Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
-
mdesigning
Bericht
door mdesigning » 09 okt 2008, 15:08
Hallo allemaal,
Ik wil graag op mijn website een inlogsysteem waarmee gebruikers kunnen inloggen en dan direct ook ingelogd zijn op het forum. Inlogsysteem heb ik wel liggen maar ik kom er maar niet achter welke sessie phpbb3 nou gebruikt. Ik heb ooit wel eens eerder zo'n script gehad, maar gebruikers moesten toen elke keer als zij de website bezochten opnieuw inloggen wat nogal irritant was.
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft of een goede oplossing. Ge-Googled heb ik al maar nooit de informatie gevonden die ik nodig heb. NL/ENG tutorials kunnen ook helpen.
Overigens, heeft iemand nog wat leuke websites voor phpbb3 stylen? Ik ken die phpbb3styles.net al.
Verplaatst van Algemene Onderwerpen
- Niek
-
Jim
-
Contacteer:
Bericht
door Jim » 09 okt 2008, 15:40
mdesigning schreef:Overigens, heeft iemand nog wat leuke websites voor phpbb3 stylen? Ik ken die phpbb3styles.net al.
Sticky: Waar vind ik phpBB3 stijlen?
-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 14 okt 2008, 15:01
Koppelen gaat niet zomaar en is zelfs af te raden. Kant en klare tutorials heb ik niet voor je, als je dit wil gaan doen is er veel eigen inbreng nodig.
mosymuis schreef:tomdn schreef:Hoe kan je een database dat al bestaat op
http://www.be linken aan de login's van het forum (
http://www.be/site/forum)
is handiger voor de bezoeker, anders moet men 2x inloggen.
Dat kan door het schrijven van een koppelfunctie die de sessie in de andere tabellen en de cookie bijwerkt, maar dat is lastig te doen en niet handig omdat je dan toch telkens de twee "databases" moet koppelen (de users moeten dubbel bestaan, en naar elkaar kunnen verwijzen) en omdat je dan nooit de atuele informatie uit de andere database hebt.
Slimmer is om één systeem te gebruiken, en aangezien het phpBB login systeem enorm veilig en uitgebreid is geniet dat de voorkeur. Je zou dan dus alle eigen login en sessie functionaliteiten overboord moeten zetten en deze uit phpBB moeten betrekken. Nadeel daarvan is, is dat je site theoretisch gezien "zwaarder" wordt omdat je daarvoor ook de complete codebase uit phpBB moet lenen, met alle extra objecten en queries die daarbij horen.
-
mdesigning
Bericht
door mdesigning » 14 okt 2008, 16:09
Bedankt voor je reactie! Wel jammer, had gedacht dat 't simpel zijn kon.

-
keuninkske
Bericht
door keuninkske » 15 okt 2008, 15:52
dat is idd iets waarnaar ik en vele anderen ook opzoek zijn.
hiervoor zou es een goeje mod voor moeten gemaakt worden
of mischien wel over nagedacht worden voor bij de volgende versie van phpbb
grtz keuninkske
-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 15 okt 2008, 16:02
Ieders situatie is anders. Je kunt daardoor niet zomaar een tuturial of modificatie schrijven. Wil je een nieuwe site bouwen en kan je daardoor phpBB's syteem gaan gebruiken in eigen nieuwe pagina's? Of wil je een bestaand systeem combineren met dat van phpBB? Wil je daarbij phpBB's sessiesysteem intergeren in het andere script, of wil je alleen een brug leggen tussen beide user databases?