Hoe kunnen we forums actief houden

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Stemi
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:25

Hoe kunnen we forums actief houden

Bericht door Stemi » 25 nov 2015, 10:25

Ik merk dat het op het forum waar ik beheerder van ben het steeds rustiger wordt. Dit komt denk ik met name door Facebook. Ik vraag me af of dat het toevoegen van foto's via een mobiel apparaat niet makkelijker gemaakt kan worden. En zou je op een mobiel apparaat niet meteen de nieuwe berichten willen zien. Misschien zou dat helpen de forums actiever te houden.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hoe kunnen we forums actief houden

Bericht door David » 25 nov 2015, 11:48

Kan je deze vraag niet beter aan je leden stellen? Wat willen hun, waarom komen ze naar je forum of juist niet? Welke functie missen ze? Ik denk dat het per forum verschillend is, iedereen heeft een andere doelgroep. Dit onderwerp duikt hier trouwens al verschillende keren op, kijk ook eens in die onderwerpen ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Hoe kunnen we forums actief houden

Bericht door Hartenheer » 25 nov 2015, 13:59

Het is een bekend fenomeen, het is nu eenmaal de tijd waar FB floreert, en de fora steeds minder bezoekers krijgen.

Niets aan te doen.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Stemi
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:25

Re: Hoe kunnen we forums actief houden

Bericht door Stemi » 05 dec 2015, 10:42

David schreef:Kan je deze vraag niet beter aan je leden stellen? Wat willen hun, waarom komen ze naar je forum of juist niet? Welke functie missen ze? Ik denk dat het per forum verschillend is, iedereen heeft een andere doelgroep. Dit onderwerp duikt hier trouwens al verschillende keren op, kijk ook eens in die onderwerpen ;)
Het toevoegen van foto's via mobiele apparten werkt een beetje omslachtig. Je moet dan naar het tabblad Bijlagen en dat is blijkbaar niet intuïtief. En foto's worden niet automatisch verkleint. Dus moet eerst een foto verkleind worden. Op mijn Samsung s4 mini kan ik ook niet meteen naar Galerij. Dat kan wel als ik op Facebook een foto toevoeg.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe kunnen we forums actief houden

Bericht door El torro » 05 dec 2015, 18:52

Ik heb even gekeken op je forum, maar zou het niet helpen om je forum iets meer te pimpen?

Een achtergrond, leuk logo ( is nu het standaard phpbb logo) een maar extensies?

Stemi
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:25

Re: Hoe kunnen we forums actief houden

Bericht door Stemi » 06 dec 2015, 16:50

Ja het kan nog gepimpt worden. Voor de update was er ook een banner, maar die is nu weg. Maar het belangrijkste is denk het makkelijk kunnen uploaden van foto's vanaf een mobiel. Ik zag wel dat er ontwikkeld werd aan een extensie voor het verkleinen van foto's, maar volgens mij ligt de ontwikkeling al een tijdje stil.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hoe kunnen we forums actief houden

Bericht door David » 06 dec 2015, 18:34

Bedoel je met de extensie die nog in ontwikkeling is ReIMG Image Resizer? Waarschijnlijk is de ontwikkelaar erg druk, gezien hij meerdere taken heeft binnen phpBB en waarschijnlijk ook nog school en/of werk heeft.

Er is een andere extensie waar je eens naar zou kunnen kijken, deze is al goedgekeurd en staat in de database: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2236221
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Hoe kunnen we forums actief houden

Bericht door toska » 06 dec 2015, 19:25

Ben van dezer morgen lid geworden van een forum, waar ik wel intresse in heb zeker over bepaalde dingen, daar klagen ze ook over dat er weinig leden nonactief zijn,en weinig word geplaatst heb daar een hele dag online gestaan en 4 maal gereageerd maar niemand maar dan ook niemand zelfs niet van het team die eens online stond.Deden zelfs geen moeite om mijn berichten te beantwoorden, tja er was niemand schrik je er dan niet van dat de leden wegblijven hewel ik niet???
ik sta alle dagen online op mijn forum beweging of niet maar ik ben er


toska

Stemi
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:25

Re: Hoe kunnen we forums actief houden

Bericht door Stemi » 06 dec 2015, 20:47

Ja die bedoelde ik inderdaad David. Ik zal eens kijken naar de andere extensie die je noemde.

valkenier
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 mei 2015, 17:37

Re: Hoe kunnen we forums actief houden

Bericht door valkenier » 06 dec 2015, 22:50

toska schreef: ik sta alle dagen online op mijn forum beweging of niet maar ik ben er
toska
Dan moet ik je wel vertellen dat je forum op dit eigenste ogenblik niet bereikbaar is ?
Want uit nieuwsgierigheid kwam ik ook eens kijken 8-)

dag van de sint om 22.49
mvg

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Hoe kunnen we forums actief houden

Bericht door toska » 07 dec 2015, 18:52

Gelijk dat komt dat de vorige niet is doorgelinkt naar de nieuwe, in mijn onderschrift staat de goede klik daar maar eens op.Oeps was dat hier vergeten te veranderen

toska

Plaats reactie