AutoMOD verwijder "Install" map.....Is er niet!

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
MWel_RH

AutoMOD verwijder "Install" map.....Is er niet!

Bericht door MWel_RH » 31 mei 2010, 13:10

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum: AutoMOD, Portal3; MSSTI Quick language
    Wanneer ontstond het probleem? nadat ik Portal 3 geïnstalleerd had middels AutoMOD
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Verse phpBB installatie....AutoMOD erbij....
    Wat is het probleem?
Heb op een domein even de laatste versie van het phpBB script gezet zodat ik dat kan testen om mijn huidig forum (dat niet goed werkt) te kunnen vervangen (zie ook andere posts van mij).
Nu dacht ik slim te zijn door eerst alle MOD's bij elkaar te zoeken. Direct na het phpbb script te hebben geïnstalleerd en een user te hebben aangemaakt om te testen heb ik AutoMOD erbij gezet.
Ging goed.
Daarna heb ik MSSTI Quick Language middels AutoMOD er op gezet.
Ging ook goed.
Toen heb ik Portal 3 erbij gezet... de installatie ging goed, maar het forum komt nu met de melding dat ik de Installatie map moet hernoemen of verwijderen......maar die is al weg!
Dat heeft AutoMOD gedaan. Of ik zie een map over het hoofd....of heeft de map die verwijdert moet worden soms een andere naam?

wanneer ik nu ook naar mijn site surf krijg ik de volgende melding:
General Error
SQL ERROR [ mysql4 ]
Table 'Demian.phpbb_portal_config' doesn't exist [1146]
An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

Jeroen

Re: AutoMOD verwijder "Install" map.....Is er niet!

Bericht door Jeroen » 31 mei 2010, 13:23

Je hebt dan denk ik voor de portal nog niet het installatie script laten lopen? AutoMOD doet namelijk alleen de bestandswijzigingen, hij draait geen installatie scripts. Upload anders de /install/ map uit de portal MOD nog een keer en draai het installatie script.
Verplaatst van 3.0 Support
- Pietje
Jeroen

MWel_RH

Bericht door MWel_RH » 31 mei 2010, 15:16

?????? OHW!!!!!
Ik was in de veronderstelling dat AutoMOD een installer voor alle MOD's was!!

Als ik het dus goed heb moet ik de AutoMOD eerst gebruiken om de files automatisch aan te laten passen en daarna de installatie uit te voeren?

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 31 mei 2010, 15:31

Nee, zoals Pietje zegt wijzigt AutoMOD de bestanden, als er dan nog een installatie script bij de MOD zit moet je die zelf nog even doorlopen (vaak een kwestie van een paar muisklikken).
AutoMOD doet dus bijna al het werk. Alleen dit laatste script om de modules in het beheerderspaneel en/of de database bij te werken moet je zelf nog even doorlopen.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 31 mei 2010, 16:07

Overigens staat dat toch ook heel duidelijk bij de Do It Yourself instructions? Of laat Automod dat niet zo zien?
(heb maar beperkte ervaring met AutoMOD, doe het liever op de oldskool-manier)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 31 mei 2010, 16:58

Klopt Ger, als de installatie succesvol is staan er DIY instructies bovenaan ;)
(ik gebruik hem zelf ook nooit, zelfs niet voor het service team).
Jeroen

MWel_RH

Bericht door MWel_RH » 31 mei 2010, 21:14

Oke! Mijn fout. :D
Bedank voor jullie reacties, maar als ik hier nu hoor dat zelfs jullie het niet gebruiken dat ik er ook maar vanaf stap!
Als dat stukje MOD echt alleen maar de wijzigingen in de bestanden aanbrengt doe ik het ook liever zelf! ;)

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 31 mei 2010, 21:23

Bedenk wel dat 'alleen maar de wijzigingen in de bestanden' al vaak 90% van de installatie betreft, en ook vaak het punt is waar mensen op vastlopen. De 'rest' van de installatie hoor je ook wel zelf te kunnen doen zonder al te veel problemen. :)

Het is helemaal niet erg om de AutoMOD te gebruiken, en dat wij hem niet gebruiken betekent natuurlijk niet dat het een slecht hulpmiddel is.

Maar als je een MOD zelf kunt installeren en hier geen moeite mee hebt leer je daar meer van dan dat je de AutoMOD gebruikt.

Plaats reactie