Betaalde subscriptie

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Jeffrey112
Contacteer:

Betaalde subscriptie

Bericht door Jeffrey112 » 09 okt 2010, 23:18

Beste,

Ik ben een forum aan het oprichten, en ik wil verschillende dingen doen.
Echter wil ik 2 groepen, normale gebruikers en VIP's/betalende gebruikers.

Ik weet niet of er hier een mod voor is, maar ik zou graag hebben dat ALLES automatisch verloopt.
Stel, iemand koopt voor 1 maand een subscriptie van €5, dat hij direct deze subscriptie heeft ALS! de betaling is voltooid.

Betalingsmethodes: Overschrijving, paypal (evt.), mobiel

Weet iemand of dit bestaat?

Met vriendelijke groeten
Descan Jeffrey

Ger
Contacteer:

Re: Betaalde subscriptie

Bericht door Ger » 10 okt 2010, 09:05

Voor zover ik weet bestaat dat niet. Er is wel een "doneer" MOD in ontwikkeling die ook wat van plan is met groepen, maar die is nog lang niet klaar. Zie hier.

Verder wordt het ook erg lastig als je het met een gewone overschrijving automatisch zou willen laten verlopen. Je moet dan jouw bank laten communiceren met phpBB. Dat lijkt mij vrij lastig, zoniet onmogelijk.

Jeffrey112
Contacteer:

Bericht door Jeffrey112 » 10 okt 2010, 09:18

Ik heb eens verder gezocht dan ik zelf gister had gezocht en ik kwam dit tegen:
klik.
Dit is denk ik wat ik wil, dat ze kunnen betalen en in een groep gaan.

Inderdaad, mijn bank laten communiceren met phpBB is onmogelijk.
Maar, zou het mogelijk zijn om op deze url dat ik toonde (zie hierboven), targetpay inbouw? Of kan dit niet?

Mvg
Jeffrey

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 10 okt 2010, 09:52

Jeffrey112 schreef:Ik heb eens verder gezocht dan ik zelf gister had gezocht en ik kwam dit tegen:
klik.
Dit is denk ik wat ik wil, dat ze kunnen betalen en in een groep gaan.
Houd er bij die MOD rekening mee dat het nog in ontwikkeling is en de meeste features er nog niet in zitten. Plus dat de laatste paar pagina's in dat topic alleen maar gaan over dat de auteur geen tijd heeft om eraan te werken (laatste echte update van december). Ik zou er dus voorlopig maar niet op rekenen dat die MOD je gaat helpen. Klinkt leuk voor in de toekomst, maar niet meer dan dat. Of er moet iemand anders mee aan de slag gaan.

Nu gebeurd het nogal eens dat mensen een beta- of dev-MOD installeren op hun (live) forum. Dat is normaalgezien al af te raden, maar in dit geval wil ik daar nog even extra op focussen aangezien het om betalingen gaat. Bij dat soort MOD's wil je al helemáál zeker weten dat het veilig is en dat de code tenminste peer-reviewed is.
Jeffrey112 schreef:Maar, zou het mogelijk zijn om op deze url dat ik toonde (zie hierboven), targetpay inbouw? Of kan dit niet?
Ik heb de code verder niet bekeken, maar uit de screenshots maak ik op dat er meerdere mogelijkheden zijn om te betalen (payment gateways). Als ik het zo zie kun je er maar 1 tegelijk gebruiken, maar dat is waarschijnlijk wel om te bouwen als hij de database-structuur handig heeft opgezet. En dan moet het ook wel te doen zijn om targetpay erin te bouwen. Maar nogmaals: de MOD is nog lang niet klaar en kan dus nog allerlei bugs bevatten.

Jeffrey112
Contacteer:

Bericht door Jeffrey112 » 10 okt 2010, 10:03

Zucht.. Bedankt voor de reactie.
'k heb echt die mod nodig.. :/

Plaats reactie