Zoekmachine vriendelijke URL's?
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

-
Zoekmachine vriendelijke URL's?
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een mod die de URL's op mijn forum automatisch omzet tot zoekmachine vriendelijke URL's.
Dus http://www.mijnforum.nl/geldzaken/sparen i.p.v.
http://www.mijnforum.nl/index.php?sid=f ... 430303532f
Ik ben op zoek naar een mod die de URL's op mijn forum automatisch omzet tot zoekmachine vriendelijke URL's.
Dus http://www.mijnforum.nl/geldzaken/sparen i.p.v.
http://www.mijnforum.nl/index.php?sid=f ... 430303532f
Re: Zoekmachine vriendelijke URL's?
Daarvoor kan je een SEO (= Search Engine Optimization) MOD voor gebruiken, zoals deze.
Die maakt de forum URL's gebruiker- en robot vriendelijker.
Die maakt de forum URL's gebruiker- en robot vriendelijker.
Jeroen
-
Bedankt voor de snelle reactie.
Het is me gelukt de SEO mod te downloaden en te installeren met een autoinstaller, genaamd AUTOmod.
Dit omdat ik niet thuis ben in deze wereld. Althans in de wereld van Mods installeren
Nu heb ik op de succes pagina onder andere dit staan:
"purge cache and refresh prosilver template"
Weet u misschien hoe ik de bovenstaande handeling kan voltooien?
Het is me gelukt de SEO mod te downloaden en te installeren met een autoinstaller, genaamd AUTOmod.
Dit omdat ik niet thuis ben in deze wereld. Althans in de wereld van Mods installeren

Nu heb ik op de succes pagina onder andere dit staan:
"purge cache and refresh prosilver template"
Weet u misschien hoe ik de bovenstaande handeling kan voltooien?
Met "purge cash" wordt bedoeld dat je je buffer moet legen, op de hoofdpagina van je beheerderspaneel. Met "refresh prosilver template" bedoelen ze dat je de template bestanden van prosilver moet vernieuwen, dat doe je bij het tabblad Stijlen -> Templates.
Jeroen
-
Ik heb uw instructies opgevolgd. Echter vallen mij er twee zaken op.
Nadat ik de buffer heb geleegd en de template bestanden heb vernieuwd, zijn de URL's van het forum onveranderd.
nl: de viewforum.php?f=7 zijn niet veranderd in bv: /geldzaken/sparen
Naar mijn weten scoren URL's met keywords beter dan URL's met nummers.
Wat mij wel opvalt hieraan is dat u op uw forum ook geen keywords in de URL's gebruikt (pretty url's).
Wellicht is dit niet aanpasbaar in de PHPBB3 forumsoftware?
Verder, nu ik de onderstaande velden bij forums probeer in te vullen (keywords, description):
{ FORUM_SEO_SETTINGS }
{ FORUM_SEO_KEY }:
{ FORUM_SEO_KEY_EXPLAIN }
{ FORUM_SEO_DESC }:
{ FORUM_SEO_DESC_EXPLAIN }
{ FORUM_SEO_BOTTOM }:
{ FORUM_SEO_BOTTOM_EXPLAIN }
verschijnt er een foutmelding als ik de instellingen wil opslaan. Misschien weet u niet wat daarvan de oorzaak is, wat ik me zou kunnen voorstellen.
Nadat ik de buffer heb geleegd en de template bestanden heb vernieuwd, zijn de URL's van het forum onveranderd.
nl: de viewforum.php?f=7 zijn niet veranderd in bv: /geldzaken/sparen
Naar mijn weten scoren URL's met keywords beter dan URL's met nummers.
Wat mij wel opvalt hieraan is dat u op uw forum ook geen keywords in de URL's gebruikt (pretty url's).
Wellicht is dit niet aanpasbaar in de PHPBB3 forumsoftware?
Verder, nu ik de onderstaande velden bij forums probeer in te vullen (keywords, description):
{ FORUM_SEO_SETTINGS }
{ FORUM_SEO_KEY }:
{ FORUM_SEO_KEY_EXPLAIN }
{ FORUM_SEO_DESC }:
{ FORUM_SEO_DESC_EXPLAIN }
{ FORUM_SEO_BOTTOM }:
{ FORUM_SEO_BOTTOM_EXPLAIN }
verschijnt er een foutmelding als ik de instellingen wil opslaan. Misschien weet u niet wat daarvan de oorzaak is, wat ik me zou kunnen voorstellen.
Excuus, ik zie dat ik naar een ander soort SEO modificatie gelinkt heb, die waar ik naar gelinkt hebt voegt een korte beschrijving toe aan forums waardoor ze beter te vinden zijn.
Op deze site vindt je de MOD die ik bedoelde, die veranderd de forum URL's in teksten en niet in nummers. Je kan nu dus het beste alle wijzigingen die je voor die MOD gedaan hebt terugdraaien, en dan die nieuwe MOD installeren.
Lees je anders eerst eens in op die site waar ik net naar linkte, daar staat wat de precieze werking is van de MOD, en kan je beslissen of je die wil installeren of niet. Nogmaals excuses, die MOD waar ik in eerste instantie naar linkte maakt je forum ook wel beter vindbaar, maar niet op de manier van de URL veranderen.
Op deze site vindt je de MOD die ik bedoelde, die veranderd de forum URL's in teksten en niet in nummers. Je kan nu dus het beste alle wijzigingen die je voor die MOD gedaan hebt terugdraaien, en dan die nieuwe MOD installeren.
Lees je anders eerst eens in op die site waar ik net naar linkte, daar staat wat de precieze werking is van de MOD, en kan je beslissen of je die wil installeren of niet. Nogmaals excuses, die MOD waar ik in eerste instantie naar linkte maakt je forum ook wel beter vindbaar, maar niet op de manier van de URL veranderen.
Jeroen
-
Pietje,
Harstikke bedankt voor alle hulp. Daar ben ik blij mee.
Dat verkeerde linkje maakt niet uit, kan gebeuren
Ik heb de pagina van PHPBB SEO even doorgenomen en wat uitgeprobeerd, maar op dit moment is de handeling voor mij nog te geavanceerd. Ik heb besloten om er maar niet mee door te gaan en de mods te deïnstalleren. Wellicht dat ik hiermee in de toekomst aan de slag ga, als ik wat meer kennis heb van HTACCESS e.d.
Nogmaals bedankt. Ik laat het hierbij vanwege de complexiteit van "ultimate SEO url".
Als ik nog vragen heb over PHPBB3 dan zal ik dit forum weer bezoeken en ik zal eens wat topics door gaan lezen.
Groeten.
Harstikke bedankt voor alle hulp. Daar ben ik blij mee.
Dat verkeerde linkje maakt niet uit, kan gebeuren

Ik heb de pagina van PHPBB SEO even doorgenomen en wat uitgeprobeerd, maar op dit moment is de handeling voor mij nog te geavanceerd. Ik heb besloten om er maar niet mee door te gaan en de mods te deïnstalleren. Wellicht dat ik hiermee in de toekomst aan de slag ga, als ik wat meer kennis heb van HTACCESS e.d.
Nogmaals bedankt. Ik laat het hierbij vanwege de complexiteit van "ultimate SEO url".
Als ik nog vragen heb over PHPBB3 dan zal ik dit forum weer bezoeken en ik zal eens wat topics door gaan lezen.
Groeten.
Als je de installatie écht niet aandurft, kan je altijd nog de hulp van het Service Team inschakelen.
Wij installeren de MOD dan voor je, als je aan de beurt bent
Wij installeren de MOD dan voor je, als je aan de beurt bent

Jeroen
Is het nog gelukt met de mod? Wil hier ook mee aan de slag.
http://www.Techflex.nl
Flexibele sleeving - draad en kabel management.
Flexibele sleeving - draad en kabel management.
Heb je de wiki over het installeren van MODs al gelezen? Heb je het al geprobeerd?techflex schreef:Is het nog gelukt met de mod? Wil hier ook mee aan de slag.
Als je vragen hebt kan je die in dit forum stellen

Jeroen