Resizer voor phpbb gallery mod

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
David
Contacteer:

Resizer voor phpbb gallery mod

Bericht door David » 26 sep 2010, 16:37

• Modificatie & Versie: phpBB Gallery 1.0.5
    Directe link naar de modificatie: http://www.phpbb.com/customise/db/mod/phpbb_gallery/
    Adres van je forum: http://watisnf.nl
    phpBB versie: 3.0.7.pl
    Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?
    N.V.T.

Wat is het probleem?

Ik wilde een paar foto's uploaden naar me foto album, alleen geeft deze aan dat ze te groot zijn. Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is via een addon of via de image resizer deze afbeeldingen kleiner te maken. Naar de maten die zijn aangegeven, en deze eventueel te vergroten als je er op klikt.

Heb er hier op het forum al wel wat over gelezen, maar nog niet echt in samen werking met de gallery mod. Wie kan me daar wat meer informatie / duidelijkheid over geven.

Alvast bedankt

Groet David
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Kevin
Contacteer:

Re: Resizer voor phpbb gallery mod

Bericht door Kevin » 26 sep 2010, 19:33

Er zit toch een optie in phpBB gallery die heet "Pas grotere afbeeldingen aan:" en kun je vinden onder configureer fotoalbum op het tabblad van die gallery mod.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

David
Contacteer:

Bericht door David » 26 sep 2010, 19:45

Klopt, die heb ook gevonden. Die staat op "ja" Maar dat heeft geloof ik weinig effect hij blijft zeggen afbeelding te groot. Weer verder ook niet hoe die functie in elkaar zit of dergelijke. Maar hij staat dus op ja maar werkt niet!

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 26 sep 2010, 20:11

En hoe staan de instellingen:

Maximum afbeeldingbreedte (pixels):
Maximum afbeeldinghoogte (pixels):
Maximum bestandsgrootte (bytes):
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

David
Contacteer:

Bericht door David » 26 sep 2010, 20:18

De instellingen staan zo:

Maximum afbeeldingbreedte (pixels): 800
Maximum afbeeldinghoogte (pixels): 600
Maximum bestandsgrootte (bytes): 512000

De afbeelding komt van een fototoestel af, als die op me computer heb en op eigenschappen klik, staat er de volgende breedte en hoogte, weet niet of dat van toepassing is!

Breedte: 2592
Hoogte: 1944

Jeroen

Bericht door Jeroen » 26 sep 2010, 20:31

Ik begrijp uit berichten van nickvergessen op zijn forum dat er momenteel geen resize optie in zijn MOD zit, dus misschien werkt dat inderdaad niet.
Jeroen

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 26 sep 2010, 21:14

Da's vreemd volgens mij werkt hij bij mij wel, het enige wat anders is de bestandsgrootte bij mij staat die op 812000
Afbeelding

David
Contacteer:

Bericht door David » 26 sep 2010, 21:23

Kevin schreef:Da's vreemd volgens mij werkt hij bij mij wel, het enige wat anders is de bestandsgrootte bij mij staat die op 812000
Heb de bestandsgrootte gewijzigd naar 812000 maar dan blijft hij bij mij aangeven dat me bestand te groot is! Zou wel erg vreemd zijn als het bij jouw wel werkt en bij mij niet :?

David
Contacteer:

Bericht door David » 28 sep 2010, 19:48

Toch nog even een bump

Kevin, weet jij nu zeker dat die optie bij jouw werkt, met het verkleinen van foto's?

Jeroen, waar heb jij gelezen dat die functie er niet inzit?

Ik zelf kom er niet echt uit of die er nu wel of niet inzit. Hij staat wel beschreven bij de functies en in ACP kan ik ook instellen. Maar dat werkt eigenlijk niet. Me Engels is niet heel super, maar kom er op zijn website niet echt uit hoe en wat.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 28 sep 2010, 19:51

David schreef:Jeroen, waar heb jij gelezen dat die functie er niet inzit?
http://www.flying-bits.org/viewtopic.php?p=6425#p6425
Ik zie nu dat dat bericht al weer wat ouder is, maar daar staat in ieder geval dat het verkleinen van foto's (nog) niet werkt.
Jeroen

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 28 sep 2010, 20:05

Dat is een antwoord op de vraag.
When I import images through the ACP
Dus via de acp bulkuploader, die werkt inderdaad niet echt lekker.
David schreef:Kevin, weet jij nu zeker dat die optie bij jouw werkt, met het verkleinen van foto's?
ja, en nog even getest voor de zekerheid maar een afbeelding van 1680x1050 kan ik gewoon uploaden terwijl de max instellingen staan op 800x480 en hij verkleint ze zelf netjes naar een passende grootte.
Afbeelding

David
Contacteer:

Bericht door David » 28 sep 2010, 20:10

Oké, ja die is inderdaad een beetje ouder.

Heb trouwens de optie: "Pas grotere afbeeldingen aan" eens op Nee gezet

Dan krijg ik deze melding: De afmetingen van je afbeelding zijn te groot

Als ik die zelfde instelling op ja zet

Dan krijg ik deze melding: Je invoer bestand is te groot

Ik had "Je invoer bestand is te groot" verkeerd geïnterpreteerd. Ik heb een te kleine instelling bytes, waar door het steeds mislukt. De verklein optie werkt dus wel degelijk. Had de bytes op 9.000.000 gezet toen werkte het wel. maar wilde eigenlijk 900.000 instellen maar had een 0 teveel. Maar met 900.000 werkt het dus niet. is het veilig de bytes op 9.000.000 te zetten? Ik alleen als beheerder kan plaatjes uploaden dus hoef niet bang te zijn voor misbruik

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 28 sep 2010, 20:14

Opgelost dus. Nee hoor dan maakt het niet uit, zelfs niet als gebruikers wel kunnen uploaden. Je loopt alleen kans dat je site erg traag gaat worden als veel mensen aan het uploaden zijn.
Het is wel hoor, zijn het van die grote bestanden die je wil uploaden?
Afbeelding

David
Contacteer:

Bericht door David » 28 sep 2010, 20:19

Terwijl je het vraagt en ik via de eigenschappen kijk, zie ik dat die 1.299.448 bytes zijn. Had daar niet opgekomen dat zo te controleren.

Maar goed beetje dom van me, vond het ook al een wat rare verwoording. Had die melding beter in me eerste post gezet. Dan er vanuit te gaan dat het aan me afmetingen lag!! Had denk wel een hoop gescheeld!

Toch bedankt voor mee denken mannen:)

Plaats reactie