Hulp met systeem bouwen.

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Nicolaione

Hulp met systeem bouwen.

Bericht door Nicolaione » 26 aug 2010, 09:49

Beste Heren en Dames,

Ik ben bezig met een "systeem" te bouwen waarbij klanten kunnen zien dat wij aanwezig zijn geweest en wat wij hebben uitgevoerd bij hun. Hierbij maak ik gebruik van phpbb3 die geintaleerd is op onze server.
Ik heb deze verdeeld in verschillende klanten en elke klant alleen permissie gegeven om natuurlijk hun eige board te bekijken.
Nu het volgende,
Het invullen van onze uitgevoerde taken wil ik vergemakkelijken.
Is het mogelijk om als wij een nieuw topic aanmaken te kunnen kiezen uit zelf verzonnen zinnen?
Bijvoorbeeld;
De mogelijk heid om te kiezen;
-Inspectie uitgevoerd
-"blabla moet vervangen worden, gelieve met ons contact op te nemen"
- etc etc

Tevens hikken wij tegen een probleem aan, wij hebben werkformulieren. Naar aanleiding van deze werkformulieren vullen wij deze dus in in dit systeem. Maar deze werkformulieren liggen nooit op datum en dat is ook nooit mogelijk (verschillende werknemers die het invullen) Is er een mogelijk heid om topics te maken waarvan jezelf kan bepalen in welke volgorde deze staan? Netzoals bij het forum waarin je kan kiezen welke forum boven staat en welke eronder etc (volgorde)

Het is moeilijk precies uit te leggen maar ik heb me best gedaan en hoop dat iemand ons kan helpen.

Mvg,

Nicolai

Jeroen

Re: Hulp met systeem bouwen.

Bericht door Jeroen » 26 aug 2010, 16:20

Verplaatst van Discussie
- Pietje
Jeroen

Nicolaione

Bericht door Nicolaione » 27 aug 2010, 09:24

Bedankt voor het verplaatsen.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 27 aug 2010, 09:43

Nicolaione schreef:Het invullen van onze uitgevoerde taken wil ik vergemakkelijken.
Is het mogelijk om als wij een nieuw topic aanmaken te kunnen kiezen uit zelf verzonnen zinnen?
Bijvoorbeeld;
-Inspectie uitgevoerd
- etc etc
Wat je zou kunnen doen is in het post scherm een dropdown oid toe te voegen die m.b.v. javascript wat teksten toevoegd aan het tekstvak. Eigenlijk grofweg zoals je ook smilies invoegt zeg maar. Die dropdown laat je dan alleen zien aan degenen met de juiste permissies.
Nicolaione schreef: Tevens hikken wij tegen een probleem aan, wij hebben werkformulieren. Naar aanleiding van deze werkformulieren vullen wij deze dus in in dit systeem. Maar deze werkformulieren liggen nooit op datum en dat is ook nooit mogelijk (verschillende werknemers die het invullen) Is er een mogelijk heid om topics te maken waarvan jezelf kan bepalen in welke volgorde deze staan? Netzoals bij het forum waarin je kan kiezen welke forum boven staat en welke eronder etc (volgorde)
Niet zo gemakkelijk als bij forums. Wel is er Topic cement, waarmee je een prioriteit aan een topic kunt geven en daarmee de sorteervolgorde kunt beïnvloeden. Alternatief is ook Sort by topic time waarmee gesorteerd wordt op startdatum van het topic ipv het laatste bericht in een topic.

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 27 aug 2010, 10:24

Misschien heb je wat aan dit topic?

viewtopic.php?f=52&t=52630

Nicolaione

Bericht door Nicolaione » 27 aug 2010, 11:54

marian0810 schreef:Misschien heb je wat aan dit topic?

viewtopic.php?f=52&t=52630
Dit was erg handig dankuwel voor dit antwoord.

Nicolaione

Bericht door Nicolaione » 27 aug 2010, 11:55

Ik ga hier ook even achteraan, dank.

Ger schreef:
Nicolaione schreef:Het invullen van onze uitgevoerde taken wil ik vergemakkelijken.
Bijvoorbeeld;
-Inspectie uitgevoerd
- etc etc
Wat je zou kunnen doen is in het post scherm een dropdown oid toe te voegen die m.b.v. javascript wat teksten toevoegd aan het tekstvak. Eigenlijk grofweg zoals je ook smilies invoegt zeg maar. Die dropdown laat je dan alleen zien aan degenen met de juiste permissies.
Nicolaione schreef: Tevens hikken wij tegen een probleem aan, wij hebben werkformulieren. Naar aanleiding van deze werkformulieren vullen wij deze dus in in dit systeem. Maar deze werkformulieren liggen nooit op datum en dat is ook nooit mogelijk (verschillende werknemers die het invullen) Is er een mogelijk heid om topics te maken waarvan jezelf kan bepalen in welke volgorde deze staan? Netzoals bij het forum waarin je kan kiezen welke forum boven staat en welke eronder etc (volgorde)
Niet zo gemakkelijk als bij forums. Wel is er Topic cement, waarmee je een prioriteit aan een topic kunt geven en daarmee de sorteervolgorde kunt beïnvloeden. Alternatief is ook Sort by topic time waarmee gesorteerd wordt op startdatum van het topic ipv het laatste bericht in een topic.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 27 aug 2010, 12:07

Datgene wat Marian naar linkt is min of meer wat ik ook in gedachten had, zij het dan via een dropdown omdat je natuurlijk meerdere keuzes wil hebben. Als je een beetje HTML/JS kennis hebt moet het geen probleem zijn om dat te implementeren gok ik.

Plaats reactie