Topics alfabetisch sorteren

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Johanpg

Topics alfabetisch sorteren

Bericht door Johanpg » 05 apr 2012, 14:26

Wat is het probleem?[/list]

Ik heb een MOD gedownload om topics op alfabet te kunnen sorteren. Ik heb toch maar AutoMOD gebruikt, maar deze geeft twee fouten tijdens het installeren.

Code: Selecteer alles

Find
gen_sort_selects($limit_days, $sort_by_text, $sort_days, $sort_key, $sort_dir, $s_limit_days, $s_sort_key, $s_sort_dir, $u_sort_param);
Add After
// Begin sort topics alphabetically
// A bit of phpBB code from memberlist, thank you
$sql_where_letter = '';
if ($letter == 'other')
{
	for ($i = 97; $i < 123; $i++)
	{
		$sql_where_letter .= ' AND topic_title NOT ' . $db->sql_like_expression(chr($i) . $db->any_char);
	}
}
else if ($letter)
{
	$sql_where_letter .= ' AND topic_title ' . $db->sql_like_expression(substr($letter, 0, 1) . $db->any_char);
}
// End sort topics alphabetically
The Find specified by the MOD could not be found

Find
'PAGINATION'	=> generate_pagination(append_sid("{$phpbb_root_path}viewforum.$phpEx", "f=$forum_id&$u_sort_param"), $topics_count, $config['topics_per_page'], $start),
Replace With
'PAGINATION'	=> generate_pagination(append_sid("{$phpbb_root_path}viewforum.$phpEx", "f=$forum_id&letter=$letter&$u_sort_param"), $topics_count, $config['topics_per_page'], $start),
The Find specified by the MOD could not be found
Heb gekeken of ik het zelf op kon lossen, maar ik wordt er geen wijs uit.

David
Contacteer:

Re: Topics alfabetisch sorteren

Bericht door David » 05 apr 2012, 18:12

Waar kom je precies geen wijs uit, als je kunt aangeven wat je niet snapt of waar je blijft steken. Of je weet misschien niet hoe je moet beginnen... Als je dat kunt aangeven kunnen we vanaf dat punt uitleg geven!

Misschien heb je al iets aan dit wiki artikel, hierin vind je uitleg over het installeren van een Modificatie. Ik raad aan om notepad++ te gebruiken voor het wijzigen van phpBB3 bestanden. Je kunt dan makkelijk stukken code zoeken, en de codering van de bestanden blijven intact.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Johanpg

Bericht door Johanpg » 05 apr 2012, 18:49

Ik kwam er net al achter dat het met Notapad++ ineens wel duidelijk is. De Wiki had ik ook al gevonden. Ik denk dat ik nu een heel eind moet komen! Lukt het niet dan meld ik het hier.

Johanpg

Bericht door Johanpg » 05 apr 2012, 18:54

Nou, zoals ik het uit de code op maakt moet hij een bepaalde regel vinden, maar die kan hij niet vinden of is er niet... Dus heb ik geen idee waar de nieuwe code, die de MOD er in voegt zeg maar, dan moet komen te staan.

David
Contacteer:

Bericht door David » 05 apr 2012, 19:00

Klopt find oftewel vind, betekend dat je moet zoeken naar het stuk code...

Even een vraag hoor open jij de install.xml in je browser of met notepad++. Je hoort het in je browser te openen en dat maakt denk ik een hoop duidelijk, heb het vermoeden dat je het nu in notepad++ opent, kan het mis hebben hoor.

Johanpg

Bericht door Johanpg » 05 apr 2012, 19:03

Install.xml open ik inderdaad met notepad++, in mijn browser staat anders alles door elkaar.

De eerste fout zit hem in deze code:

gen_sort_selects($limit_days, $sort_by_text, $sort_days, $sort_key, $sort_dir, $s_limit_days, $s_sort_key, $s_sort_dir, $u_sort_param
Die kan hij niet vinden. Nu heb ik zelf gezocht en hij vind wel de volgende code:

gen_sort_selects($limit_days, $sort_by_text, $sort_days, $sort_key, $sort_dir, $s_limit_days, $s_sort_key, $s_sort_dir, $u_sort_param, $default_sort_days, $default_sort_key, $default_sort_dir);
Die lijkt er veel op, maar eer staat nog meer achter. Is dat dan de betreffende code en dien ik de nieuwe code hier achter te plakken, of dien ik hem halverwege te plakken achter

$u_sort_param
Laatst gewijzigd door Johanpg op 05 apr 2012, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

David
Contacteer:

Bericht door David » 05 apr 2012, 19:09

Je kunt hem beter in je browser openen daar is dat bestand ook voor gemaakt, je ziet dan een opmaak die duidelijk weer geeft waar je moet zijn en wat je moet doen. Ik neem aan dat het bestand wat je hebt gedownload ook is uitgepakt? Dan zou normaal gezien de instal.xml weergegeven moeten worden.

Om welke modificatie hebben wij het nu precies dan pak ik hem er even bij, verder is het makkelijk als je ook aangeeft over welke bestanden je spreekt... weet niet heel de code uit me hoofd en het is wellicht makkelijker helpen als ik zelf ook even zie hoe het zit ;)

Johanpg

Bericht door Johanpg » 05 apr 2012, 19:17

David, de opmaak lijkt bij mij juist in de browser totaal verloren te gaan, terwijl ik het in Notepad++ erg duidelijk kan lezen..

Het gaat om deze MOD: http://www.phpbb.com/customise/db/mod/s ... betically/

Uiteraard alles uitgepakt in een mapje en vervolgens in de map geplaatst waar de mods gezet moeten worden om ze te kunnen installeren met AutoMOD. De installatie via AutoMOD gaf echter de bovenstaande fouten, dat hij twee stukken niet kon vinden dus, namelijk:

gen_sort_selects($limit_days, $sort_by_text, $sort_days, $sort_key, $sort_dir, $s_limit_days, $s_sort_key, $s_sort_dir, $u_sort_param);

'PAGINATION'	=> generate_pagination(append_sid("{$phpbb_root_path}viewforum.$phpEx", "f=$forum_id&$u_sort_param"), $topics_count, $config['topics_per_page'], $start),

David
Contacteer:

Bericht door David » 05 apr 2012, 19:38

Deze modificatie is gemaakt voor phpBB 3.0.1, inmiddels zijn we 9 versies verder dus er kan inmiddels een hoop veranderd cq gewijzigd zijn in de originele code, Deze modificatie heeft zelf het label "Cleaned Contribution" Wist eerlijk gezegd nog niet wat het betekende heb het eventjes opgezocht...
DavidIQ schreef:Yes, that is correct. They are labeled that way to indicate they have been "retired" since they no longer work with the current version of our product and would likely cause harm to any installation. Version 2 MODs and Styles are also marked the same way.

Are you finding them outside of searching?
Dit bericht komt uit dit topic

Ik hoop dat ik het goed vertaal: Hele oude MODS waar niet meer aan gewerkt wordt, of die wellicht niet werken of schade aanbrengen aan de originele code krijgen dit label een soort pensioen label.

Om terug te komen op je vraag:

Volgens het install bestand moet je in viewforum.php zoeken naar:

Dat moet nu zijn:

$s_limit_days = $s_sort_key = $s_sort_dir = $u_sort_param = '';
gen_sort_selects($limit_days, $sort_by_text, $sort_days, $sort_key, $sort_dir, $s_limit_days, $s_sort_key, $s_sort_dir, $u_sort_param, $default_sort_days, $default_sort_key, $default_sort_dir);
En dit:

Wordt dit:

'PAGINATION'	=> generate_pagination(append_sid("{$phpbb_root_path}viewforum.$phpEx", "f=$forum_id" . ((strlen($u_sort_param)) ? "&$u_sort_param" : '')), $topics_count, $config['topics_per_page'], $start),
Maar goed omdat het z'n oude modificatie is zou ik toch goed nadenken over het aanbrengen

Johanpg

Bericht door Johanpg » 05 apr 2012, 20:04

Als hij inderdaad zo verouderd is, is het misschien beter om een ander oplossing te zoeken.

Plaats reactie