Photo Resizer Script PHPBB 3

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
petertjuh

Photo Resizer Script PHPBB 3

Bericht door petertjuh » 28 feb 2008, 14:48

Een foto verklein script voor phpbb 3

Ik heb een forum waarop phpbb2 draaide in dit forum had ik een mod draaien die foto's die werden geplaatst verkleinde naar een opgegeven standaard waarde. Het forum werdt an niet uit elkaar getrokken als een foto te groot was en men kon er tevens op klikken om de foto op ware grote te zien.

Nu ben ik sindskort overgestapt naar phpbb3 alleen mijn script werkt niet op dit phpbb3 forum. Ik heb al op http://www.phpbbhacks.com gekeken maar niks gevonden daar. Nu is mijn vraag of iemand voor mijn zo;n script heeft. of weet te vinden die ik kan gebruiken.

Greetz
Peter
Verplaatst van Gevraagd
- Derky

Ger
Contacteer:

Re: Photo Resizer Script PHPBB 3

Bericht door Ger » 28 feb 2008, 18:21

Wiki: [wiki]image resizer[/wiki].

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 29 feb 2008, 12:32

Deze werkt perfect, maar geeft in IE een stippellijn om m'n boardlogo.
Dit kan ik wel aanpassen door

Code: Selecteer alles

img.style.border = '1px dashed';
te veranderen in

img.style.border = '';
Maar ik zou toch graag bij de afbeeldingen in de postings wel graag de stippellijn blijven zien, zodat direct te zien is dat het niet de originele resolutie is.
Is er iemand die daar voor mij een oplossing voor heeft?
Misschien is het heel simpel te doen, maar zo handig ben ik daar niet mee :D

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 29 feb 2008, 12:54

Het zit 'm in het stukje Voorkomen dat je boardlogo ook wordt geresized. Je boardlogo is >500px, wordt daarom geresized en krijgt daarom een border (die ik inderdaad heb toegevoegd om duidelijk te maken dat het een verkleinde afbeelding is). Als je de juiste locatie van je boardlogo ingeeft in de code (meestal iets als http://www.jouwforumurl.com/styles/jouwstijl/imageset/site_logo.gif) dan komt het allemaal goed.

Wijeke

Bericht door Wijeke » 29 feb 2008, 14:46

Maar het probleem van te brede foto's kun je toch ook voorkomen door de max. breedte in te stellen in het beheerderspaneel? Of zie ik iets over 't hoofd? ;)

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 29 feb 2008, 14:50

Ger schreef:Het zit 'm in het stukje Voorkomen dat je boardlogo ook wordt geresized. Je boardlogo is >500px, wordt daarom geresized en krijgt daarom een border (die ik inderdaad heb toegevoegd om duidelijk te maken dat het een verkleinde afbeelding is). Als je de juiste locatie van je boardlogo ingeeft in de code (meestal iets als http://www.jouwforumurl.com/styles/jouwstijl/imageset/site_logo.gif) dan komt het allemaal goed.
Ik heb daar (volgens mij) de juiste locatie ingegeven, maar dat mocht niet baten helaas.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 29 feb 2008, 14:53

Wijeke schreef:Maar het probleem van te brede foto's kun je toch ook voorkomen door de max. breedte in te stellen in het beheerderspaneel? Of zie ik iets over 't hoofd? ;)
Klopt, maar dat betekent dat gebruikers grote foto's niet kunnen posten. Met een image resizer kunnen ze die wel posten, zonder dat je met een verpestte lay-out zit.
Rinus schreef: Ik heb daar (volgens mij) de juiste locatie ingegeven, maar dat mocht niet baten helaas.
Geef eens een linkje naar je site? Dan kan ik ff kijken.

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 29 feb 2008, 15:06

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 29 feb 2008, 15:28

Het duurde even voordat ik het zag, maar je hebt een klein foutje gemaakt. In het script heb je http://karper-forum..... staan. De www ben je dus vergeten. Als je met code gaat werken, hoort dat er wel bij. Klik maar eens met de rechter muisknop op je site_logo en kies voor eigenschappen. Daar zie je bij het adres ook de www erbij staan. Aangezien het script alleen exact controleert wat jij hem aangeeft te moeten controleren, ziet hij het als een andere bron. Dus geen uitzondering, gewoon resizen.

Ofwel, http://www.karper-forum.nl/styles/prosilver/imageset/karper_forum.png invoeren en het moet goedkomen.

Puntje terzijde: ik zie dat je het script boven de <head>-sectie hebt geplaatst. Werkt wel, maar in principe hoort dat binnen de head. Ik weet niet hoe bijvoorbeeld Safari daarmee omgaat, maar alles wat buiten de <head> en <body> staat, zegt alleen maar iets over het algemene document.

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 29 feb 2008, 15:38

Bedankt voor de snelle reacties, bij IE lijkt het nu goed te werken, maar nu heb ik met FF het probleem met de stippellijn :D

Als ik in IE met de rechter muisknop op het site_logo klik en kies voor eigenschappen, dan zie ik bij het adres de www erbij staan, maar doe ik dat in FF dan staat die www er ineens niet meer voor :|
Is dit normaal of heb alleen ik dat? :lol:

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 29 feb 2008, 15:45

Ligt aan het verschil in behandeling door de browsers. Met www erbij moet het volgens mij altijd goedkomen. Is dat niet zo (heb momenteel alleen ff IE bij de hand) dan kun je het altijd nog proberen door meerdere bronnen aan te geven als uitzondering. Zoiets dus:

&& img.src != "http://www.karper-forum.nl/styles/prosilver/imageset/karper_forum.png" && img.src != "http://karper-forum.nl/styles/prosilver/imageset/karper_forum.png"
Zo kun je ook eventuele banners die je op de site hebt staan uitsluiten.

Rinus
Contacteer:

Bericht door Rinus » 29 feb 2008, 15:49

Ger ondanks dat ik eerder al het buffer had geleegd heb ik nu, na nog een keer het buffer legen, alles goed.
Zowel in FF als in IE werkt het nu goed, de site_logo is niet omlijnd en de plaatjes wel!
TOP, precies zoals ik het wilde hebben!

Ger hartelijk dank voor de goede en snelle hulp!

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 29 feb 2008, 16:04

Fijn zo, en graag gedaan. :)

Plaats reactie