bbcode [s] [/s]
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

bbcode [s] [/s]
Weet er iemand hoe ik de BBCode kan maken.
En waar moet ik die ingeven.
Ik heb Phpbb3 draaien met een portaal.
Groetjes Philip.
En waar moet ik die ingeven.
Ik heb Phpbb3 draaien met een portaal.
Groetjes Philip.
Re: bbcode [s] [/s]
Ga naar beheerderspaneel, tab Berichten, nieuwe BBcode toeveogen.
Invoer moet worden:
HTML replacement moet worden
Invoer moet worden:
Code: Selecteer alles
[s]{TEXT}[/s]
<span style="text-decoration: strike-through">{TEXT}</span>
Dat is toch gewoon:
<strike>{TEXT}</strike>
Als ik die code ingeef doet het niets.
Ik krijg wel bij het post scherm de letters S te zien maar als ik daar op druk en ik geef tekst op tussen dan wordt de tekst gewoon weergegeven en niet doorstreept.
Ik krijg wel bij het post scherm de letters S te zien maar als ik daar op druk en ik geef tekst op tussen
[s][/s]
- fulleffect
- Contacteer:
dat komt omdat volgens het BB code topic (als je de zoekfunctie had gebruikt had je het zo gewetenmudder schreef:Als ik die code ingeef doet het niets.
Ik krijg wel bij het post scherm de letters S te zien maar als ik daar op druk en ik geef tekst op tussendan wordt de tekst gewoon weergegeven en niet doorstreept.Code: Selecteer alles
[s][/s]

<span style="text-decoration: line-through;">{TEXT}</span>

Nja, het werkt wel, maar strikt gezien is het in HTML 4.01 "deprecated" ofwel gedateerd en op de nominatie om bij HTML 5 obsolete te worden. Browsers ondersteunen het nu nog wel, maar in de toekomst dus niet meer. Idem met <s> trouwens.Lucas schreef:Dat is toch gewoon:
<strike>{TEXT}</strike>
@fulleffect: die
;
hoort er officieel juist niet (al werkt het bij de meeste browsers wel). De fout zat 'm ergens anders. Ik had strike
-through maar het is natuurlijk line
-through.- fulleffect
- Contacteer:
zo dan.. dus ik had hem wel goed (gekopieerd uit het bbcode topic) maar was dus zelf ook zo scheelt alst maar kan 

Het werkt bedankt allemaal. 

phpBB werkt met XHTML, waar <strike>{TEXT}</strike> dus de voorkeur heeft ^^ Of het obsolete wordt of niet heeft er op dit moment niet veel mee te maken. Altijd proberen zo valid mogelijk te blijven eh? xDGer schreef:Nja, het werkt wel, maar strikt gezien is het in HTML 4.01 "deprecated" ofwel gedateerd en op de nominatie om bij HTML 5 obsolete te worden. Browsers ondersteunen het nu nog wel, maar in de toekomst dus niet meer. Idem met <s> trouwens.Lucas schreef:Dat is toch gewoon:
<strike>{TEXT}</strike>
Inderdaad, je hebt er meer aan om je aan de standaarden te houden, waar phpBB voor is geschreven. Zodra we over gaan naar HTML 5, zal de layout van de (dan nieuwste) phpBB ook wel aangepast worden! Of juist niet en we blijven lekker bij XHTML.Lucas schreef:phpBB werkt met XHTML, waar <strike>{TEXT}</strike> dus de voorkeur heeft ^^ Of het obsolete wordt of niet heeft er op dit moment niet veel mee te maken. Altijd proberen zo valid mogelijk te blijven eh? xD

Maargoed, beetje offtopic. Open hier maar een nieuw topic over, als we hier over willen discussieëren!