[Req] Privéberichten bekijken
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

- Masterbas
- Contacteer:
[Req] Privéberichten bekijken
Ik zoek een mod waarmee er een pagina in het acp komt waarbij je alle Privéberichten kunt lezen. Graag ook een zoekveld erbij, datum, gebruiker, ip etc. Als het kan hier nog een pagina erbij bij gebruikersbeheer waar je dus (in dat drop-down menu van overzicht, profiel, foruminstellingen etc.) ook deze pagina kunt krijgen, alleen voor deze gebruiker.
Ik weet niet of er zoiets dergelijks bestaat, anders zou het fijn zijn als iemand deze kan maken!
Ik weet niet of er zoiets dergelijks bestaat, anders zou het fijn zijn als iemand deze kan maken!
Groeten,
Masterbas
Masterbas
Re: [Req] Privéberichten bekijken
Misschien overbodig om erbij te vermelden, maar je weet maar nooit: het is etisch gezien wel zo correct om je leden ergens duidelijk te maken dat je de mogelijkheid hebt om hun prive berichten in te zien. Wettelijk ben je het niet verplicht (email valt ook -nog- niet onder briefgeheim) maar je wekt met prive berichten wel de indruk dat de inhoud ervan verborgen blijft voor anderen dan de ontvanger.
Privéberichten kunnen ook wettelijk moeilijk onder briefgeheim vallen, E-mail kan dat wel.
Een beheerder heeft namelijk altijd inzicht door direct in zijn database te kijken. Het enige dat deze mod doet is er netjes een lijstje van maken.
Máár, het is inderdaad wel netjes even te vermelden in de registratievoorwaarden en duidelijke regels voor jezelf te stellen, zodat de leden ook weer gerustgesteld zijn(Bij ontdekking van bedreiging via PM zal ik kijken of de beschuldigingen ook kloppen).
Een beheerder heeft namelijk altijd inzicht door direct in zijn database te kijken. Het enige dat deze mod doet is er netjes een lijstje van maken.
Máár, het is inderdaad wel netjes even te vermelden in de registratievoorwaarden en duidelijke regels voor jezelf te stellen, zodat de leden ook weer gerustgesteld zijn(Bij ontdekking van bedreiging via PM zal ik kijken of de beschuldigingen ook kloppen).
Van email lees ik overal dat het briefgeheim eraan zat te komen rond het jaar 2000, maar daarna werd het er stil over. Hoe dan ook, wettelijk beschermd of niet, je doet er altijd goed aan openheid over te geven als je prive geachte berichten van je bezoekers doorleest. Anders kan het nog wel eens omslaan in een rel...
- Masterbas
- Contacteer:
Ja dat is inderdaad wel zo netjes... zal het dan ook eventjes bijwerken dadelijk 
Maar opzich staat er niet zoveel privé in, aangezien het een forum is over slakken. Het gaat dus meestal om persoonlijke ervaringen die gevraagd worden ofzo. En ik ga ook niet ieder bericht lezen, maar mocht iemand zeggen van kijk eens wat hij me stuurt, dan kan ik het tenminste zien. En het is alleen ik, niet iedereen, dus ja... En zoizo, wat Lucas al zei, je kunt ze zoizo zien via de DB. Maar oké, ik snap je punt

Maar opzich staat er niet zoveel privé in, aangezien het een forum is over slakken. Het gaat dus meestal om persoonlijke ervaringen die gevraagd worden ofzo. En ik ga ook niet ieder bericht lezen, maar mocht iemand zeggen van kijk eens wat hij me stuurt, dan kan ik het tenminste zien. En het is alleen ik, niet iedereen, dus ja... En zoizo, wat Lucas al zei, je kunt ze zoizo zien via de DB. Maar oké, ik snap je punt

Groeten,
Masterbas
Masterbas