Forum overzetten naar andere directory

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
RichardM
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 nov 2009, 12:53

Forum overzetten naar andere directory

Bericht door RichardM » 07 jan 2016, 14:40

Hallo,

Stel ik heb een forum van een aantal jaren oud met ruim 300.000 berichten.
Dit forum staat nu op domein.nl ,maar zou het graag willen verplaatsen naar directory domein.nl/forum.
Wat zouden de consequenties zijn voor de links ,seo en google?
Of is het beter om het forum niet naar een andere directory te verplaatsen?

Ik hoor graag jullie mening.

Groeten,
Richard

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Forum overzetten naar andere directory

Bericht door El torro » 07 jan 2016, 14:59

Ik zou het laten staan, waarom wil jij het verplaatsen eigenlijk?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Forum overzetten naar andere directory

Bericht door David » 07 jan 2016, 15:05

Dat vroeg ik mij inderdaad ook af, waarom wil je naar /forum. Als je alleen het forum houd en er geen website aan gaat hangen, dan zou ik het gewoon zo laten. Wil je een website bouwen en het forum erbij, dan is het misschien de moeite waard. Alhoewel jij je website natuurlijk ook gewoon met phpBB kan bouwen :)

Mocht je toch willen overgaan, meld je dan aan bij Google webmaster tools. Zo kom je achter oude links die nergens heen lijden. Interne link op je eigen forum kan je dan zelf aanpassen, voor externe links zal je moeten kijken of je ze zelf kan aanpassen of het moet laten doen door de beheerder van die site of de auteur van het bericht.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

RichardM
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 nov 2009, 12:53

Re: Forum overzetten naar andere directory

Bericht door RichardM » 07 jan 2016, 16:10

Hallo,

De bedoeling is eigenlijk dat ik een website wil maken op het hoofddomein en dan het forum op /forum.
Maar als dat ten koste gaat van de links en andere zaken dan hou ik het liever zo.
Maar eigenlijk zou ik het precies zo willen zoals David heeft op zijn website,dat vind ik namelijk echt prachtig.
David,ik had je al een privébericht gestuurd,heb je jou website ook gewoon met phpBB gebouwd en hoe heb je dat gedaan?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Forum overzetten naar andere directory

Bericht door David » 07 jan 2016, 16:26

Ik heb je privébericht gezien en ik zag een e-mailtje van je voorbij gekomen. Mijn website is helemaal met phpBB 3.1.x gebouwd. De meeste extensies die ik gebruik zijn voor iedereen beschikbaar, dus eigenlijk is het niet zo moeilijk om iets soortgelijks te realiseren. Je moet er alleen wat tijd en moeite insteken ;)

Ik zal je PB straks even beantwoorden, had al een paar zinnen getikt... werd alleen een beetje afgeleid.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

RichardM
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 nov 2009, 12:53

Re: Forum overzetten naar andere directory

Bericht door RichardM » 07 jan 2016, 16:32

David schreef:Ik heb je privébericht gezien en ik zag een e-mailtje van je voorbij gekomen. Mijn website is helemaal met phpBB 3.1.x gebouwd. De meeste extensies die ik gebruik zijn voor iedereen beschikbaar, dus eigenlijk is het niet zo moeilijk om iets soortgelijks te realiseren. Je moet er alleen wat tijd en moeite insteken ;)

Ik zal je PB straks even beantwoorden, had al een paar zinnen getikt... werd alleen een beetje afgeleid.
Dank je goed om te horen.
Ben heel erg benieuwd hoe dat precies is gedaan want het ziet er gelikt uit moet ik zeggen.
Ik wacht je PB wel even af.
Alvast enorm bedankt!

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Forum overzetten naar andere directory

Bericht door El torro » 07 jan 2016, 16:41


Plaats reactie