Gratis forum

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Tines
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 mei 2016, 09:27

Gratis forum

Bericht door Tines » 15 mei 2016, 09:30

Hoi allemaal,

Wij hebben vroeger een forum gehad maar dat hebben we opgeheven omdat iedereen voortaan op Facebook zat.
Nu blijkt dat Facebook toch ook niet ideaal is en nu zijn we aan het kijken of we weer een forum kunnen beginnen.

We willen in eerste instantie een gratis forum (om te kijken of het nog/weer rendabel is om een forum aan te maken) maar we willen graag wel een 'hippe' (waarbij je bijboorbeeld makkelijk een foto inleest, makkelijk aanpast aan mobiel etc).

Kunnen jullie mij iets aanbevelen?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4175
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Gratis forum

Bericht door El torro » 15 mei 2016, 09:54

Gratis bestaat niet, of je wordt doodgegooid met reclame of je kan nooit overstappen naar een betaalde host.

Voor 20€ per jaar heb je alles in jouw beheer, lijkt je dat niet een beters optie?

Tines
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 mei 2016, 09:27

Re: Gratis forum

Bericht door Tines » 15 mei 2016, 10:00

Stel, ik wil die €20 betalen.

Heb ik dan wel een 'hip' forum?

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Gratis forum

Bericht door Jim » 15 mei 2016, 10:17

Je kan het zo "hip" maken als je zelf wilt. :)

Wanneer je een gratis forum hebt kan je vaak zelf geen stijlen of modificaties installeren aangezien die gratis forumhosts je hier beperkingen voor opleggen. Als je zelf eigen webhosting koopt kan je zelf phpBB installeren en dat geeft je de vrijheid om alles aan te passen hoe je het maar wilt.

Kijk maar naar de vele verschillende stijlen en extensies die er voor phpBB 3.1 beschikbaar zijn.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4175
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Gratis forum

Bericht door El torro » 15 mei 2016, 10:19

phpbb 3.1 past zich zelf al aan een tablet of smartphone, dus daar hoef je je ook geen zorgen om te maken.

Tines
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 mei 2016, 09:27

Re: Gratis forum

Bericht door Tines » 15 mei 2016, 10:34

Kijk, dat is al beter dan.

Ik snap dat een gratis forum beperkingen heeft en ik weet ook hoe het allemaal werkt. Heb 10 jaar een forum beheerd.

Dan nog een vraag. Is het tegenwoordig mogelijk om vanaf mobiel of tablet makkelijk foto's te plaatsen op een forum (vanuit gaande dat ik een betaalde forum ga starten)

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Gratis forum

Bericht door Jim » 15 mei 2016, 11:06

In principe wel ja, je kan daar gewoon de Bijlagen functie voor gebruiken, die werkt ook als je mobiel post.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

Re: Gratis forum

Bericht door flinkefreddy » 16 mei 2016, 22:03

Enige opmerking die ik daar wil bij formuleren is dat uploaden via bijlage de foto's kantelt. Zou misschien leuk zijn mochten de ontwikkelaars daar nog iets op vinden. Verder is de 3.1.x versie super en inderdaad mobiel veel beter.
Wijziging: waarmee ik bedoel dat de foto's kantelt als je ze mobiel upload via bijlage.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Gratis forum

Bericht door Ger » 17 mei 2016, 07:57

flinkefreddy schreef:Enige opmerking die ik daar wil bij formuleren is dat uploaden via bijlage de foto's kantelt. Zou misschien leuk zijn mochten de ontwikkelaars daar nog iets op vinden. Verder is de 3.1.x versie super en inderdaad mobiel veel beter.
Wijziging: waarmee ik bedoel dat de foto's kantelt als je ze mobiel upload via bijlage.
Dat geldt alleen bij de iPhone/iPad overigens. Die vullen de EXIF data (zeg maar gegevens die iets vertellen over het bestand) anders dan de rest van de wereld. Dat resulteert erin dat de enige browser die deze EXIF data juist interpreteert, Apple's eigen Safari is.
Met natuurlijk weer als gevolg dat de 90% van de wereld die géén Safari gebruikt, steeds meer gekantelde foto's ziet verschijnen en dan hun browser en/of de website de schuld geeft. Terwijl eigenlijk heel het probleem opgelost zou kunnen worden als Apple zich aan de EXIF-afspraken houdt in plaats van het probleem door te schuiven naar miljoenen websites.

Uitgebreidere info:
https://www.organicweb.com.au/20257/wor ... one-photo/
En
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=298619

flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

Re: Gratis forum

Bericht door flinkefreddy » 19 mei 2016, 23:20

Ik ben een Android gebruiker en heb het ook hoor ;)

Plaats reactie