Goede MODs voor een groot forum !

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
pokegangsta
Contacteer:

Goede MODs voor een groot forum !

Bericht door pokegangsta » 26 mar 2008, 18:51

Een grote vraag die ik en mijn assistent bouwer hebben. We hebben een forum dus en een groot en toekomstig druk forum. Wij hebben een Chatbox en de rest gewoon het forum. Maar wij willen iets meer dan een Chatbox en Forum voor de gebruikers. Nu is mijn vraag aan jullie. Wie weet er een leuke MOD voor mijn forum of een heel nuttige. Het liefst iets waar de gebruikers profijt van kunnen halen.
De chatbox kan ook gebruikt worden als Shoutbox dus daar hoef je mee aan te komen. ( niks kwaads )

M.V.G Derwin en Aaron Pokémon DNA Forums

Niek
Contacteer:

Re: Goede MODs voor een groot forum !

Bericht door Niek » 26 mar 2008, 19:00

Je zou een portal kunnen installeren.
En verder weet ik niet wat je wilt. Je zou hier eens kunnen kijken: Mod ontwikkeling, 3.0.x Modifications Forums
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

pokegangsta
Contacteer:

Bericht door pokegangsta » 26 mar 2008, 19:43

ik heb nu ene Portal en een Arcade maar ik blijf zoeken voor leuke dingen
;)

Lucas

Bericht door Lucas » 26 mar 2008, 21:05

Als je engels kan raad ik je aan eens te luisteren naar de podcast van phpBB.com te luisteren. Aflevering 3 is namelijk een goede als er bar weinig mensen zijn.

http://podcast.phpbb.com/2007/10/15/epi ... -and-more/

Houd je bij de onderwerpen en laat ze niet al te veel afleiden. Dus niet teveel mods installeren, dat haalt het alleen maar weg van waar je het over wil hebben.

pokegangsta
Contacteer:

Bericht door pokegangsta » 27 mar 2008, 07:50

lucas daar heb je niet echt interresante dingen bij ik vraag gewoon om meningen ideen en MODS :D de rest maakt ook niet uit maar ik wil gewoon meer uhm Entertainment en andere leuke dingen voor men Leden :geek: :ugeek:

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » 27 mar 2008, 08:43

Door de hoeveelheid MODs moeten de leden nog wel het forum kunnen zien he ;)
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Lucas

Bericht door Lucas » 27 mar 2008, 09:41

Forumspelletjes blijven toch het leukst ^^ Vaak dom vermaak, maar vaak wel grappig.

Without the..
Raad het lid

etc. etc. 8-) Houd het simpel, scheelt je je forum bij updaten. :ugeek:

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 27 mar 2008, 16:04

Niet om lullig te doen hoor, maar:
  1. Een board met veel forums wordt niet per definitie een druk bezocht board. In tegendeel zelfs, je kunt beter beginnen met een klein aantal forums en uitbreiden wanneer daartoe aanleiding is.
  2. Waarom denk je groot te worden? Je pagerank is de laagst mogelijke. Wat ben je van plan om groot te worden?
  3. Mods maken een forum ook niet per definite beter. Installeer een mod wanneer je een behoefte aan een functie hebt of wanneer je er een ziet waarvan je denkt dat je gebruikers (of jijzelf) er wat aan hebt. Installeer geen mods alleen maar omdat je het leuk vind.
  4. Een unieke stijl geeft veel meer uitstraling aan je forum dan een hele partij mods.
  5. Als je een engelstalig forum wil (waarschijnlijk ten behoeve van een grotere (internationale) markt) moet je wel zorgen dat je de engelse taal goed beheerst. Wat ik zo lees, doen jullie dat niet. Uiteindelijk maak je het dan alleen maar hoogdrempeliger voor anderen die Engels niet goed beheersen terwijl je de goed sprekende engelstaligen laat afknappen op je slechte taalgebruik.
  6. Je hebt nu super mods, mega mods (2 stuks) en global mods. Dat samen met 2 admins en een totaal van 5 users... Lijkt me een beetje over de top. Ofwel: denk na over je userranks. Ook hier geldt: meer != beter.
Dit klinkt wellicht allemaal wat lullig, maar ik bedoel het in opbouwende zin. Natuurlijk kan iedereen met phpBB een forum opzetten, maar om succesvol en groot te worden moet je goed nadenken over waar je mee bezig bent. Anders kan de boel uitdraaien op een grote teleurstelling en dat is natuurlijk zonde.

pokegangsta
Contacteer:

Bericht door pokegangsta » 27 mar 2008, 18:31

Ger volledig mee eens wat je daar post

Maar het forum is nog niet op zoekmachines en eigenlijk nog niet eens online :shock:
We zitten in de bouw fase. Denk je dat ik met die Layout een forum neerzet.
ik ben druk bezig met mijn eigen layout etc. en moet de meeste dingen in men eentje doen.
Ik schat dat ik hem over 2 maanden op het internet heb ;) dan kun je raten. Ik heb nu dus een Portal wat ik erop ga zetten en er komt nog een vernieuwde Chat alleen diegene die er al een chat op had gezet pakte de verkeerde :roll: dus ik zoek nog iemand om de Portal en Chatbox te installeren + de Arcade als diegene daar tijd voor heeft. Ik gebruik de chatbox van Blueimp en die is nogal nieuw. Vele mensen kennen hem niet goed dus zal het ook nog wel even duren voordat ik hem erop heb.

Iemand die mij zou kunnen helpen ben ik bereid om te betalen voor meerdere keren hulp.

Iedereen die erop zit heeft zijn eigen rang en zijn allemaal staff leden ;)

M.V.G Aaron en Derwin

PAB
Contacteer:

Bericht door PAB » 20 apr 2008, 16:05

Hmmm, vind het wel net iets te veel fora op het moment. Ik heb vroeger een van de grootste (waarschijnlijk de grootste nederlandstalige) pokermon site gehad (www.pokemonkingdom.nl en www.dragonballkingdom.nl). Ik had echter vrij weinig subfora ik geloof iets van 5 fora voor pokemon, 5 voor dragonball, 2 voor digimon en dat was het.

Is het overigens nog wel populair? Want toen ik er mee stopte had mijn site amper 1000 bezokers per dag (dragonball iets van 16000).

Plaats reactie