Mijn phpBB forum is nu in de phpBB hemel

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Gesloten
Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Mijn phpBB forum is nu in de phpBB hemel

Bericht door Abraham54 » 14 jan 2017, 19:16

Ik had er eigenlijk geen zin meer in om nog weer naar een nieuwe phpBB versie te moeten gaan enz.
Vandaag ben ik definitief gemigreerd en Piepende Computer Forum draait nu op XenForo.
Ik wil al diegenen die mij in het verleden hier geholpen hebben nogmaals van harte danken.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 822
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: Mijn phpBB forum is nu in de phpBB hemel

Bericht door nl1sms » 14 jan 2017, 19:42

Jammer. had je geen zin in de update? Op zich was het goed en vrij snel te doen.... of had je veel modificaties?

Mag ik vragen waarom je voor xenforo hebt gekozen en niet bijvoorbeeld vbulletin ? Voor alle 2 moet je betalen al is vbulletin iets duurder.

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: Mijn phpBB forum is nu in de phpBB hemel

Bericht door Abraham54 » 14 jan 2017, 19:53

vBulletin - zelfs de 5 versie heeft nog steeds als basis de 3.8 versie, dus echt HTML5 is die software nog steeds niet.

Ik heb al lang XenForo onderzocht en ben heel blij die software verleden week te hebben aangeschaft.
En komt binnen 12 maanden XenForo 2 uit, dan kan ik gewoon upgraden - bij vBulletin moet je dan eerst weer de nieuwe versie kopen.

XenForo maakt alles makkelijker - bijv. YouTube video's posten:
je kopieert de hele adresregel van YouTube en dan klik je in je discussie op het media teken, plakt de hele link in het popupvenster en klikt op invoegen.
En dan staat de video er!

De eerste reacties van de leden zijn lovend, ook wat betreft het nieuwe hoofdthema.

http://spam.nl/index.php
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 822
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: Mijn phpBB forum is nu in de phpBB hemel

Bericht door nl1sms » 15 jan 2017, 08:22

Het ziet er wel mooi uit..... ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van xenforo had gehoord. Ik ben een tijdje moderator geweest van een vbulletin board maar die besturing vond ik verschrikkelijk. Hoe zit het met xenforo ??? topics sluiten, gebruikers activeren etc etc ??? Lijkt het een beetje op phpbb ? en hoe zit het met je database? kan die in 1 keer over naar xenforo of moet die eerst geconverteerd worden? ik draai al een kleine 12 jaar met phpbb en ik ben bang dat ik een beetje gephpbbtiseerd ben. Ik weet eindelijk de weg binnen phpbb en van andere software dus niet. Ik zit wel te overwegen om ook een betaald pakket te nemen eigenlijk puur en alleen omdat ik de vele en vaak lastige updates zat ben van phpbb.

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: Mijn phpBB forum is nu in de phpBB hemel

Bericht door Abraham54 » 15 jan 2017, 11:54

Hoi, het beheerders paneel is in vergelijking met vBulletin zeer overoverzichtelijk - echter het bezit vele instellingen die je pas vind met behulp van bijvoorbeeld de informatie die add-ons verstrekken.

Ik ben admin op het NCF en ken dus de ACP ervan en kan er zelf goed mijn weg in vinden (vBulletn 4).
Met XenForo ben ik nu een week onderweg - de software heeft voor phpBb 3.0 en 3.1 een importer.
De eerste keer had ik daar problemen mee (testforum) maar gisteren ging het importeren van mijn phpBB forum als een zonnetje, omdat ik ondertussen wist hoe het moest.

De eigenaar van het NCF is nu in principe ook om en voor hem had ik een afbeeldingenset gemaakt, daarvan nu de eerste (BeeheersControle Home):

Afbeelding

XenForo is gworden hoe de originele ontwerpgroep van InternetBrands na de overname van Jellsoft dachten hoe vBulletin 4 geheel opnieuw te ontwerpen.
InternetBrands dacht daar anders over en de ontwerpers verlieten InternetBrands en die ploeterde voort via het originele ontwerp van vBuloletin 3,8.

Het ComputerIdee forum is nog steeds vBulletin 3.8.
Het zal steeds moeilijker worden dat forum veilig te houden.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn phpBB forum is nu in de phpBB hemel

Bericht door Paul » 15 jan 2017, 12:33

Abraham54, Hoewel je zelf mag weten welke software gebruikt, gaat dit forum toch echt over phpBB. Om die reden dan ook gesloten.

Gesloten