AutoMOD installatie lukt niet D.M.V. /install

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Laserdude

AutoMOD installatie lukt niet D.M.V. /install

Bericht door Laserdude » 11 apr 2013, 17:55

Mijn probleem is dat ik AutoMOD niet geïnstalleerd kan krijgen. Ik kreeg al mijn eerste problemen bij het uploaden van de files voor AutoMOD omdat de basismap voor mijn site al zei dat het te groot was. Ik ging dus via een een andere manier de files uploaden wat lukte. Toen kwam ik dus bij het probleem waar ik niet verder kwam, als ik http://www.sparklingmushroom.nl/install doe om mijn AutoMOD te installeren kan ik het dus niet installeren. Erg vervelend want ik wou graag verder netzoals iedereen ;).

David
Contacteer:

Re: AutoMOD installatie lukt niet D.M.V. /install

Bericht door David » 11 apr 2013, 18:09

Welkom op phpbb.nl :)

Wat wil er precies niet lukken met installeren?

Het enigste wat ik kan zien is dat de map install niet gevonden kan worden, wat kan betekenen dat de map niet op de server staat of niet op de juiste plaats. Weet je zeker dat je alles hebt geüpload?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Laserdude

Bericht door Laserdude » 11 apr 2013, 18:29

Wat er niet precies wil lukken is het scherm krijgen van accepteren van AutoMOD op het beheerderpaneel.
Hieronder zie je wat ik precies bedoel:
Afbeelding

De bestanden die ik dus kreeg in het bestand waren:
Afbeelding

develop -> install_mod.php
docs -> CHANGELOG, COPYING, INSTALL
root:
Afbeelding

Ohja en nog een vraag die nog niet meteen hoeft opgelost moet worden maar wat wel fijn zo zijn:
de tekstvakken waar mensen hun reacties op een topic willen plaatsen zijn bij mij erg groot die zou ik graag wat kleiner willen maken naar het formaat van ongeveer deze tekstvakken op het forum hier. :)

E: Het is me gelukt maar nu is mijn gehele forum naar de maan. :(
Als je op de site wil komen krijg je al een melding dat de site niet bereikbaar is en ik heb alle bestanden van de root die in de map zat op mijn basismap/root van mijn website gezet. Hierna kwam deze foutmelding dus. Kan ik dit verhelpen?

Ik krijg ook een waarschuwing nu op mijn beheerdspaneel en het nieuwe tabblad heeft ook een rare naam: ACP_CAT.MODS.

David
Contacteer:

Bericht door David » 11 apr 2013, 19:38

Je moet de map Install nadat je hem succesvol hebt gedraaid verwijderen. Waarschijnlijk gaat daar de melding over waar jij het over hebt...?

ACP_CAT.MODS is een taal variabel, als je de Nerderlandse taalbestanden upload dan zie je gewoon tekst zoals het hoor.

Misschien wil je voor je probleem met de tekst vakken even een ander topic openen, anders wordt het een beetje verwarrend als twee vragen door elkaar heen lopen.

Laserdude

Bericht door Laserdude » 12 apr 2013, 13:22

David schreef:Je moet de map Install nadat je hem succesvol hebt gedraaid verwijderen. Waarschijnlijk gaat daar de melding over waar jij het over hebt...?

ACP_CAT.MODS is een taal variabel, als je de Nerderlandse taalbestanden upload dan zie je gewoon tekst zoals het hoor.

Misschien wil je voor je probleem met de tekst vakken even een ander topic openen, anders wordt het een beetje verwarrend als twee vragen door elkaar heen lopen.
Ik zal zo een extra topic voor mijn tekstvakken.
Super bedankt alvast voor de hulp die je me hebt gegeven. Ik ben je dan ook zeer dankbaar. Ik krijg alleen nog een foutmelding wat in een rood vak zit met de tekst: De store/mods/ map is niet beschrijfbaar. Dit is vereist voor “Upload MOD” om goed te werken, tenzij je je “schrijf methode” instel op “FTP”. Pas je rechten of instellingen aan en probeer het opnieuw. Ik ben zelf niet zo van FTP.

Ik wou ook dus graag de module user blog mod toevoegen aan mijn site.

David
Contacteer:

Bericht door David » 12 apr 2013, 13:42

Om de rode melding weg te krijgen moet je de bestandsrechten van de map store/mods aanpassen, dit kun je doen door in je FTP programma met de rechtermuisknop op de map te klikken, als het goed is staat daar een optie om de bestandsrechten / permissies te wijzigingen. Misschien heb je hier ook iets aan: http://wiki.phpbb.nl/CHMOD:_hoe_zit_dat

Laserdude

Bericht door Laserdude » 12 apr 2013, 14:03

Ik gebruik zelf Cpanel om in mijn bestanden te komen. Ik bekijk mijn permisions
van de store map waarin dus ook de map mods zit.
en krijg dite te zien:
Afbeelding
Wat zou ik eraan moeten wijzigen dat snap ik dus niet helemaal.

David
Contacteer:

Bericht door David » 12 apr 2013, 14:44

Je moet de permissies van de map mods aanpassen, als die ook 775 zijn moet je ze aanpassen naar 777. De permissies van de map store hoef jij volgens mij niks aan te doen ;)

Laserdude

Bericht door Laserdude » 12 apr 2013, 14:47

Ik heb het aangepast maar het probleem blijft zich voordoen. Kan ik misschien iets fout doen?

David
Contacteer:

Bericht door David » 12 apr 2013, 14:52

Welke map heb je nu aangepast? De map store of de map store/mods? Probeer anders beide mappen eens op 777 te zetten.

Laserdude

Bericht door Laserdude » 12 apr 2013, 14:56

Wat ik heb gedaan is:
de map store de wijzigingen aangegeven van 777 (zonder de map mods).
En nog een map met store met daarin wel een mapje mods. Deze heb ik ook beide naar 777 gewijzigd allemaal niet helpt.

David
Contacteer:

Bericht door David » 12 apr 2013, 15:02

Oké vreemd, je zou eigenlijk maar één map store moeten hebben en dat is de map waar ook de map mods instaat en de bestanden .htaccess en index

Heb je gecontroleerd of de rechten nog steeds op 777 staan? Ik heb al eens gezien dat de rechten terug sprongen naar 775. Kun je dat eens controleren?

Laserdude

Bericht door Laserdude » 12 apr 2013, 15:07

Alles blijft op 777 staan.

David
Contacteer:

Bericht door David » 12 apr 2013, 15:27

Oké, ik ben nog één optie dan weet ik het eventjes niet meer. Leeg de map cache eens BEHALVE index.htm en .htaccess heeft dat effect?

Laserdude

Bericht door Laserdude » 12 apr 2013, 15:37

Teleurstellend helaas. Ik heb de bestanden weggegooid maar de melding blijft er staan.Afbeelding
Zou ik het misschien gewoon kunnen wijzigen met FTP? Misschien dat het dan wel gaat?

Is er misschien een ander programma wat bijna/precies hetzelfda als AutoMOD werkt?

David
Contacteer:

Bericht door David » 14 apr 2013, 09:35

De melding blijft waarschijnlijk staan omdat je de database wijzigingen nog niet hebt verwijderd. Dit kan je doen door het installatie bestand nog eens te draaien en dan kiezen voor de-installeren.

De beste en manier is inderdaad je bestanden zelf via FTP te wijzigingen, dat houd in dat je zelf de wijzigingen gaat toepassen op je forum. Misschien helpt dit: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Modificatie_installeren je een beetje op weg?

AutoMOD is het enigste programma voor phpBB3 wat modificaties kan toevoegen.

Wijzig bij voorkeur je phpBB3 bestanden met notepad++, je behoud hiermee de speciale codering die sommige phpBB3 bestanden hebben.

Laserdude

Bericht door Laserdude » 15 apr 2013, 18:05

Dat was hem! Super bedankt David. Ik was al bang dat ik een andere manier moest virzinnen om een blog te maken.

Plaats reactie