board3 portal installeren

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Suuz
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2013, 17:24

board3 portal installeren

Bericht door Suuz » 11 okt 2013, 12:49

Ik heb nog geen probleem :mrgreen: .
Ik wil graag board3portal installeren op het forum maar ik vraag me af, als ik dat doe, gaat dan het forum uit de lucht?
En heb ik een automod nodig of plaats ik het zip bestand van board3 gewoon in mijn public HTML map?

Alvast bedankt,
Suuz

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: board3 portal installeren

Bericht door David » 11 okt 2013, 13:42

Als je een modificatie wilt installeren dan kun je dit het beste handmatig doen, toevallig ben ik net klaar met het installeren van een portal ;) Je forum zal eventjes offline moeten om het installatie script te draaien, maar meer dan 5 minuten zal dit niet zijn. Je forum kan de rest van de tijd gewoon online blijven.

Misschien dat dit wiki artikel je wat meer uitlegt geeft over het installeren van een modificatie. Het is een combinatie van bestanden uploaden, bestanden wijzigingen en een installatie script draaien.

Houd er rekening mee dat het installatie bestand alleen de stijl wijzigingen voor Prosilver beschrijft. Ik zie dat jou forum de stijl Softwood gebruikt. Daarom moet je de Prosilver wijzigingen en bestanden ook gaan toepassen op Softwood.

Daarnaast wil je waarschijnlijk ook dat de modificatie ook in het Nederlands werkt, dus je moet ook de vertaling downloaden en uploaden.

Er komen dus meerdere stappen en handelingen bij kijken ;) Als je nog specifieke vragen hebt stel ze gerust en maak voor je begint een volledige back-up van je bestanden en je database.

Wijzig bij voorkeur je phpBB3 bestanden met notepad++, je behoud hiermee de speciale codering die sommige phpBB3 bestanden hebben.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Plaats reactie