Wijzigingen vertaling

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
feppie64
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2008, 15:57

Wijzigingen vertaling

Bericht door feppie64 » 10 okt 2015, 09:39

Hallo allemaal,

Aangezien ik niet zeker weet of de sticky in dit forum ook bedoeld is voor phpBB 3.1, maak ik hiervoor een nieuw onderwerp aan.

Voor het bijwerken van mijn forum naar phpBB 3.1 ben ik over de Nederlandse vertaling van phpBB gegaan en (voorlopig) deze wijzigingen aangebracht. Dit is een patch-bestand die gebruikt kan worden in Linux-achtige systemen. Als jullie liever een ander formaat willen, hoor ik dat graag.

Bij het verbeteren heb ik mij vooral gericht op de teksten die voor bezoekers zichtbaar zijn. In het beheerderspaneel is dus ook nog genoeg te wijzigen, maar daar lag op dit moment niet mijn interesse.

Ik hoop dat enkele van mijn wijzigingen overgenomen zullen worden, maar verwacht zeker niet dat alles overgenomen wordt. Sommige zinnen waren naar mijn mening te letterlijk vertaald en daardoor ongebruikelijk Nederlands. Ook is "maximum toegestane" naar mijn mening een pleonasme. Verder heb ik een voorkeur voor "je kunt" in plaats van "je kan".

Ik verzoek jullie in ieder geval wél de dt-fouten en het liefst ook de (vele) spatiefouten te verbeteren. Ook raad ik jullie aan nog eens naar de vertalingen van het privacybeleid en de registratiemelding te kijken. Ik kan het zo even niet meer terugvinden, maar ik kan mij herinneren dat die zodanig vertaald zijn dat sommige zinnen het tegenoverstelde zijn van de Engelse versie. Verder is "karakters" overal in "tekens" veranderd, aangezien dit inconsistent vertaald werd, en zijn er vast nog meer dingen die ik verbeterd heb, maar mij zo even niet kan herinneren.

Wellicht zullen er ook enkele wijzigingen inzitten die specifiek voor mijn forum bedoeld zijn. Ik heb geprobeerd om dat te beperken.

Mijn forum is nog niet live, dus er zullen waarschijnlijk nog meer wijzigingen komen als ik iets tegenkom.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wijzigingen vertaling

Bericht door Ger » 12 okt 2015, 08:38

De vertaling staat op github
Ik ben er zelf niet meer actief in, maar misschien is het handig als je jouw wijzigingen in een nieuwe branche of PR daar zet? Dan kan het na goedkeuring/overleg eenvoudig gemerged worden.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wijzigingen vertaling

Bericht door Paul » 17 apr 2016, 11:23

Ik heb je pull request op github gemerged. Je wijzingen zullen meekomen in de volgende versie van het Nederlandse taalpakket.

Plaats reactie