Mergen van twee forums

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Mergen van twee forums

Bericht door Progresso » 27 sep 2017, 16:58

Ik heb twee forums overgenomen, 1) Fortalezacorner.nl en 2) brazilieforum.nl. Het meest actieve forum is fortalezacorner.nl.

Het fortalezacorner forum is door een stukje geschiedenis uitgegroeid van een forum wat eigenlijk alleen over Fortaleza ging tot een forum wat nu topics behandeld over heel Brazilie. Eigenlijk waar het Brazilieforum voor bedoeld is.

Ik wil de boel vereenvoudigen. Ik wil de meest actieve forums (eigenlijk maar 1) van fortalezacorner onderbrengen bij Brazilieforum, waar het dan een subforum zou worden. Fortalezacorner zou dan als forum worden opgeheven. De meeste gebruikers waren sowieso lid van fortalezacorner als van brazilieforum.

De vraag die ik heb is of het mogelijk is om enkele van de huidige forums die nu onder fortalezacorner draaien op eenvoudig wijze te migreren naar een subforum op brazilieforum?

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Mergen van twee forums

Bericht door Theriddler » 29 sep 2017, 09:25

Niet eenvoudig, maar ook niet geheel onmogelijk.

tranferring data from one forum to another.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mergen van twee forums

Bericht door Paul » 29 sep 2017, 11:15

Dat gaat er van uit dat je iets terugzet vanuit een backup. Als je dat op twee verschillende fora gaat doen krijg je allerlei problemen met bijvoorbeeld verkeerde users.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Mergen van twee forums

Bericht door Ger » 29 sep 2017, 20:51

Precies voor deze twee forums schreef ik een tijd terug dit, en situatie is eigenlijk onveranderd:
viewtopic.php?f=92&t=60700&hilit=Samenvoegen#p461963

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Mergen van twee forums

Bericht door Progresso » 01 okt 2017, 15:08

Ger, dat bericht van Rudolf had ik niet gevonden tijdens mijn speurtocht. Wel iets op phpbb.com met soortgelijke strekking; Ja het kan, maar is niet echt onmogelijk.

Mijn conclusie: Dit gaat mij niet lukken, dat betekent iemand inhuren en dat geld voor deze hobby wil ik beter besteden. Dit gaat hem niet worden.

Dus over naar plan B en graag jullie ideeen en input daar over:

Het nagenoeg niet actieve forum (board) is Brazilieforum op het domain brazilieforum.nl.
Het redelijke actieve forum (board) is Fortalezacorner op het domain fortalezacorner.nl

Mijn idee is nu om het inactieve Brazilieforum te verhuizen naar een nieuw domain, maar zal gesloten worden voor nieuwe reacties. Op deze manier blijft de zeer nuttige informatie beschikbaar.

Het actieve forum Fortalezacorner wil ik daarna verhuizen naar het domain Brazilieforum.nl. Het domain Fortalezacorner.nl krijgt dan een paar weken of maanden een redirect naar Brazilieforum.nl. Fortalezacorner.nl komt dan "vrij" en daar wil ik dan een goede informatieve Nederlandse site van maken over Fortaleza en omgeving.

Op phpbb.com vond ik een wat ouder artikel om deze actie uit te voeren: https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... or-domain/

Wat vinden jullie van deze aanpak?

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mergen van twee forums

Bericht door Paul » 01 okt 2017, 15:48

Ja, dat is de juiste manier om het te doen

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Mergen van twee forums

Bericht door El torro » 01 okt 2017, 16:00

Mijn idee is nu om het inactieve Brazilieforum te verhuizen naar een nieuw domain, maar zal gesloten worden voor nieuwe reacties. Op deze manier blijft de zeer nuttige informatie beschikbaar.
Waarom naar een nieuw domein?
Hou het gewoon op hetzelfde domain maar in een andere map.
Je kan het dan bijna naadloos integreren in het Fortalezacorner met een link (archief Brazilieforum) door dezelfde stijl te kiezen.

Ik heb bijna hetzelfde gedaan met een oud forum.
https://www.zonstraal.be/forum/viewforum.php?f=134

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Mergen van twee forums

Bericht door Progresso » 01 okt 2017, 20:17

@El Torro: Perfect. Had ik helemaal niet aan gedacht. Het enige waar ik even aan zit te denken is aan mogelijke conflicten als je het ene forum archiveert en op hetzelfde domain een actief forum hebt welke continue op de modernste stand blijft. Geen idee of dat elkaar bijt.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Mergen van twee forums

Bericht door El torro » 01 okt 2017, 21:09

Waarom zou dat elkaar bijten?
Al zet je honderd forums en 10 WP sites bij elkaar is er nog geen enkel probleem.

Ook het archief kun je gewoon updaten, ook al staat dat uit.

Plaats reactie