E-mail marketing en phpbb

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

E-mail marketing en phpbb

Bericht door Progresso » 02 apr 2018, 13:47

Ik heb een prachtig e-book over Brazilië gekregen van een van de vaste bloggers. Dat e-book wil ik gebruiken om wat publiek van bijvoorbeeld Facebook naar het Brazilieforum te krijgen.

In Wordpress was dat makkelijk met mailchimp of aweber. Op phpbb.com zie ik wel wat verouderde topics maar die maken mij wat minder blij.

Hebben jullie enige suggesties hoe je dit zou kunnen aanpakken?

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: E-mail marketing en phpbb

Bericht door Jim » 02 apr 2018, 13:54

Ik weet niet precies wat je bedoeld met e-mail marketing. Kan je niet gewoon een Massa e-mail sturen? :)
Beheerderspaneel -> Systeem -> Massa e-mail
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: E-mail marketing en phpbb

Bericht door Progresso » 02 apr 2018, 16:28

Het gaat erom dat ik het proces volledig kan automatiseren. Dus iemand registreert via social login of via de traditionele login en krijgt dan een email met daarin het e-book.

Veel geavanceerder hoeft het niet.

Het zou natuurlijk mooi zijn als het ietsje professioneler kan met analyse, goal settings en meetbaarheid maar ik ben al blij als bovenstaande gaant lukken.

Gebruikersavatar
Froddelaar
Berichten: 272
Lid geworden op: 29 mar 2016, 15:09
Locatie: Aalst, Belgie
Contacteer:

Re: E-mail marketing en phpbb

Bericht door Froddelaar » 02 apr 2018, 16:40

Of het "e-book" in een topic plaatsen, en de geregistreerde gebruikers na de 1ste inlog doorverwijzen naar die topic.. https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... _redirect/
Wij promoten UW muziek in ons forum & delen alles via Sociale media!
Muziek wordt ook toegevoegd in de playlist van
textradio.be!
Mail uw single + hoesje + info naar: info@muziekpromo.net of Solidjeuh@textradio.be
Onze Website: https://www.muziekpromo.net

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: E-mail marketing en phpbb

Bericht door Progresso » 02 apr 2018, 16:53

Yes

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: E-mail marketing en phpbb

Bericht door Jim » 02 apr 2018, 21:59

Je kan de tekst met link naar een eBook ook verwerken in de e-mail die men krijgt dat de registratie voltooid is. Die e-mails zijn aan te passen in language/nl/email/
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
Froddelaar
Berichten: 272
Lid geworden op: 29 mar 2016, 15:09
Locatie: Aalst, Belgie
Contacteer:

Re: E-mail marketing en phpbb

Bericht door Froddelaar » 02 apr 2018, 22:30

Jim schreef:
02 apr 2018, 21:59
Je kan de tekst met link naar een eBook ook verwerken in de e-mail die men krijgt dat de registratie voltooid is. Die e-mails zijn aan te passen in language/nl/email/
Maar die mails worden niet verzonden bij registratie via oneall/sociallogin
Wij promoten UW muziek in ons forum & delen alles via Sociale media!
Muziek wordt ook toegevoegd in de playlist van
textradio.be!
Mail uw single + hoesje + info naar: info@muziekpromo.net of Solidjeuh@textradio.be
Onze Website: https://www.muziekpromo.net

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: E-mail marketing en phpbb

Bericht door El torro » 03 apr 2018, 06:47

Ik gebruik de extensie welcomePm on first login, daar zou hij wel mooi in kunnen.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: E-mail marketing en phpbb

Bericht door Progresso » 03 apr 2018, 15:19

Ik heb de extensie die Froddelaar gebruikt genomen. Uiteraard kon ik mijn PDF-je niet uploaden, stond blijkbaar nog niet goed in de bijlageinstellingen, darna lukte het nog niet omdat de bijlage te groot was, maar uiteindelijk werkt het.

Ik heb een "aankondiging" gemaakt in het forum, zodat ook bestaande leden het kadootje kunnen downloaden.

Dit werkt goed genoeg.

Voorlopig zijn er nog genoeg kleine dingen te doen om de traffic op de website te verhogen. Ik heb nu een sitemap.xml en robots.txt geplaatst en zie dat Google de site opnieuw aan het crawlen is. Dat zie je ook in de eerste Google search resultaten.

Wellicht is juist de "simpelheid" van phpbb wel een van de grootste sterkten. Ik gebruik gewoon het standaard ProSilver en niet al te veel poespas. De cmBB blogfunctionaliteit van Ger bewijst zijn diensten. Ook hier weer "Goed genoeg".

Het grappige is dat het Brazilieforum geen berichten meer op de besloten Facebookgroep Nederlanders in Brazilië mag plaatsen. Ik heb de beheerder netjes gevraagd wat de reden is, maar krijg geen response. Blijkbaar gelden er andere regels voor Volkskrant en NRC die wel hun artikeltjes mogen plaatsen dan voor een forum in de marge van het internet. Ik beschouw het maar als een compliment.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: E-mail marketing en phpbb

Bericht door Progresso » 03 apr 2018, 19:55

Niet lachen.

Ik had dus een paar mensen gevraagd wat ze vonden van het nieuwe pop-up window om te registreren. Zit er eentje bij die het maar lastig vind. Dat pop-up scherm blijft hangen. Ook als ik naar een ander forum ga bijvoorbeeld.

Dan klik je toch of op registreren of op aanmelden, zeg ik.

Dan klik je op Do not show. Tja dat was dus Engels en was niet in het Popupje vertaald. Hij wist dus niet dat die daar op moest klikken. User Interfaces, het blijft een kunst apart.

Om het toch maar weer wat duidelijker te maken, waar kun je die teksten in de extensie veranderen?

Gebruikersavatar
Froddelaar
Berichten: 272
Lid geworden op: 29 mar 2016, 15:09
Locatie: Aalst, Belgie
Contacteer:

Re: E-mail marketing en phpbb

Bericht door Froddelaar » 03 apr 2018, 22:24

Progresso schreef:
03 apr 2018, 19:55
Niet lachen.

Ik had dus een paar mensen gevraagd wat ze vonden van het nieuwe pop-up window om te registreren. Zit er eentje bij die het maar lastig vind. Dat pop-up scherm blijft hangen. Ook als ik naar een ander forum ga bijvoorbeeld.

Dan klik je toch of op registreren of op aanmelden, zeg ik.

Dan klik je op Do not show. Tja dat was dus Engels en was niet in het Popupje vertaald. Hij wist dus niet dat die daar op moest klikken. User Interfaces, het blijft een kunst apart.

Om het toch maar weer wat duidelijker te maken, waar kun je die teksten in de extensie veranderen?
Ik heb hier enkele extensie vertalingen: https://github.com/Solidjeuh/Advanced-login
https://github.com/Solidjeuh?tab=repositories

ext/galandas/advlogin/language/nl/
Wij promoten UW muziek in ons forum & delen alles via Sociale media!
Muziek wordt ook toegevoegd in de playlist van
textradio.be!
Mail uw single + hoesje + info naar: info@muziekpromo.net of Solidjeuh@textradio.be
Onze Website: https://www.muziekpromo.net

Plaats reactie