Tip voor mensen die een portal verwijzing hebben in htaccess en willen updaten naar 3.3.0

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Urbexgamma
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 sep 2019, 14:30

Tip voor mensen die een portal verwijzing hebben in htaccess en willen updaten naar 3.3.0

Bericht door Urbexgamma » 21 jan 2020, 10:20

Probeerde gisteren te updaten van 3.2.8 naar 3.3.0 en had eerst het hele forum standaard gemaakt.
Als men naar mijn site gaat heb je altijd gelijk links en rechts blokken van het board3 portal.
Echter zodra ik op de update button klikte kreeg ik een witte pagina te zien of een witte pagina met alleen letters van de hoofdpagina.
Ik kwam dus niet verder met de update.
Wat bleek nou ?
In mijn htaccess had ik een doorverwijzing staan naar direct het portal van het forum en dit schopte de boel in de war.
Tijdelijk verwijderd en de hele update liep als een trein.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Tip voor mensen die een portal verwijzing hebben in htaccess en willen updaten naar 3.3.0

Bericht door El torro » 21 jan 2020, 10:25

Als je op de aanbevolen manier update (alle bestanden vervangen) wordt je .htaccess overschreven en heb je dat probleem niet

Urbexgamma
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 sep 2019, 14:30

Re: Tip voor mensen die een portal verwijzing hebben in htaccess en willen updaten naar 3.3.0

Bericht door Urbexgamma » 21 jan 2020, 10:36

Niet in de map www van wampserver

Gebruikersavatar
Solidjeuh
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 okt 2010, 06:28
Locatie: Aalst / Belgie
Contacteer:

Re: Tip voor mensen die een portal verwijzing hebben in htaccess en willen updaten naar 3.3.0

Bericht door Solidjeuh » 21 jan 2020, 16:45

Ik update/upgrade altijd met het portaal ingeschakeld, en de redirect in .htacces. Nog nooit problemen mee gehad. Wel met www.link.be/install/app.php. Gewoon www.link.be/install werkt niet.
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Urbexgamma
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 sep 2019, 14:30

Re: Tip voor mensen die een portal verwijzing hebben in htaccess en willen updaten naar 3.3.0

Bericht door Urbexgamma » 21 jan 2020, 17:13

Juist de versie van de (board3)portal die op 3.28 werkte gaf problemen met 3.30 , er is een aangepaste versie te downloaden op het net ergens

Gebruikersavatar
Solidjeuh
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 okt 2010, 06:28
Locatie: Aalst / Belgie
Contacteer:

Re: Tip voor mensen die een portal verwijzing hebben in htaccess en willen updaten naar 3.3.0

Bericht door Solidjeuh » 21 jan 2020, 17:17

Urbexgamma schreef:
21 jan 2020, 17:13
Juist de versie van de (board3)portal die op 3.28 werkte gaf problemen met 3.30 , er is een aangepaste versie te downloaden op het net ergens
https://www.supportforum.be/viewtopic.php?f=3&t=7
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Plaats reactie