Hoe krijg je een forum van de grond

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
schaakspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2015, 17:53

Hoe krijg je een forum van de grond

Bericht door schaakspeler » 03 dec 2015, 18:15

Dus onlangs een forum begonnen omtrent online geld verdienen (http://geldforum.eu). Nu heb ik zelf een aantal gebruikers aangemaakt en hiermee beginnen te posten om zo wat activiteit op het forum te hebben. Maar ik merk toch wel dat dat niet voldoende is. Hoe hebben jullie je forum van de grond gekregen. Het lijkt me dat eens je een paar honderd leden hebt je forum vanzelf gaat lopen, maar hoe geraak je daar?

Eventuele andere sugessties over mijn forum zijn zeker ook welkom :)

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een forum van de grond

Bericht door David » 03 dec 2015, 18:26

Welkom op phpbb.nl :)

Waarom ben je dit forum begonnen? Ik neem aan dat je een doel had of dat je merkte dat er een bepaalde vraag was naar het soort forum dat je nu opzet. Je zal dan naar de mensen moeten gaan die in je doelgroep vallen en daar je forum aanprijzen. Ga ook naar websites of sociale media waar je doelgroep zit en maak er reclame... je zal bij nul moeten beginnen ;)

Het lijkt mij trouwens niet zo goed idee, om zelf je forum actief te houden hoe verleidelijk dat soms is.

Verder zou ik willen zeggen, zoek even dit forumonderdeel door. Dit onderwerp komt hier regelmatig voorbij.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
schaakspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2015, 17:53

Re: Hoe krijg je een forum van de grond

Bericht door schaakspeler » 03 dec 2015, 18:55

David schreef:Welkom op phpbb.nl :)

Waarom ben je dit forum begonnen? Ik neem aan dat je een doel had of dat je merkte dat er een bepaalde vraag was naar het soort forum dat je nu opzet. Je zal dan naar de mensen moeten gaan die in je doelgroep vallen en daar je forum aanprijzen. Ga ook naar websites of sociale media waar je doelgroep zit en maak er reclame... je zal bij nul moeten beginnen ;)

Het lijkt mij trouwens niet zo goed idee, om zelf je forum actief te houden hoe verleidelijk dat soms is.

Verder zou ik willen zeggen, zoek even dit forumonderdeel door. Dit onderwerp komt hier regelmatig voorbij.
Welja, er is reeds 1 forum actief in deze branche, en dat heeft een 1000tal leden. Maar ik kon er niet zo goed aarden (teveel mensen die 'snel rijk' wouden worden), bovendien was het design van dat forum ook echt lelijk.

Ja, dat is inderdaad een goede, misschien een twitter account opzetten die automatisch de eerste regel van een nieuw topic tweet (bestaat daar toevallig geen extensie voor?)

Dus zo een beetje overal mijn linkje acter laten is de boodschap :lol:

Tja, daar heb je misschien wel gelijk, maar ik kan me ook wel inbeelden dat een leeg forum niet zo aantrakkelijk is om bij te registeren ...

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een forum van de grond

Bericht door David » 03 dec 2015, 20:32

schaakspeler schreef: Welja, er is reeds 1 forum actief in deze branche, en dat heeft een 1000tal leden. Maar ik kon er niet zo goed aarden (teveel mensen die 'snel rijk' wouden worden), bovendien was het design van dat forum ook echt lelijk.
Als er maar één "concurrent" is, dan moet je gewoon proberen zo uniek mogelijk te zijn. Is de website mobiel bereikbaar? phpBB 3.1.6 is door de responsive stijl geschrikt voor mobiel gebruik, dan is echt een plus punt. Verder moet je zorgen dat je uniek bent en geen kopie van dat forum wordt. Zorg dat jouw forum aantrekkelijker is.
schaakspeler schreef: Ja, dat is inderdaad een goede, misschien een twitter account opzetten die automatisch de eerste regel van een nieuw topic tweet (bestaat daar toevallig geen extensie voor?)
Ik werk op mijn forum met feeds, automatische wordt er dan een bericht naar Twitter en Facebook gezet met behulp van: http://twitterfeed.com Ik ben er zeer tevreden over en het werkt uitstekend. Je zou zelfs de feed van bijvoorbeeld met Financieel dagblad op je Twitter kunnen zetten of andere interessante blog sites voor de doelgroep. Ik geef maar een voorbeeld hé, je moet het niet doen ;)
schaakspeler schreef: Dus zo een beetje overal mijn linkje acter laten is de boodschap :lol:
Hoewel spammen niet overal gewaardeerd wordt, is het toch een kwestie van subtiel spammen :D
schaakspeler schreef: Tja, daar heb je misschien wel gelijk, maar ik kan me ook wel inbeelden dat een leeg forum niet zo aantrekkelijk is om bij te registeren ...
Daar heb je een punt, maar om nu zelf content te plaatsen. Je verteld het nu hier, als een lid van je forum het leest... kunnen ze zich afvragen welke leden nu echt zijn en welke verzonnen zijn. Als je op die andere website "vrienden" hebt gemaakt, haal hun dan naar je forum en begin met hun te praten over de onderwerpen. De rest volgt dan hopelijk nog ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een forum van de grond

Bericht door Paul » 03 dec 2015, 22:39

Je forum is vanaf hier (En hoewel dat hotel internet is, werkt de rest wel snel) erg langzaam. Daar zou ik sowieso is naar kijken.
Een topic zoals http://geldforum.eu/viewtopic.php?f=14& ... 74daa45b3c is gewoon niet realistische. Een forum wat net begint heeft binnen 10 minuten simpelweg geen 15 reacties. Dat halen we bijvoorbeeld hier op phpBB.nl niet eens in een druk topic.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een forum van de grond

Bericht door El torro » 04 dec 2015, 08:30

Als de eigenaar op een geld forum al begint om de boel te bedriegen, dan zegt dat al genoeg over het forum.

Je zit dus gewoon met jezelf te chatten, wat vind je daar zelf van :lol:

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Hoe krijg je een forum van de grond

Bericht door toska » 04 dec 2015, 13:16

El torro schreef:Als de eigenaar op een geld forum al begint om de boel te bedriegen, dan zegt dat al genoeg over het forum.

Je zit dus gewoon met jezelf te chatten, wat vind je daar zelf van :lol:

Een forum opstarten en leden krijgen is een ding, maar je forum moet ten eerste al bezocht worden door alle zoekmachines waardoor je berichten in de indexpagina komen te staan, als de niet gasten op een gelijkaardige onderwerp gaat zoeken dan sta je forum daar tussen en heb je meer kans om leden bij te krijgen.
Als je alleen begint met een forum zonder andere personen erbij te betrekken vind ik het normaal dat men een tweede account aanmaakt via een andere nickname, en antwoord op je eigen vragen dit geeft ook wat meer effect.Ook je linken plaatsen in andere site/forums helpt ook( natuurlijk niet bij concurrenten) en op de sociale media.Of je start met een forum met een bepaald onderwerp iets dat nog zolang niet uit is, waar er weinige forums er van zijn, dan krijg je op die manier ook leden bij.Maar moet wel iets zijn waar je lang kan over klappen, sommige forums hebben honderden leden maar dat geraakt eens uitgeput,neem nu een computerforum hoeveel zijn er van die niet? ga nu eens kijken je gaat er nog weinig vragen vinden, zulke forums zijn ten dode opgeschreven, en weet je waarom als ik een probleem heb ga ik gewoon via google zoeken typ mijn vraag en kom de oplossing tegen, zonder me te registreren dat heb je met forums die open staan en voor iedereen leesbaar.
Beste verder heb geduld kan een jaar of 2 jaar duren voor deze in aantrok is
mvg
toska

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een forum van de grond

Bericht door El torro » 04 dec 2015, 13:53

Het blijft altijd een lastige overweging, als je je forum sluit of bepaalde stukken afsluit komt daar ook geen zoekmachine en raak je niet bekent.
Als je alles open laat, dan hoeft men zich inderdaad niet aan te melden om een oplossing te vinden.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Hoe krijg je een forum van de grond

Bericht door toska » 04 dec 2015, 14:20

El torro schreef:Het blijft altijd een lastige overweging, als je je forum sluit of bepaalde stukken afsluit komt daar ook geen zoekmachine en raak je niet bekent.
Als je alles open laat, dan hoeft men zich inderdaad niet aan te melden om een oplossing te vinden.
Ik denk dat je daar mis in bent, ook al sta je forums verborgen wat enkel zichtbaar staat in de zoekmachines is de titel van de vraag, als je daar dan op klikt krijg je de melding , (om de forums te bekijken dien je geregistreerd te zijn) de zoekbots verborgen of niet kunnen dat lezen en er staat altijd iets te bespeuren.
Maar je laatste zin (alles open laten) is dan ook niet aan te raden, mensen zijn nieuwsgierig en willen toch eens zien wat er te bespeuren valt, daardoor heb je de meeste kans maar dat ze iets gaan plaatsen is natuurlijk een andere vraag????

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een forum van de grond

Bericht door El torro » 04 dec 2015, 14:30

ik denk dat je daar mis in bent, ook al sta je forums verborgen wat enkel zichtbaar staat in de zoekmachines is de titel van de vraag, als je daar dan op klikt krijg je de melding , (om de forums te bekijken dien je geregistreerd te zijn) de zoekbots verborgen of niet kunnen dat lezen en er staat altijd iets te bespeuren.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je de permissies van de bots instelt en of de zoekmachines jouw site belangrijk genoeg vinden om (vooraan) in hun index op te nemen.
Dus mijn antwoord was wat onvolledig inderdaad.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Hoe krijg je een forum van de grond

Bericht door toska » 04 dec 2015, 14:38

El torro schreef:
ik denk dat je daar mis in bent, ook al sta je forums verborgen wat enkel zichtbaar staat in de zoekmachines is de titel van de vraag, als je daar dan op klikt krijg je de melding , (om de forums te bekijken dien je geregistreerd te zijn) de zoekbots verborgen of niet kunnen dat lezen en er staat altijd iets te bespeuren.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je de permissies van de bots instelt en of de zoekmachines jouw site belangrijk genoeg vinden om (vooraan) in hun index op te nemen.
Dus mijn antwoord was wat onvolledig inderdaad.
Natuurlijk dien je de zoekbots bottoegang of leestoegang te geven, dat maakt dan verder geen probleem.

Gebruikersavatar
schaakspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2015, 17:53

Re: Hoe krijg je een forum van de grond

Bericht door schaakspeler » 04 dec 2015, 15:31

David schreef: Ik werk op mijn forum met feeds, automatische wordt er dan een bericht naar Twitter en Facebook gezet met behulp van: http://twitterfeed.com Ik ben er zeer tevreden over en het werkt uitstekend. Je zou zelfs de feed van bijvoorbeeld met Financieel dagblad op je Twitter kunnen zetten of andere interessante blog sites voor de doelgroep. Ik geef maar een voorbeeld hé, je moet het niet doen ;)
Ok, dit heb ik ingesteld en dat werkt wel goed. Alleen post hij steeds ook de categorie op twitter: dus "categorie * titel link". wat moet ik aanpassen in feed.php zodat hij de categorie niet post. En is het ook mogelijk dat hij een kort gedeelte van de post zelf na de titel plaatst?
El torro schreef:Als de eigenaar op een geld forum al begint om de boel te bedriegen, dan zegt dat al genoeg over het forum.

Je zit dus gewoon met jezelf te chatten, wat vind je daar zelf van :lol:
paul schreef:Je forum is vanaf hier (En hoewel dat hotel internet is, werkt de rest wel snel) erg langzaam. Daar zou ik sowieso is naar kijken.
Een topic zoals http://geldforum.eu/viewtopic.php?f=14& ... 74daa45b3c is gewoon niet realistische. Een forum wat net begint heeft binnen 10 minuten simpelweg geen 15 reacties. Dat halen we bijvoorbeeld hier op phpBB.nl niet eens in een druk topic.
Oei enig idee hoe ik de snelheid kan verbeteren? Het is gewoon een default install, met 2 extensies en een stijl, niets speciaals ofzo gedaan.

Wel ik chat niet echt met mezelf. Er was vroeger immers een ander forum over geld verdienen dat helaas offline gegaan is. Echter via de waybackmachine is dez nog beschikbaar en dus haal ik mijn content vandaar. Zo raakt het forum al wat gevuld voor nieuwe leden en gaat die oude content ook niet verloren.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een forum van de grond

Bericht door El torro » 04 dec 2015, 17:12

Tja, Google en duplicate content :roll:
Weet niet of dat nu een goede beslissing is.

Verder toont een simpele test aan dat je pagina vanuit Amsterdam binnen de seconde laad dus zeker niet slecht.
Alleen misschien "Leverage browser caching" aanzetten via je htaccess.

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een forum van de grond

Bericht door Hartenheer » 04 dec 2015, 17:34

toska schreef: Maar je laatste zin (alles open laten) is dan ook niet aan te raden, mensen zijn nieuwsgierig en willen toch eens zien wat er te bespeuren valt, daardoor heb je de meeste kans maar dat ze iets gaan plaatsen is natuurlijk een andere vraag????
Daarom heb ik een extentie waarbij gasten maar een in te stellen aantal topics kunnen lezen.
En dan 24 uur moeten wachten om verder te lezen, of aanmelden. :mrgreen:
Groeten,
Willem
Afbeelding

Plaats reactie