PhpBB met Facebook groep

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
RichardM
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 nov 2009, 12:53

PhpBB met Facebook groep

Bericht door RichardM » 13 feb 2017, 14:16

Hallo,

Ik heb op dit moment een Facebookgroep met bijna 3000 leden en groeit zeer snel,tientallen komen er bij iedere dag.
Nu merk ik wel dat een Facebookgroep in sommige gevallen niet echt handig is,totaal niet overzichtelijk,alles staat door elkaar en jammer genoeg kun je niet sorteren op onderwerp.
Nu is mij de vraag,is er een mogelijkheid om een PhpBB forum op te zetten en deze te koppelen aan mijn Facebookgroep?
Nieuwe onderwerpen en reacties automatisch plaatsen in de facebookgroep en vice versa?
Facebook leden kunnen inloggen via Facebook op het PhpBB forum,is dit ook mogelijk?
Zijn er meer mensen die op deze manier werken en wat zou eventueel jullie advies zijn?

Ben erg benieuwd.

Mvg.
Richard

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: PhpBB met Facebook groep

Bericht door Ger » 13 feb 2017, 14:53

Inloggen met een facebook account zit standaard ingebouwd; ACP -> Algemeen -> Authenticatie -> Oauth -> Facebook
Automatisch posten van forumberichten op FB is ook mogelijk; ik hoor goede ervaringen over Twitterfeed. Zelf heb ik daar geen ervaring mee overigens.

Andersom durf ik het even niet te zeggen. Het is prima mogelijk om een script te schrijven dat berichten in een opgegeven topic of een topic in een opgegeven forum plaatst; daar kun je de API voor gebruiken. Alleen moet je ergens bepalen wat de nieuwe FB berichten zijn en waar je die dan moet plaatsen.

Overigens vraag ik me af wat de meerwaarde is om dezelfde content op zowel Facebook als een forum te hebben.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: PhpBB met Facebook groep

Bericht door El torro » 13 feb 2017, 15:24

:lol: Twitterfeed is er een half jaar geleden mee gestopt Ger
Attention: Twitterfeed has shut its doors as of Oct. 31st; Please transition your account to another service.
We recommend dlvr.it. Thanks for all the feeds!
Maar die divr.it die ze aanraden werkt prima ik gebruik die al sinds oktober.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: PhpBB met Facebook groep

Bericht door Ger » 13 feb 2017, 16:03

Zoals ik al zei; geen ervaring mee. ;)

Plaats reactie