Jullie mening over een forum gevraagd

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Gesloten
Rimo
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 aug 2010, 19:38

Jullie mening over een forum gevraagd

Bericht door Rimo » 04 mar 2016, 08:55

Hallo,

Ik ben beheerder/eigenaar van http://staffordforum.nl.
Op dit moment trekt het forum gemiddeld 125-150 bezoekers per dag,maar ongeveer 2-3 berichten per dag,dat is erg weinig.
Het aantal bezoekers per maand ligt tussen de 3500-4000,niet extreem,maar een mooi aantal.
Dit houdt in dat de meeste bezoekers informatie komen halen en niet delen met andere leden,oftewel geen berichten plaatsen.
Dit alles zal zeker ook te maken hebben met o.a. social media zoals Facebook.
Ik ben alleen bang dat als het zo doorgaat dat mijn forum zal dood bloeden en uiteindelijk helemaal stil valt.
Dat is erg jammer,want er staat enorm veel informatie op het forum,dat blijkt wel aan het aantal bezoekers,die ook veel via Google komen,dus ook in Google doet het forum het goed.
Nu ben ik erg benieuwd naar jullie mening over mijn forum en zou ook graag eens willen of jullie een blik willen werpen op het forum en mij misschien jullie bevindingen kunnen laten weten.
Wellicht zien jullie dingen die beter of anders kunnen die ik nu over het hoofd zie.

Ben erg benieuwd,bedankt alvast!

Richard

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Jullie mening over een forum gevraagd

Bericht door David » 04 mar 2016, 11:01

Als ik vanaf je linkpagina naar je forumregels wil, dan krijg ik een foutmelding dat de pagina niet gevonden kan worden. Je moet ook sowieso ingelogd zijn om je forumregels te lezen... lijkt mij handig dat je ze openbaar maakt, dan kunnen mensen voot ze zichzelf registreren de regels uit hun hoofd leren.

Die foutmelding komt opmdat de app.php aanstaat, die optie/functie kan je via je beheerderspaneel uitzetten, ik dacht onder serverprestaties, kan het nu niet voor je checken waar precies.

Verder heeft ieder forum last van terugloop door Facebook, maar facebook heeft geen eeuwig leven en hopelijk trekken de forums dan weer aan ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Rimo
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 aug 2010, 19:38

Re: Jullie mening over een forum gevraagd

Bericht door Rimo » 04 mar 2016, 12:08

David schreef:Als ik vanaf je linkpagina naar je forumregels wil, dan krijg ik een foutmelding dat de pagina niet gevonden kan worden. Je moet ook sowieso ingelogd zijn om je forumregels te lezen... lijkt mij handig dat je ze openbaar maakt, dan kunnen mensen voot ze zichzelf registreren de regels uit hun hoofd leren.

Die foutmelding komt opmdat de app.php aanstaat, die optie/functie kan je via je beheerderspaneel uitzetten, ik dacht onder serverprestaties, kan het nu niet voor je checken waar precies.

Verder heeft ieder forum last van terugloop door Facebook, maar facebook heeft geen eeuwig leven en hopelijk trekken de forums dan weer aan ;)
Dank je voor je feedback.
Ik heb de forumregels openbaar gezet,nooit geweten dat deze niet openbaar stonden :(

Verder heb ik gekeken om de app.php uit te zetten,maar deze instelling kan ik nergens vinden.

Facebook heeft geen eeuwig leven....dat vind ik een mooie uitspraak :D
Hoop wel dat de forums weer gaan aantrekken met de tijd,want juist op forums kunnen mensen zoeken naar waardevolle informatie,dit gaat je via Facebook namelijk niet lukken om informatie terug te vinden ;)

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: Jullie mening over een forum gevraagd

Bericht door Littlebirdy » 04 mar 2016, 17:14

ik heb een schnauzerforum. Ook daar is het niet heel erg druk, maar wel een stabiele vaste kern.
Af en toe komt er iemand bij die ook fanatiek mee blijft doen.
Lezers zijn er ook zeer zeker.

Voor de vaste groep, blijf ik me ook actief inzetten. Het is toch zo anders als bv facebook.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Jullie mening over een forum gevraagd

Bericht door toska » 04 mar 2016, 17:17

Door dat er andere sociale netwerken denk maar aan netlog offline gaan door minder aandacht en de leden die naar Facebook trekken,vrees ik dat we daarop nog lang zullen moeten wachten.Ook starten ze daar met allerlei onderwerpen denk maar zoals tekoop, pc-problemen en andere
beter geen eigen forum maar op Facebook een paginagroep aanmaken, waar ze lid van worden en je hebt leden genoeg.Een ding zolang dat Facebook bestaat zullen de forums niet aanslaan.

;)

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Jullie mening over een forum gevraagd

Bericht door Ger » 04 mar 2016, 21:09

Dit is een topic wat regelmatig terug keert. Nog een keer herhalen heeft weinig zin nmm. Een paar redelijk recente voorbeelden:
viewtopic.php?f=52&t=60434
viewtopic.php?f=52&t=60357
viewtopic.php?f=52&t=60372
viewtopic.php?f=52&t=60024

Deze zet ik maar eens op slot, jullie mogen aansluiten bij een topic naar keuze. :)

Gesloten