Oveschakelen naar nieuwe host

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Pliep

Oveschakelen naar nieuwe host

Bericht door Pliep » 14 mei 2008, 00:52

• Adres van je forum: http://www.antforum.be
    Event. modificaties op je forum: SEO, quick reply, genders, template
    phpBB versie: 3.0.1

Wat is het probleem?
Ik ben de procedure gestart om te veranderen van host. Daarbij heb ik tot nu toe al de volgende stappen ondernomen:
1. Ik heb alle files uit de www-map van de oude host gekopiëerd en geupload in de www-map van de nieuwe host
2. Ik heb een nieuwe database aangemaakt in op de server van de nieuwe host en vervolgens van de database op de oude server een sql bestand gemaakt dat ik succesvol heb geïmporteerd in de nieuw aangemaakte database op de nieuwe server
3. Hierna heb ik het config.php bestand gewijzigd. Normaal zou ik de juiste data moeten aangepast hebben, vermits ik een error krijg als ik de naam van de database verander. (Maar toch ben ik er niet 100% zeker van)
Dit is de code uit de config.php file:
Ik heb om het hier te posten bname, dbuser, dbpasswd vervangen door '****'.

Code: Selecteer alles

<?php
// phpBB 3.0.x auto-generated configuration file
// Do not change anything in this file!
$dbms = 'mysqli';
$dbhost = 'localhost';
$dbport = '';
$dbname = '*******';
$dbuser = '********';
$dbpasswd = '*******';

$table_prefix = 'phpbb_';
$acm_type = 'file';
$load_extensions = '';

@define('PHPBB_INSTALLED', true);
// @define('DEBUG', true);
// @define('DEBUG_EXTRA', true);
?>
Op dit moment is de procedure om mijn domein door te verwijzen naar de nieuwe nameservers nog niet voltrokken.

Als ik mijn website controleerde op een tijdelijk webadres: http://69.89.31.234/~antforum/ kreeg ik bij het klikken van links naar topics of forums een 404 error.
Deze 404 error was te wijten aan ontbrekende code voor de SEO MOD in mijn .htaccess file die niet was meegekopieerd omdat dit bestand verborgen staat/stond op de oude server. Ik maakte een nieuw .htaccess file aan met enkel de volgende code in:

Code: Selecteer alles

RewriteEngine on

Rewriterule ^(.+)-f([0-9]*).html-(.+)$				./viewforum.php?f=$2&$3
Rewriterule ^(.+)-(t|p)([0-9]*).html-(.+)$			./viewtopic.php?$2=$3&$4
Rewriterule ^(.+)-f([0-9]*)s([0-9]*).html-(.+)$		./viewforum.php?f=$2&start=$3&$4
Rewriterule ^(.+)-(t|p)([0-9]*)s([0-9]*).html-(.+)$	./viewtopic.php?$2=$3&start=$4&$5

Rewriterule ^(.+)-f([0-9]*).html$					./viewforum.php?f=$2&$3
Rewriterule ^(.+)-(t|p)([0-9]*).html$				./viewtopic.php?$2=$3&$4
Rewriterule ^(.+)-f([0-9]*)s([0-9]*).html$			./viewforum.php?f=$2&start=$3&$4
Rewriterule ^(.+)-(t|p)([0-9]*)s([0-9]*).html$		./viewtopic.php?$2=$3&start=$4&$5
Als ik nu klik op forums of onderwerpen, wordt er nu een url in een oneindige loop gegenereerd.
bv: http://69.89.31.234/~antforum/~antforum ... n-f21.html
Alle andere links werken zonder problemen.
Ik heb de bovenstaande .htaccess file geplaatst op de oude server en heb daar geen problemen met oneindige loops.
Voor de SEO MOD is eveneens Mod_rewrite noodzakelijk. Dit staat aangeschakeld op elke server van mijn host.
Zou iemand mij kunnen helpen om dit probleem op te lossen aub?

..

Derky
Contacteer:

Re: Oveschakelen naar nieuwe host

Bericht door Derky » 15 mei 2008, 19:52

Verplaatst van 3.0 Support
- Derky
Ik denk dat het aan de (sub)map lag waar je de .htaccess/het forum in had gezet, maar zo te zien zijn de nameservers aangepast en lijkt je forum weer goed te werken. :)

Plaats reactie