Automatich foto's verkleinen bij upload van foto.

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
yomi
Contacteer:

Automatich foto's verkleinen bij upload van foto.

Bericht door yomi » 11 jan 2012, 12:52

Adres van je forum: http://www.witvisforum.nl
phpBB versie:3.0.10

Hallo even een vraag.
Ik ben op zoek naar een mod die het mogelijk moet maken ongeacht de groten van een foto die geupload wordt automatich te verkleinen tot een grote die ik van te voren kan intellen.
Nu is het zo dat mijn forum een update foto alleen toe laat die een grote heeft van 640 bij 480.
Groter wordt op dit moment niet toegelaten.
Als een gebruiker van mijn forum nu een foto wilt uploaden, en deze is grote dan de aangegeven afmeting hierboven moet hij dit eerst weer via een ander programma buiten om het forum dit verkleinen.
De drempel om dan nog een keer die foto te plaatsen is dan weer een stuk hoge voor de gebruiker dan dat het forum dat zelf doet. Wie weet een mod die zoiets kan, of is er een ander manier om dit op te lossen.

Alvast bedankt Pascal

David
Contacteer:

Re: Automatich foto's verkleinen bij upload van foto.

Bericht door David » 11 jan 2012, 13:16

Je loopt hier inmiddels al wat langer rond, deze vraag had makkelijk beantwoord kunnen worden als je de zoek functie had gebruikt, zelf met Google.

Maar goed speciaal voor jouw:

http://www.phpbb.com/customise/db/mod/r ... e_resizer/
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

yomi
Contacteer:

Bericht door yomi » 11 jan 2012, 14:30

David bedankt voor je snelle reactie, en inderdaad ik loop hier al wat langer rond.
Ik heb daarom ook de zoek functie gebruikt alleen kwam ik niet tegen wat ik zoek vandaar mijn bericht.

De mod die jij aangeeft heb ik geinstalleerd op mijn forum en dat is een super mod.
Alleen wat deze mod doet is het verkleinen van de foto's in een bericht.
Maar dat ik niet wat ik zoek, ik zoek een mod die foto's al kan verkleinen bij het uploaden van de foto'
Ik heb de mod phpBB Gallery, nickvergessen versie 1.1.4 geinstalleer op mijn forum.
Daar kunnen gebruikers in hun prive album hun foto's in plaatsen. Alleen zoals ik zei in mijn eerste bericht zij kunnen als de standaard maat 640 bij 480 zoals bij mijn op het forum geen foto's uploaden van 1024 bij 800 als voorbeeld.

Wat ik dus zoek is een modje die foto's die 1040 bij 800 al automatisch verkleint bij het uploaden naar de standaar maat van het forum naar 640 bij 480.
Als dit er is dan is de drempel voor een gebruiker om foto's te uploden veel kleiner zie mijn eerste bericht.
Zo ver ik weet en ik kan het mis hebben zit dit niet in phpBB Gallery, nickvergessen versie 1.1.4 of in de mod die jij aangeeft.

Pascal

David
Contacteer:

Bericht door David » 11 jan 2012, 16:25

Die informatie had je net niet gegevens, dus dat wist ik niet. Misschien handig het volgende keer even te vermelden.

Ik heb even voor je gezocht en vond DIT in het support topic van de Image resizer MOD.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Plaats reactie