updaten

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

updaten

Bericht door toska » 21 jan 2017, 16:21

Ik stel me de vraag waarom wij altijd zo happig zijn om die update binnen te halen? terwijl de update van 3.1 nog een jaar word ondersteund toch?
alle stijlen en extensies hiervoor moeten nog geupdate worden(sommige zijn al klaar) naar 3.2 laten we de makers wat tijd geven om hun ext en stijlen naar behoren aan te passen? ik wacht nog zeker een dikke maand om van 3.1 naar 3.2 te brengen.En dan zal ik de stijlen en extensies wel vinden die ik zou nodig hebben.Dat is dan maar een keer werk en je forum is klaar.

Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: updaten

Bericht door BennyBernaer » 21 jan 2017, 20:38

Moet natuurlijk iedereen een beetje voor zich zelf uitmaken, maar het is inderdaad zo dat je niet perse meteen moet overstappen. De wereld gaat er in ieder geval niet van vergaan als je nog x aantal tijd op 3.1 blijf hangen... En daarbuiten zijn de verschillen in vergelijking met 3.1/3.2 tegenover 3.0/3.1 ook weer niet zo heel erg groot.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: updaten

Bericht door toska » 22 jan 2017, 11:54

dat overstappen op zich is geen probleem, maar de extensies die ik gebruik (3.1.10) weet ik niet of die compitabel zijn met 3.2 rc?
en heb mijn site toch graag in een klaar begrijp je? heb een zeer goede collega dat dit allemaal voor mij doet en zou ook gemakkelijker zijn omdat ineen keer te realiseren.

Mvg

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 822
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: updaten

Bericht door nl1sms » 22 jan 2017, 15:54

toska schreef:
22 jan 2017, 11:54
dat overstappen op zich is geen probleem
wat je opzich geen probleem noemt..... ik kreeg een error 500, een wit scherm en een time out tijdens installatie van 3.1.10 naar 3.2.

Uiteindelijk een schone installatie moeten doen. Kortom updaten was een drama en gezien de vele vragen op phpbb.com was ik niet de enige. succes als je er aan gaat beginnen...... *was de oude phpbb installer er nog maar*

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: updaten

Bericht door toska » 22 jan 2017, 17:16

nl1sms schreef:
22 jan 2017, 15:54
toska schreef:
22 jan 2017, 11:54
dat overstappen op zich is geen probleem
wat je opzich geen probleem noemt..... ik kreeg een error 500, een wit scherm en een time out tijdens installatie van 3.1.10 naar 3.2.

Uiteindelijk een schone installatie moeten doen. Kortom updaten was een drama en gezien de vele vragen op phpbb.com was ik niet de enige. succes als je er aan gaat beginnen...... *was de oude phpbb installer er nog maar*
daarom beste is het beter dat je dit eerst uit probeert op een testforum, en niet eentje die online staat.Dus ik probeer dit eerst helemaal uit en is deze zonder fouten te updaten dan pas zal ik die risico nemen.En trouwens werk nog steeds met 3.1
En trouwens zelf ken ik daar geen noot van,dus deze laat ik uitvoeren door iemand die door en door zijn vak kent,en weet waaraan hij bezig is.
vele denken dit allemaal zelf te kennen en beginnen eraan alsof het kinderspel is? dus ik geef toe dat ik daar zelf niets van afweet, dus ik ga daar zeker niet zelf aan beginnen.
Mvg

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: updaten

Bericht door Hartenheer » 22 jan 2017, 19:50

toska schreef:
22 jan 2017, 11:54
dat overstappen op zich is geen probleem, maar de extensies die ik gebruik (3.1.10) weet ik niet of die compitabel zijn met 3.2 rc?
en heb mijn site toch graag in een klaar begrijp je? heb een zeer goede collega dat dit allemaal voor mij doet en zou ook gemakkelijker zijn omdat ineen keer te realiseren.

Mvg
Tot nu toe alleen de extensies die een icoon gebruiken.
De rest is bijna allemaal herschreven, of werken gewoon.

De stijlen laten langer op zich wachten.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Plaats reactie