Easyhosting

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Easyhosting

Bericht door BennyBernaer » 06 jan 2016, 21:34

Ik lever op regelmatige basis phpBB diensten aan voor mensen die daar behoefte aan hebben.
Nu kreeg ik vandaag de volgende doorgestuurde mail van een "klant".
Euhm ik weet niet of ze daar liggen te slapen ofzo, maar misschien er hen toch maar eens attent op maken dat dit lulkoek is?
Geachte heer/mevrouw,

We hebben geconstateerd dat de gebruikte software voor uw website verouderd is. Het betreft de volgende software:

phpBB 3.1.6 in /home/zforum/domains/****/public_html/

Door deze software bij te werken naar de meest recente versie bent u vaak verzekerd van nieuwe functionaliteiten en kan u er op vertrouwen dat uw website zo veilig en betrouwbaar als mogelijk blijft.

In nieuwere versies worden vaak beveiligingsproblemen verholpen en daarmee worden ook de mogelijkheden voor derden om misbruik te maken van uw account beperkt. Misbruik resulteert vaak in het plaatsen van zogenaamde 'malware' , deze term is een samenvoeging van de Engelse benaming 'Malicious Software' (kwaadwillende software).
Op de volgende pagina is meer achtergrondinformatie te vinden over het begrip malware: https://nl.wikipedia.org/wiki/Malware

Hoewel uw account op het moment van dit bericht nog niet misbruikt is adviseren wij u met klem om uw website binnen uiterlijk tien dagen bij te werken naar de meest recent beschikbare versie van de software die u in gebruik heeft voor uw website. Uw applicatiebeheerder of webdesigner kan u hierbij ondersteunen.

Let op:
Conform onze Algemene Voorwaarden behouden we ons het recht voor uw account (tijdelijk) af te sluiten indien uw website overlast veroorzaakt of er op één of andere wijze misbruik van gemaakt is.Als u vragen mocht hebben naar aanleiding van dit bericht kunt u uiteraard contact opnemen met onze Technical Support afdeling via ts@easyhosting.nl

Met vriendelijke groet,

Easyhosting
kabelweg 21
1014 BA Amsterdam Copyright © 2015 Denit Hosting Solutions, All rights reserved.

Beveiligd door Patchman.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Easyhosting

Bericht door El torro » 06 jan 2016, 22:06

Is het niet wat overdreven om dat dan direct met naam en toenaam op het www te slingeren?
Foutjes worden overal gemaakt, stuur ze gewoon een mailtje dat ze wat in de war zijn.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Easyhosting

Bericht door David » 07 jan 2016, 10:02

Misschien zijn hun juist iets te wakker en lopen ze op de zaken vooruit? phpBB 3.1.7 had volgens mij allang vrijgegeven kunnen worden, hij is al sinds de kerst uit de tracker. Wat meestal inhoud dat er een release komt.

Maar goed, zoals El torro zegt... fouten kunnen gemaakt worden en waarschijnlijk is er hier iets fout gegaan. Stuur ze een mailtje en attendeer ze op deze fout en hopelijk lossen ze het dan op zodat het niet nog eens gebeurd ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Easyhosting

Bericht door Ger » 11 jan 2016, 10:15

Ik heb dit eens op phpbb.com geslingerd. Ik vraag me af of het te maken heeft met dat 3.1.7 al drie weken op github staat.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Easyhosting

Bericht door Paul » 11 jan 2016, 10:38

Ik heb zo'n vermoeden dat beide gebruik maakt van de services van Patchman.

RichardM
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 nov 2009, 12:53

Re: Easyhosting

Bericht door RichardM » 11 jan 2016, 12:15

Wel grappig dit,ik kreeg vanochtend ook een melding via Patchman.
Heb direct mijn hoster geïnformeerd,die zei dat ik het moest negeren.

Plaats reactie