Mac-Adres bannen
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Mac-Adres bannen
Hallo,
Ik heb geen idee als dit mogelijk is/bestaat, maar bestaat er een modificatie waarbij je een Mac-Adres kan krijgen/bannen? Want er zit een spammer op mijn forum die steeds accounts aanmaakt. Ik ban zijn IP steeds, maar het probleem is, hij krijgt ieder uur een nieuw IP. Daarom zou ik hem op zijn Mac-Adres willen bannen. Bestaat hier een modificatie voor?
Groetjes,
Robintje1.
Ik heb geen idee als dit mogelijk is/bestaat, maar bestaat er een modificatie waarbij je een Mac-Adres kan krijgen/bannen? Want er zit een spammer op mijn forum die steeds accounts aanmaakt. Ik ban zijn IP steeds, maar het probleem is, hij krijgt ieder uur een nieuw IP. Daarom zou ik hem op zijn Mac-Adres willen bannen. Bestaat hier een modificatie voor?
Groetjes,
Robintje1.
Re: Mac-Adres bannen
Nee, je kan niet aan zijn mac-adres raken ... (geen enkel trouwens, buiten je eigen netwerk)
Ah oké... Toch bedankt.
Gewoon consequent blijven bannen. Het kost voor hem meer moeite om een nieuw mailadres aan te maken, zich te registreren, mailbevestiging te openen etc. dan het jou aan moeite kost om hem te verbannen. Ik denk dan ook dat hij eerder moe is dan jij. 

Omgekeerd. Ik moet er geen 5 minuten zijn en heel het forum staat vol met reclame, 18+ sites, ... Als ik zijn account verwijder + alle berichten, maakt hij gewoon weer een nieuw account aan met dat e-mailadres...
zeker dat het geen bot is?
Dan kan Spambots voorkomen je waarschijnlijk wel helpen.
BTW wat is je url?
Dan kan Spambots voorkomen je waarschijnlijk wel helpen.
BTW wat is je url?
Waarom zet je dan niet de optie "email adres hergebruiken" niet uit? Dan is het eenmaal gebanned op dat adres klaar ermee en zal hij een nieuw email adres moeten gebruiken.maakt hij gewoon weer een nieuw account aan met dat e-mailadres...
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Je kan het account ook gewoon verwijderd en dat emailadres bannen. Stel dat hij een eigen domein heeft kan je alle adressen van dat domein in een keer bannen 

iets van *@zijndomein.nl zou kunnen als hij inderdaad een eigen domein heeft.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Mac-Adres is ook een beetje doelloos, die kan je ook veranderen. 

-
Zover ik weet is een mac adres een adres wat vast ligt in de netwerkkaart en niet te veranderen is (afgezien dat alles te veranderen is voor echte handige mensen).
een mac adres kan gewoon veranderd worden als je een beetje weet hoe je met computers omgaat
.
Verder is het niet te lezen in php, dus zal je er ook gewoon niet op kunnen bannen.

Verder is het niet te lezen in php, dus zal je er ook gewoon niet op kunnen bannen.