Forum gehackt?

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
luppie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2009, 21:21

Forum gehackt?

Bericht door luppie » 11 apr 2017, 18:20

Hallo,

Ik heb een onderdeel van het forum afgeschermd en is alleen toegankelijk voor één gebruikersgroep. In dat deel van het forum zit een onderwerp waar alleen een klein groepje berichten mag plaatsen.
Ik had afgelopen week een nieuw lid die niet tot de groep behoort die het afgeschermde deel kan zien want die moet ik zelf eerst daarin plaatsen. Het bleek een buitenlandse spammer te zijn. Hij heeft in het afgeschermde deel in het draadje waar maar een klein groepje berichten kan plaatsen reclame gemaakt voor zijn handel en van dat bericht een sticky gemaakt.

Ik heb zijn permissies gekopieerd maar hij kon alleen het openbare deel zien en niet het deel waar hij een bericht heeft geplaatst. Hoe is het mogelijk dat hij dat deed? En wat kan ik hieraan doen?

http://forum.mvc-cumulus.nl

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Forum gehackt?

Bericht door El torro » 11 apr 2017, 19:27

Ik heb zijn permissies gekopieerd maar hij kon alleen het openbare deel zien en niet het deel waar hij een bericht heeft geplaatst. Hoe is het mogelijk dat hij dat deed? En wat kan ik hieraan doen?
Dubbel check de permissies, kijk ook naar gasten.

Verder zie ik dat tapatalk is geïnstalleerd, begin maar met die permissies te controleren.
Heb je wel hun laatste versie?

luppie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2009, 21:21

Re: Forum gehackt?

Bericht door luppie » 15 apr 2017, 19:09

Alleen registreren met tapatalk is nu wat te eenvoudig zie ik. Verder kan ik niks ontdekken wat dit zou verklaren. Heb zelf even een tapatalk account aangemaakt en als nieuwe gast geregistreerd op het forum maar ik zie alleen wat ik zou mogen zien. Ik kan wel de zoekfunctie gebruikten maar hij vind niks wat verborgen moet blijven voor gasten.
De permissies van gasten zijn goed en die van tapatalk worden niet specifiek genoemd maar dat is afhankelijk van de gebruiker in welke groep ik hem hem ingedeeld.

ik heb de laatste tapatalk en het forum is ook de laatste versie van deze serie dan wel...

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Forum gehackt?

Bericht door El torro » 15 apr 2017, 20:51

Vreemd hoor, ik zal mij ook eens registeren en rondkijken.

luppie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2009, 21:21

Re: Forum gehackt?

Bericht door luppie » 17 apr 2017, 13:56

Ik had mezelf geregistreerd met tapatalk als test om te kijken wat er gebeurd. Ik had deze gebruiker weer verwijderd gisteren maar toen ik net op het forum kwam was ik (jan) weer een nieuw lid. Ik heb mezelf weer verwijderd maar toen bedacht ik me opeens dat ik dat gisteren ook al had gedaan.

Misschien is er toch iets mis met mijn tapatalk account...
Afbeelding

luppie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2009, 21:21

Re: Forum gehackt?

Bericht door luppie » 17 apr 2017, 14:02

Ik zie dat tapatalk automatisch weer registreert op het forum wanneer ik met de mobiel op het forum kom via tapatalk.
Eens kijken wat ik daar aan kan doen. Sowieso was het registreren te makkelijk met tapatalk want je hoeft geen captcha of extra controlevraag te doen

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Forum gehackt?

Bericht door Hartenheer » 17 apr 2017, 14:40

luppie schreef:
17 apr 2017, 14:02
Ik zie dat tapatalk automatisch weer registreert op het forum wanneer ik met de mobiel op het forum kom via tapatalk.
Eens kijken wat ik daar aan kan doen. Sowieso was het registreren te makkelijk met tapatalk want je hoeft geen captcha of extra controlevraag te doen
Hopelijk wordt dit niet te bekend.
De trollen kunnen dan hun gang gaan, anders zal ik tapatalk moeten verwijderen.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Forum gehackt?

Bericht door Ger » 17 apr 2017, 18:56

Tapatalk staat bekend om dit soort bugs. Ik zou het nooit op mijn forum installeren.

luppie
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2009, 21:21

Re: Forum gehackt?

Bericht door luppie » 19 apr 2017, 17:09

Je kunt ook niet zien hoe iemand zich heeft geregistreerd en of hij via tapatalk online is of via een browser. Een trol zou ik altijd een ban op email en ip geven.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Forum gehackt?

Bericht door toska » 15 jun 2017, 18:30

iemand verbannen heeft geen zin als deze slim genoeg is kan je zonder problemen deze omzeilen, en registreer zich elke keer weer opnieuw?

Plaats reactie