Zichtbaarheid van artikelen via Facebook

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Zichtbaarheid van artikelen via Facebook

Bericht door David » 16 mar 2016, 22:07

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar mijn onderwerp thuishoort, het is niet zozeer een support vraag. Ik ben meer benieuwd naar jullie mening en expertise.

Berichten die op mijn website worden geplaatst, worden automatische doorgestuurd naar Facebook en Twitter met behulp van twitterfeed. Nu gaat het mij even om Facebook, ik heb een standaard Open Graph meta tag toegevoegd. Deze laat een afbeelding en een omschrijving zien, die bij alle artikelen het zelfde is.

Nu wil ik voor mijn nieuwsberichten die ik zelf schrijf een unieke afbeelding en een unieke omschrijving meegeven. Alleen vraag ik mij af in welke richting ik moet zoeken, moet ik zoeken in de richting van een extensie, waarbij ik bij ieder bericht dat ik schrijf een afbeelding en omschrijving kan meegeven?

Deze mogen dan niet te zien zijn op de website zelf, ik denk dat het onnodig is om bij ieder bericht een afbeelding te gebruiken. Mijn doel is dat mijn nieuwsberichten links, beter opvallen en sneller een klik ontvangen. Deze techniek kan ik bijvoorbeeld ook toepassen bij mijn info pagina's. Als ik wist hoe het moest en hoe het werkte kon ik het wel toepassen en toevoegen. Wat is wijsheid?

Hebben jullie iets toegepast om de zichtbaarheid van jullie gedeelde links op Facebook te verbeteren?

Ik ben benieuwd...
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Zichtbaarheid van artikelen via Facebook

Bericht door Ger » 18 mar 2016, 08:54

Als het je alleen gaat om nieuwsberichten, dan zou ik in de news extensie kijken voor een mogelijkheid om daar de og-tag velden in toe te voegen, waarbij je dan voor elk veld (auteur, afbeelding, description, etc.) een default waarde instelt waarop wordt teruggevallen indien je niets invult.

Je moet dan dus het volgende regelen voor ieder veld:
- Database opslag (default config en per newsitem)
- Invulmogelijkheid (default config en per newsitem)
- Weergave in overall_header

Of de extensie die jij gebruikt dat ondersteund durf ik niet te zeggen.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Zichtbaarheid van artikelen via Facebook

Bericht door David » 18 mar 2016, 10:22

Ik vrees dat dat niet zal werken, om verschillende redenen. De nieuwsberichten worden als onderwerp in een forum gezet, daar woorden ook de Feeds uitgehaald.

De newspage extensie haalt die nieuwsberichten uit dat forumonderdeel en geeft die weer. Er is dus geen mogelijkheid om content/gegevens toe te voegen. Je kan alleen de weergave instellingen aanpassen.

Ik denk dat ik het dus op het forum zelf moet toepassen, alleen hoe realistische is het om ieder onderwerp (nieuwsbericht) zijn eigen og-tag te geven? Krijg je dan niet een hele lage lijst met tags in je broncode waardoor Facebook het ook niet meer weet?

Die standaardwaarde als er geen aangepaste waarde wordt toegevoegd is een goed punt, daar had ik ook al aan gedacht. Want alle andere onderwerpen mogen gewoon standaard weergegeven worden.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Zichtbaarheid van artikelen via Facebook

Bericht door Ger » 18 mar 2016, 11:17

Wat je dan zou kunnen doen is een extensie zoeken/maken die de gewenste informatie kan toevoegen aan je topics. Bijvoorbeeld de Topic Descriptions (in development!). Wellicht dat je daar nog wat restricties op kan zetten mbt permissies per groep of per forum. Daarmee kun je de og:description vullen.
Je kunt je ook afvragen hoe belangrijk de afbeelding is, of beter: een unieke afbeelding per nieuwsbericht. Kun je niet iets met het logo? Dat zorgt i.i.g. voor herkenning en bespaart je dan ook weer de moeite om voor ieder bericht weer een og:image op de juiste manier uit te snijden etc.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Zichtbaarheid van artikelen via Facebook

Bericht door David » 18 mar 2016, 12:30

Ger schreef:Je kunt je ook afvragen hoe belangrijk de afbeelding is, of beter: een unieke afbeelding per nieuwsbericht. Kun je niet iets met het logo? Dat zorgt i.i.g. voor herkenning en bespaart je dan ook weer de moeite om voor ieder bericht weer een og:image op de juiste manier uit te snijden etc.
Dat vraag ik mij in principe ook af, in de praktijk lijkt het dat de manier waarop ik het nu doe niet echt opvalt. En dat is met een vast logo/plaatje en een vaste website omschrijving die ik via og:tags in de overall_header heb gezet.

Door je reacties heb ik een beetje een idee gekregen in welke richting ik moet zoeken en wat eventueel mogelijk is. Zal mij via een andere weg nog wat verder laten informeren, over wat verstandig is en wat niet.

Bedankt tot dusver
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Solidjeuh
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 okt 2010, 06:28
Locatie: Aalst / Belgie
Contacteer:

Re: Zichtbaarheid van artikelen via Facebook

Bericht door Solidjeuh » 18 mar 2016, 20:18

Dat zou ik ook wel willen weten
Omdat ik soms ook nieuwsartikels deel, en ook altijd met dezelfde afbeelding..
Ik zou ze graag delen met de afbeelding van het artikel zelf :)
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Plaats reactie