Vaste artikelen op Portalphpbb3 Version: 1.2.2?

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Modereter

Re: Vaste artikelen op Portalphpbb3 Version: 1.2.2?

Bericht door Modereter » 28 aug 2010, 19:33

David,

Ik begrijp je nu.
Bedankt voor de uitleg.

Ik heb nu een eerste artikel geplaatst.

Ik moet alleen zien uit te vinden, hoe ik tekst mooier verdeeld kan plaatsen, want nu staat alles achter elkaar.
En hoe ik grotere letters kan krijgen.

Ik heb Notapad, maar de uitleg is allemaal Engels. :evil:

David
Contacteer:

Bericht door David » 28 aug 2010, 19:42

Onderstaande code zou je, je letter grote mee kunnen regelen. weet niet hoe dit live gaat werken op je portal. de "2" staat voor je letter grote die kan je aanpassen naar de gewenste letter grote

Code: Selecteer alles

<FONT size="2">hier je tekst</FONT>
Als je een nieuwe regel wilt beginnen, kan je bijvoorbeeld onderstaande code gebruiken, die je aan het begin en einde van je zin zet.

<BR>
voorbeeld

<BR>Hallo,<BR>

<BR>welkom op ons forum<BR>

<BR>kijk gerust eens rond<BR>

Dan krijg je dus steeds een nieuwe zin...

Het is even sleutelen welke html code het beste werkt, heb zelf al gezien dat er meerdere mogelijkheden zijn!

Hopelijk kom je zo weer een beetje verder!

EDIT:

De informatie over die nieuwe zinnen zijn trouwens met alinea, bedenk me dat, dat niet helemaal de bedoeling gaat zijn denk ik :?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Modereter

Bericht door Modereter » 28 aug 2010, 19:54

Te gek! Bedankt David! :)

EDIT:
EDIT:

De informatie over die nieuwe zinnen zijn trouwens met alinea, bedenk me dat, dat niet helemaal de bedoeling gaat zijn denk ik
Inderdaad. Deels was dat ook de bedoeling, deels niet.
Hoe is het zonder alinea?
Weet je trouwens een Nederlandse handleiding te vinden van dergelijke tekstbewerking?
Ik heb Notepad.
Voordat er hier ellenlange uitwisseling ontstaat over elke komma en streep....dat zal ws niet de bedoeling zijn van dit forum...of wel???? :?

David
Contacteer:

Bericht door David » 28 aug 2010, 20:06

Notepad++ is natuurlijk het programma waar je het mee bewerkt, kan kan via Google zoeken naar HTML tekst opmaak! Dan kom je een aantal Nederlandse website tegen die uitleg geven over een tekst opmaak in HTML. De meeste sites leggen vrij duidelijk uit hoe je een tekst opmaakt!

Wat ik nog wilde zeggen is, dat als je meer eigen gemaakte blokken wilt op je portal! Dit gewoon kan doen, als je weer de zelfde stappen als dat je nu hebt gedaan volgt. Behalve je bestandsnaam dan kan je meer eigen gemaakte blokken toevoegen, naar wens
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Jeroen

Bericht door Jeroen » 28 aug 2010, 23:58

Modereter schreef:Voordat er hier ellenlange uitwisseling ontstaat over elke komma en streep....dat zal ws niet de bedoeling zijn van dit forum...of wel???
Je mag hier best html vragen stellen hoor :) Hoort immers ook bij het hele stijlen gebeuren van phpBB. Zoals David al aangaf zijn er via Google honderden sites te vinden die in jip en janneke taal alles mooi uitleggen. Je moet html zien als een soort BBCode binnen een forumbericht. Maar dan nét wat uitgebreider :)
David schreef:voorbeeld

<BR>Hallo,<BR>
Als je je een beetje aan de standaard wilt houden, moeten eenzijdige html-tags zichzelf altijd afsluiten. Dus zoals bijvoorbeeld bij je bovenstaande voorbeeld:

<br />
Zo zou hij er dan uit moeten komen te zien ;) Zo kan ik over het <font> atribuut ook nog gaan zeuren maar dat doe ik nog maar even niet om Modereter niet helemaal gek te maken.
Jeroen

Plaats reactie