkyPink of ik zoek slecht, maar vind SkyPink nergens. Ik denk namelijk dat jouw stijl bepaalde bestanden leent van Prosilver, een paar posts eerder zei ik al zoiets ;) Zei toen dat het een stapje te ver was, maar ben bang dat dit toch het geval is, heb het niet kunnen controleren :cry:

Lellebel

Bericht door Lellebel » 10 jan 2012, 22:53

Gebruik jij nu SkyBlue of SkyPink of ik zoek slecht, maar vind SkyPink nergens. Ik denk namelijk dat jouw stijl bepaalde bestanden leent van Prosilver, een paar posts eerder zei ik al zoiets ;) Zei toen dat het een stapje te ver was, maar ben bang dat dit toch het geval is, heb het niet kunnen controleren :cry:[/quote]

Ja skyblue, maar omdat ik zelf de kleuren aangepast heb naar pink, heb ik hem dus skypink genoemd! ;)
Ik ga even kijken, hoop wel dat het me lukt.. :?

David
Contacteer:

Bericht door David » 10 jan 2012, 22:56

Aha, dat verklaard een hoop. Skyblue leent GEEN bestanden van prosilver, dat betekend dat editor.js gewoon aanwezig zou moeten zijn.

Lellebel

Bericht door Lellebel » 10 jan 2012, 23:56

Oke, geinstalleerd! Maar niet in mijn stijl, maar idd in prosilver..

Ik wil hem in mijn eigen stijl zetten, maar editor.js is daar echt niet aanwezig.. wat nu?
Ik zie als ik skyblue opnieuw download dat hij er daar wel aanwezig is maar in mijn ftp programma staan er in de desbetreffende map maar 4 bestanden: template cfg, overall header.html, overall footer.html en index-body.html.. meer zit er niet in..geen editor.. hoe kan dit? bedankt nogmaals!

Plaats reactie