Is phpbb nog gratis??

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Is phpbb nog gratis??

Bericht door toska » 01 nov 2015, 11:10

Daar ik vernomen heb is phpbb toch jaren gratis geweest of niet????????????? nu blijkt dat men al geld vraagt als je een extensie nodig hebt voor je forum? begrijp dat wel ze steken daar hun tijd en moeite in maar dan hoop ik dat ze dit dan ook aangeven en zich voorzien van een btw of vzw nummer, anders is het in dit geval zwart werk en daar staat een straf op.

Mvg
toska :?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Is phpbb nog gratis??

Bericht door El torro » 01 nov 2015, 11:24

Phpbb is gratis en zal dat ook wel blijven maar voor stijlen en extensies word al jaren door sommige makers geld gevraagd, wat mij ook wel logisch lijkt.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Is phpbb nog gratis??

Bericht door Ger » 02 nov 2015, 10:18

Je mag gewoon bijklussen hoor. Zolang het een marginaal deel is van je inkomen (zit ergens een drempel aan, weet niet precies hoe groot die is) dan geldt het als "Resultaat uit overige werkzaamheden". Hoef je niet meteen een bedrijf voor te zijn.
Komt bij: dat is de Nederlandse wetgeving. Het gros van de wereld (waar jij ook woont) is geen Nederland en daar gelden dus andere wetten. Roepen dat het strafbaar zou zijn is dus op zijn zachtst gezegd onzin.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Is phpbb nog gratis??

Bericht door David » 02 nov 2015, 11:48

Ik ben gisteren voor de gein even gaan Googlen, je zou al zwart werken als je het tuinpad van de buurvrouw veegt en daarvoor een pak koekjes krijgt. Nu is dat natuurlijk een beetje een gek voorbeeld...

Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld wanneer jij je oma naar het ziekenhuis brengt en daarvoor 5 Euro benzine geldt krijgt. Je moet dan eigenlijk tegen de belastingdienst zeggen, dat je 5 euro hebt verdient en dat je onkosten ook 5 euro zijn. Dan heb je die 5 euro legaal gemaakt.

Nu zijn dit kleine onschuldige voorbeelden, er is in mijn ogen niets mis mee om geld te vragen voor een extensies of stijl of een dienst zoals het installeren van een forum. Als het in familie/vrienden kring is of in hobbysfeer dan wordt je niet eens gezien als ondernemer. En phpBB is voor de meeste onder ons toch een hobby ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Is phpbb nog gratis??

Bericht door Paul » 04 nov 2015, 08:43

phpBB is altijd gratis geweest, en zal ook altijd gratis blijven. Wel is het zo dat er verschillende bedrijven (En ook personen) betaald werk doen. Ik kan je zeggen dat heel veel teammembers (Zowel hier als op phpBB.com) geld bijleggen aan wat ze voor phpBB doen. Teammembers krijgen in niet betaald, maar steken wel een groot aantal uren in het project.
Of er mensen zwart werken? Waarschijnlijk wel. Maar het is (Gelukkig) de taak van de belastingdienst om te controleren of dat zo is, en om eventueel boetes op te leggen. Wel weet ik van een groot aantal die betaald werk uitvoeren dat dit gewoon wit gaat, inclusief mijzelf.

valkenier
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 mei 2015, 17:37

Re: Is phpbb nog gratis??

Bericht door valkenier » 04 nov 2015, 22:05

Ik las dit toevallig en vond onderstaande link(vandaag in het nieuws trouwens) wel toepasselijk :)
Het lijkt me wat krom als je buurvrouw helpt , iets verkeerd doet ?
De bijbel en de kerk schrijft toch voor om je naasten lief te hebben en te helpen ?
Het lijkt me al straffer als je geld inzamelt voor een goed doel of kinderziekenhuis , om daarna te gebruiken om je penthouse op te frissen :?

http://www.tijd.be/politiek_economie/in ... 1446669683

grtn

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Is phpbb nog gratis??

Bericht door David » 05 nov 2015, 10:29

valkenier schreef:Het lijkt me wat krom als je buurvrouw helpt , iets verkeerd doet ?
Natuurlijk doe je dan niets verkeerd, dat zou wel heel erg krom zijn. Zeker in een economie waar de overheid meer wilt aansturen op mantelzorgen en erop wilt aansturen dat ouderen zelfstandiger worden door hulp van familie of buren.
valkenier schreef:De bijbel en de kerk schrijft toch voor om je naasten lief te hebben en te helpen ?
Het lijkt me al straffer als je geld inzamelt voor een goed doel of kinderziekenhuis , om daarna te gebruiken om je penthouse op te frissen :?
Ik denk dat wij als mens dat sowieso zouden moeten doen, als wij iets beter met elkaar omgaan en iets meer naar elkaar omkijken zou het zo veel beter met ons gaan. Het is niet alleen goed, het geeft ook nog eens een goed gevoel :)

Maar goed, laten wij niet teveel afdwalen :mrgreen:
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Plaats reactie