Hoe actief is phpBB wereld nog

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
xJustxMegx
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 okt 2023, 14:19

Hoe actief is phpBB wereld nog

Bericht door xJustxMegx » 08 okt 2023, 11:10

Hallo,

Ik ben vroeger - in de tijd van phpBB 2.0.X en 3.0.X altijd redelijk actief geweest, alleen is het nog steeds zo actief als vroeger of zijn er (vaak betaalde) forumsoftware zoals Xenforo of IP.Board die het tegenwoordig beter doen?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe actief is phpBB wereld nog

Bericht door El torro » 08 okt 2023, 11:21

Ik denk dat forums in het algemeen tegenwoordig wat minder zijn maar phpbb is nog steeds zeer actief.
Met de andere genoemde software heb ik geen ervaring.

xJustxMegx
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 okt 2023, 14:19

Re: Hoe actief is phpBB wereld nog

Bericht door xJustxMegx » 08 okt 2023, 11:27

Leuk om te horen! IP.Board en Xenforo zijn forumsoftware welke in mijn ogen een stuk moderner zijn met bijvoorbeeld een realtime-opmaak.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe actief is phpBB wereld nog

Bericht door El torro » 08 okt 2023, 11:36

welke in mijn ogen een stuk moderner zijn met bijvoorbeeld een realtime-opmaak.
Ik werk al meer dan 15 jaar met phpbb en ik zie niet echt wat er nog verbetert kan worden, over smaken kun je altijd discuteren maar daar beging ik niet aan ;)

xJustxMegx
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 okt 2023, 14:19

Re: Hoe actief is phpBB wereld nog

Bericht door xJustxMegx » 08 okt 2023, 11:44

Haha nice! Werken ze wel aan weer nieuwe versies of is de huidige de laatste ooit?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe actief is phpBB wereld nog

Bericht door El torro » 08 okt 2023, 11:47

phpbb geeft +/- elk half jaar een nieuwe versie uit.

xJustxMegx
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 okt 2023, 14:19

Re: Hoe actief is phpBB wereld nog

Bericht door xJustxMegx » 08 okt 2023, 11:56

Kun je ze tegenwoordig nog ergens volgen, qua development?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe actief is phpBB wereld nog

Bericht door El torro » 08 okt 2023, 12:01

Zelfde plaats als vroeger:
https://area51.phpbb.com

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 822
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: Hoe actief is phpBB wereld nog

Bericht door nl1sms » 08 okt 2023, 12:23

Of phpbb nog actief is? Mmm phpbb.com zeker wel al duurt het soms lang voordat je antwoord krijgt en soms gewoon niet. Met name bij extensiemakers. Ik vind dat een groot nadeel want kan zelf niet programmeren. Je wordt geacht zelf te rommelen cq uitproberen denk ik dan....
Ik ben niet bekend met betaalde fora pakketten.

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Hoe actief is phpBB wereld nog

Bericht door gouwepeer_nl » 29 okt 2023, 12:13

Zelf heb ik in het verleden veel met phpBB gewerkt. Momenteel heb ik 2 Xenforo licenties en experimenteer ik heel sporadisch met phpBB.
Het grote voordeel van phpBB is dat het gratis te gebruiken is. Persoonlijk zit ik te wachten tot Xenforo 2.3 uit word gebracht, waarin weer een paar nieuwe features aanwezig zijn.
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

Gerard X
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 jan 2022, 11:35
Locatie: Waar m'n schip ligt.

Re: Hoe actief is phpBB wereld nog

Bericht door Gerard X » 02 jan 2024, 12:54

xJustxMegx schreef:
08 okt 2023, 11:10
Ik ben vroeger - in de tijd van phpBB 2.0.X en 3.0.X altijd redelijk actief geweest, alleen is het nog steeds zo actief als vroeger
Geen idee hoe het in die tijd was, maar het zou makkelijker zijn wanneer alle koppelingen ('links' voor Anglofielen) van deze webstek zouden functioneren en er (dus) een (Nederlandstalige) handleiding beschikbaar zou zijn voor nieuwelingen/"stommelingen" zoals ik. Helaas blijkt deze webstek niet (goed) te worden onderhouden. Jammer, want phpBB blijkt veel potentie te hebben.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe actief is phpBB wereld nog

Bericht door El torro » 02 jan 2024, 16:29

Voordeel van een forum en open source software is dat iedereen er aan kan meewerken en niets weerhoudt je er van om zelf een handleiding te maken van de problemen die je bent tegengekomen, als je het dan hier post weten toekomstige gebruikers dat zeker te waarderen.
m.a.w. je moet niet verwachten dat andere vrijwilligers het wel voor jouw zullen doen.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe actief is phpBB wereld nog

Bericht door Paul » 05 jan 2024, 21:32

Gerard X schreef:
02 jan 2024, 12:54
xJustxMegx schreef:
08 okt 2023, 11:10
Ik ben vroeger - in de tijd van phpBB 2.0.X en 3.0.X altijd redelijk actief geweest, alleen is het nog steeds zo actief als vroeger
Geen idee hoe het in die tijd was, maar het zou makkelijker zijn wanneer alle koppelingen ('links' voor Anglofielen) van deze webstek zouden functioneren en er (dus) een (Nederlandstalige) handleiding beschikbaar zou zijn voor nieuwelingen/"stommelingen" zoals ik. Helaas blijkt deze webstek niet (goed) te worden onderhouden. Jammer, want phpBB blijkt veel potentie te hebben.
De enige toevoeging die jij tot op heden aan dit forum en de software hebt weten te geven is klagen over hoe de rest zijn werk niet goed uitvoert. Het zou je goed staan om je schijnbare voldoende tijd beter te besteden, in plaats van hier op het forum enkel te klagen hoe alles beter kan.

Gerard X
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 jan 2022, 11:35
Locatie: Waar m'n schip ligt.

Re: Hoe actief is phpBB wereld nog

Bericht door Gerard X » 06 jan 2024, 02:49

Paul schreef:
05 jan 2024, 21:32
Gerard X schreef:
02 jan 2024, 12:54
xJustxMegx schreef:
08 okt 2023, 11:10
Ik ben vroeger - in de tijd van phpBB 2.0.X en 3.0.X altijd redelijk actief geweest, alleen is het nog steeds zo actief als vroeger
Geen idee hoe het in die tijd was, maar het zou makkelijker zijn wanneer alle koppelingen ('links' voor Anglofielen) van deze webstek zouden functioneren en er (dus) een (Nederlandstalige) handleiding beschikbaar zou zijn voor nieuwelingen/"stommelingen" zoals ik. Helaas blijkt deze webstek niet (goed) te worden onderhouden. Jammer, want phpBB blijkt veel potentie te hebben.
De enige toevoeging die jij tot op heden aan dit forum en de software hebt weten te geven is klagen over hoe de rest zijn werk niet goed uitvoert. Het zou je goed staan om je schijnbare voldoende tijd beter te besteden, in plaats van hier op het forum enkel te klagen hoe alles beter kan.
Zie mijn privebericht, want deze opmerking heeft, volgens mij, niets met het onderwerp van doen.

Plaats reactie