Aanpassing: Buttons Menu MOD

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Aanpassing: Buttons Menu MOD

Bericht door BennyBernaer » 11 okt 2013, 08:40

Geen probleem: vraag/aanpassing

Ik heb op mijn forum het button menu staan. Maar nu zou ik graag hebben dat je op een button klikt dat de tekst zwart kleurt. (of zo iets als hier op phpbb.nl) De bedoeling is dat gebruikers duidelijk kunnen zien op welke pagina zich ze bevinden. Is dit mogelijk? En zo ja, hoe en waar moet je dit dan aanpassen? Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Aanpassing: Buttons Menu MOD

Bericht door BennyBernaer » 12 okt 2013, 21:58

Iemand een idee?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Aanpassing: Buttons Menu MOD

Bericht door Ger » 14 okt 2013, 08:11

Ik heb even geen tijd om echt in de MOD bestanden te kijken, maar waarschijnlijk moet je een stukje in de template toevoegen waar die buttons gedefinieerd worden. Daar kun je dan per button iets van maken als

Code: Selecteer alles

<li><!-- IF $_SERVER['SCRIPT_NAME'] == '/calendar.php' --> class="activetab"<!-- ENDIF -->>
of
<li<!-- IF S_IN_GALLERY --> class="activetab"<!-- ENDIF -->>
Die activetab class zet je dan in de CSS.

Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Aanpassing: Buttons Menu MOD

Bericht door BennyBernaer » 14 okt 2013, 08:53

Ger schreef:Ik heb even geen tijd om echt in de MOD bestanden te kijken, maar waarschijnlijk moet je een stukje in de template toevoegen waar die buttons gedefinieerd worden. Daar kun je dan per button iets van maken als

Code: Selecteer alles

<li><!-- IF $_SERVER['SCRIPT_NAME'] == '/calendar.php' --> class="activetab"<!-- ENDIF -->>
of
<li<!-- IF S_IN_GALLERY --> class="activetab"<!-- ENDIF -->>
Die activetab class zet je dan in de CSS.

En waar moet ik dit dan juist allemaal plaatsen en waar moet ik zoeken? Want dat weet ik namelijk niet. :oops:

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Aanpassing: Buttons Menu MOD

Bericht door Ger » 14 okt 2013, 10:33

Ik heb even vlotjes gekeken in de code van de MOD, ik ben bang dat mijn vorige suggestie niet gaat werken.

Een alternatief wat in me opkomt is met jQuery de huidige URL uitlezen en indien die overeenkomt met de link in het list-item de element style veranderen. Dat kan wel redelijk complex worden, met name omdat je ook rekening moet houden met de subitems.

Als je daar niet uitkomt, kun je wellicht beter even contact opnemen met de auteur van de MOD. Die zal de vraag misschien al vaker gezien hebben.

Plaats reactie