Afbeeldingenset mist NL taalvariabelen

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
GebruikerJames

Afbeeldingenset mist NL taalvariabelen

Bericht door GebruikerJames » 08 okt 2010, 10:16

Goedendag,

Ik heb onlangs het talenpakket Nederlands geïnstalleerd op mijn forum, maar nu blijkt dat de afbeeldingenset (het mapje) de NL taalvariabelen mist waardoor de afbeeldingen waaronder het icoon "nieuw onderwerp" niet zichtbaar is als button. Hoe kan ik alle afbeeldingen goed laten weergeven?

Kevin
Contacteer:

Re: Afbeeldingenset mist NL taalvariabelen

Bericht door Kevin » 08 okt 2010, 17:08

Staat er dan nu geen nederlandse imageset op je ftp dan?

kijk eens in de map
root/styles/naam van jouw stijl/imageset/

Als het goed is zie je in de map imageset een map staan met de naam "en" en eentje met de naam "nl"
Zo niet, kopieer dan de map "en" naar je pc hernoem hem naar "nl" en upload hem in de map imageset.

Daarna je imageset vernieuwen in je beheerderspaneel en je cache/buffer legen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

2strokedriver

Bericht door 2strokedriver » 08 okt 2010, 17:20

Ik ben toevallig vanmiddag begonnen met het installeren van een, op prosilver, gebaseerde stijl. Het gaat bij mij om de stijl SkyBlue en daar zit inderdaad geen nl afbeeldingenset bij. Ook ik had de en afbeeldingenset hernoemt naar nl maar dan heb je dus engelstalige knoppen op je forum :(

Net toen ik op het punt stond om alle knoppen middels photoshop naar nederlandse knoppen om te gaan toveren ontdekte ik dat de knoppen van SkyBlue gelijk zijn aan de knoppen van de standaard prosilver stijl. Ik heb nu gewoon de nl afbeeldingenset uit prosilver gebruikt :D Scheelde me veel werk. Ik moest alleen in het ACP de afmetingen van de knoppen van elke knop handmatig veranderen. Ik weet niet of dit komt doordat ik eerst de engelse knoppen als nederlandse knoppen heb gebruikt (de engelstalige knoppen zijn smaller dan de nederlandstalige knoppen).

GebruikerJames

Bericht door GebruikerJames » 08 okt 2010, 20:50

Kevin schreef:Staat er dan nu geen nederlandse imageset op je ftp dan?
kijk eens in de map
root/styles/naam van jouw stijl/imageset/
Als het goed is zie je in de map imageset een map staan met de naam "en" en eentje met de naam "nl"
Zo niet, kopieer dan de map "en" naar je pc hernoem hem naar "nl" en upload hem in de map imageset.
Daarna je imageset vernieuwen in je beheerderspaneel en je cache/buffer legen.
Hartstikke bedankt! Dit was de oplossing. De "nl" map met images stonden nog niet op de server!
Gelukkig is het nu opgelost :P Ben blij met jouw bericht.

2strokedriver, bedankt voor je aanvullig op dit topic.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 08 okt 2010, 21:54

Geen dank hoor.

@ 2strokedriver: Die afmetingen zou ik niet via het beheerderspaneel instellen, waarschijnlijk als je nu je imageset moet vernieuwen of je buffer moet legen worden die afmeting aanpassingen weer ongedaan gemaakt worden.
De enige permanente oplossing is door de afmetingen aan te passen in het bijbehorende bestand imageset.cfg die je vind in
imageset
imageset/en
imageset/nl

Je kunt in principe elke imageset gebruiken die je zou willen hebben. Hier op de site staan ook enkele gemaakte nederlandse imagesets.
http://www.phpbb.nl/downloads/?p=afbeel ... s&a=phpbb3
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

2strokedriver

Bericht door 2strokedriver » 09 okt 2010, 19:31

Hoi Kevin,

Ik had al ondervonden dat de afmetingen van de afbeeldingen niet permanent gewijzigd zijn als je dit via het ACP doet :) Ik heb het nu alsnog even direct in imageset.cfg gedaan.

Groeten,
Erik

Plaats reactie