Welke canonical of SEO mod?

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
SatusNovus

Welke canonical of SEO mod?

Bericht door SatusNovus » 12 mar 2013, 20:52

Bij de webmastertool van Goolge zie ik de volgende melding:

HTML-verbeteringen
Dubbele "title"-tags

Uw titel biedt gebruikers en zoekmachines belangrijke informatie over uw site. De tekst tussen de title-tags kan worden weergegeven op zoekresultatenpagina's en relevante, beschrijvende tekst wordt eerder aangeklikt door gebruikers. We raden u aan de lijst te bekijken en de title-tags waar mogelijk bij te werken.

Ik heb bijna 9.000 pagina's die verbeterd kunnen worden door bv. url's die uitzien als /viewtopic.php?f=4&t=1020 te veranderen in leesbare url's met woorden zoals onderwerp, titel, etc. Ik vraag mij af of de canonical url mod hiervoor handig is of zou ik dan een SEO mod moeten toepassen? Als ik de zoekfunctie hier gebruik kom ik wel een aantal topics tegen met verdeelde meningen maar als Google de tip geeft dat bijna 9.000 pagina's verbeterd kunnen worden dan vertrouw ik daar op.

Heeft iemand goed advies hiervoor?

Pola
Contacteer:

Re: Welke canonical of SEO mod?

Bericht door Pola » 14 mar 2013, 00:04

De meningen zijn erg verdeeld. De melding van Google is ook nogal vaag. Het zegt alleen maar dat gebruikers eerder een resultaat zouden aanklikken als de url "leesbaar" is. Het zorgt er dus niet voor dat je hoger in Google terecht komt.

Vaak is de support op phpbb.nl en phpbb.com minder als je een SEO fork hebt geinstalleerd op je forum, omdat daarmee de forumbestanden wezenlijk worden aangepast, waardoor het (voor support team leden die kennis hebben van de standaard phpBB software) lastiger is aan te geven waar eventuele fouten zouden kunnen zitten.
HGN op phpbb.com

John P
Contacteer:

Re: Welke canonical of SEO mod?

Bericht door John P » 14 mar 2013, 23:33

Hoe de url eruit ziet is niet zo belangrijk, mensen klikken er wel op maar de titel is het wel. Die zegt dan inderdaad waar het over gaat en dat is wat mensen aantrekt.

Als ik dan zo naar jouw forum kijk dan is de "Bekijk forum" wel een overbodige titel.
Beursig - New York(Dow Jones) zegt dan al iets meer maar beter is New York(DowJones) - Beursig forum.
Bij 3.1 hebben ze dat netjes aangepast, dus nog even wachten of zelf de implementatie doen of laten doen.

Ook een hele mooie is de alt tag bij foto's, die is er niet in phpb en dat is wel jammer. Best een belangrijke speler bij Google.

Dat google zegt dat veel pagina's dezelfde titel hebben, tja dat is nu eenmaal bij forums. Zou ik me niet te druk om maken.
Afbeelding
Webhosting, Custom MODs, Technical management, MOD installation and Webdesign

Plaats reactie