aanpassing adm/style/acp_ban.html

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
snb_

aanpassing adm/style/acp_ban.html

Bericht door snb_ » 22 mei 2013, 12:10

• Modificatie & Versie:
    Directe link naar de modificatie:
    Adres van je forum: http://
    phpBB versie: laaatste
    Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?

Wat is het probleem?
Ik heb een aanpassing gemaakt in het sjabloon: adm/style/acp_ban.html
Het aangepaste bestand heb ik op de server gezet.
De wijzigingen worden niet zichtbaar.
Wijzigingen in de sjablonen van niet-beheerders worden wel vrolijk uitgevoerd.

Hoe krijg ik dit voor elkaar ?
Laatst gewijzigd door snb_ op 22 mei 2013, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

BianCiona

Re: aanpassing adm\style\acp_ban.html

Bericht door BianCiona » 22 mei 2013, 13:11

Leeg de cache eens van je forum en probeer eens om op CTRL + F5 te drukken ;) Waarschijnlijk zal dat wel helpen.

snb_

Re: aanpassing adm\style\acp_ban.html

Bericht door snb_ » 22 mei 2013, 13:59

Dankjewel voor je reaktie.

Zoals je kunt zien in het beheerderscherm bij stijlen/templates/cache komen daar alleen sjablonen voor uit /style/subsilver2/template/*.html.
Dat zijn tegelijkertijd de stijlen die je via het beheerderscherm kunt oproepen en aanpassen.
Daar zitten de beheerdersjablonen uit /adm/styles/*.html (de meeste beginnend met 'acp_' ) niet bij.

Als ik de informatie in het beheerderscherm moet geloven zijn er geen beheerdersjablonen in het werkgeheugen geladen.
Dat kan overeenkomen met het resultaat van F5 of Ctrl-F5: namelijk geen verschil.

snb_

Re: aanpassing adm/style/acp_ban.html

Bericht door snb_ » 23 mei 2013, 11:06

Het blijkt dat ik de wijzigingen moet doorvoeren in het bestand:

/cache/ctpl_admin_acp_ban.html.php

David
Contacteer:

Bericht door David » 23 mei 2013, 13:26

snb_ schreef:Het blijkt dat ik de wijzigingen moet doorvoeren in het bestand:

/cache/ctpl_admin_acp_ban.html.php
Dat lijkt mij sterk, je hoeft nooit wijzigingen te doen in bestanden die in de cache staan. De bestanden die in de cache map staan zou je moeten verwijderen behalve de index.htm en .htaccess. In principe zou de dan de wijzigingen moeten kunnen zien die je in andere bestanden hebt gedaan.

De map adm/style heeft trouwens niks te maken met de stijlen van je forum er is geen knop om ze te vernieuwen, wijzigingen in de bestanden in die map zou je moeten zien na het legen van de cache zoals ik net al zei en wellicht F5 of CTRL-F5.

Maar begrijp dat je dat al hebt gedaan?

Met welk programma wijzig jij je bestanden?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

snb_

Bericht door snb_ » 23 mei 2013, 17:11

Tenzij je een 'stijl' beperkt tot een css-bestand, lijken mij de verschillende sjablonen toch echt wel deel uit te maken van wat in de phpBB gemeenschap als 'stijl' (prosilver, subsilver2) wordt aangeduid.
Niettemin: de beheerdersjablonen staan daar in ieder geval en kunnen gewijzigd worden.
Ik zie overigens binnen het beheerderscherm geen opties om die beheerdersjablonen te benaderen; evenmin om de cache map leeg te maken. Dat tref ik alleen aan voor gebruikersjablonen en moderatorsjablonen.

Ik zal nog wel testen of er in de cachemap nieuwe bestanden worden aangemaakt met behulp van de beheerdersjablonen uit adm/styles.

Ik gebruik de meest platte ASCII tekstverwerkingsprogramma's: Word, wordpad, kladblok.

David
Contacteer:

Bericht door David » 23 mei 2013, 17:38

Volgens mij maak jij het nu wel erg ingewikkeld, laten we eens bij het begin beginnen.

Je benaderd je bestanden via FTP met bijvoorbeeld Fillezilla, je kunt dan bestanden van je server naar je computer halen, de bestanden op je computer wijzigingen met bijvoorbeeld notepad++ en vervolgens weer uploaden naar de server met FTP.

Het is niet verstandig phpBB bestanden te wijzigingen met, Word, wordpad, kladblok. Dit wordt zelfs afgeraden, sommige phpBB bestanden hebben een speciale codering. De programma's die jij gebruikt houden daar geen rekening mee, je zou dus fouten kunnen veroorzaken als de codering niet wordt behouden.

De map cache kun je via je beheerderspaneel legen, in je beheerderspaneel heet het "Leeg de buffer", Je vind deze optie onder het tabblad: Algemeen. ik persoonlijk vind het altijd prettig de bestanden handmatig te verwijderen via FTP.

snb_

Bericht door snb_ » 23 mei 2013, 21:54

Dit wordt zelfs afgeraden, sommige phpBB bestanden hebben een speciale codering.
Kun je daar iets meer over vertellen ?
Aan wat voor soort codering moet ik dan denken ?

David
Contacteer:

Bericht door David » 23 mei 2013, 23:28

Sommige bestanden hebben een UTF8 bestandsformaat zonder BOM (Byte Order Mark). Taal bestanden zonder deze unicode kunnen problemen opleveren, witte pagina of zelfs errors. Anyway, gebruik een editor die met dit soort coderingen kan omgaan dan zit je zeker veilig.

snb_

Bericht door snb_ » 24 mei 2013, 14:40

Platte ASCII bestanden voldoen aan het UTF-8 criterium, dus dat lijkt me geen probleem.

De bestanden in de map 'cache' worden inderdaad automatisch aangemaakt met behulp van de sjablonen in /acp/styles.
Blijft staan dat het beheerderscherm geen mogelijkheid biedt, voor zover ik kan bekijken, om de sjablonen van het beheerderscherm en het css bestand van het beheerderscherm aan te passen.

Ik ben momenteel bezig de taalbestanden van het beheerderscherm te ontdoen van taalfouten en onbegrijpelijke tekst.

David
Contacteer:

Bericht door David » 24 mei 2013, 14:49

snb_ schreef: De bestanden in de map 'cache' worden inderdaad automatisch aangemaakt met behulp van de sjablonen in /acp/styles.
Blijft staan dat het beheerderscherm geen mogelijkheid biedt, voor zover ik kan bekijken, om de sjablonen van het beheerderscherm en het css bestand van het beheerderscherm aan te passen.
Er zit ook geen optie in het beheerderspaneel om de bestanden in adm/style aan te passen, deze bestanden moet je zoals ik eerder al zei via FTP naar je computer halen, ze op je computer wijzigen en ze vervolgens weer uploaden.

snb_

Bericht door snb_ » 24 mei 2013, 15:11

Daar was ik al mee bezig (zie mijn beginvraag).
Weet jij hoe je in een fieldset de breedte van de kolommen aanpast ? ( in de fieldset, de dl of de dt en hoe ?)

Wat is trouwens het verschil tussen dit forum en www.phpBBservice.nl ?
Moet je je daarvoor nog apart registreren hoewel er veel overenkomstige/dezelfde informatie op dat forum staat ?
Laatst gewijzigd door snb_ op 24 mei 2013, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 24 mei 2013, 15:56

In het css bestand wat hoort bij de html bestanden.
adm/style/adin.css
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

snb_

Bericht door snb_ » 24 mei 2013, 15:59

Kevin,

Dankjewel voor je reaktie; mijn aanvullende vraag was hoe ?
Heb je daar ook nog lucide ideeën over ?
In het CSS bestand heeft dat effekt voor alle sjablonen die van het css bestand gebruik maken.
Ik pas het lever op sjabloonnivo (de uitzonderingen) aan.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 25 mei 2013, 07:47

Als je het niet globaal wilt wijzigen zou je in de html bestanden de nodige wijzigingen uit moeten voeren.

Wat je dan zou willen aanpassen is puur html, daar zou genoeg over te vinden moeten zijn.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

snb_

Bericht door snb_ » 25 mei 2013, 11:45

Lijkt me niet echt een praktisch antwoord gezien mijn vraag....

Het lukt met <dl style="width=150%">

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 25 mei 2013, 16:23

Ik was niet echt bezig met wat je precies aan wilde passen, meer globaal. Als je een specifieke vragen hebt dan horen we die wel.
Afbeelding

snb_

Bericht door snb_ » 25 mei 2013, 22:06

Die had ik hier gesteld; zie

viewtopic.php?p=447329#p447329

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 31 mei 2013, 15:40

Daar staat eigenlijk alleen maar dat je wijzigingen niet doorgevoerd worden, dat moet voor 99% in je cache van je forum of browser zitten.

En je kunt inderdaad de breedte van een afzonderlijke <dl> op deze manier beïnvloeden.

Code: Selecteer alles

<dl style="width=150%">
Afbeelding

Plaats reactie