foto album

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
valkenier
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 mei 2015, 17:37

foto album

Bericht door valkenier » 09 jun 2015, 19:19

Er is een phpbb galery toegevoegd aan mijn forum.
1°Nu las ik de handleiding en zie ik een massa upload via het beheerderspaneel ?
Iemand ervaring ermee ?

2* Er moeten ongeveer 2000 foto's op, zal dit enige invloed hebben op mijn forum ?
Bijvoorbeeld de laadtijd ? (langere pagina rendering of zo)

mvg

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: foto album

Bericht door El torro » 09 jun 2015, 23:42

Aantal foto's speelt geen rol naar de snelheid toe.
De bestand grootte kan wel van invloed zijn als je tegen de limieten van je hosting zit.

valkenier
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 mei 2015, 17:37

Re: foto album

Bericht door valkenier » 10 jun 2015, 12:11

Thanks.
Maar een nieuwe domeinnaam plus hosting moet toch wat aankunnen veronderstel ik ?
Ik wil gewoon niet dat men foto's verwijdert of verplaatst en er dan verschijnt " this image is not found".

Dus heb ik ( correct me if i'm wrong) volgende opties.
Ik sla elke foto die op mijn forum komt op mijn computer op ( en eventueel usb stick).
Ik plaats zelf die foto's op mijnalbum.nl en hou die map bij.
Ik plaats alles in de phpbbgallery en hou die permissies voor moderator en beheerder.
Ik geef elke gebruiker de mogelijkheid om in een nieuw album in de phpgallery foto's up te loaden.

Ik vind het gewoon hatelijk als men een foto bespreekt , er een topic overgaat en die nadien verdwijnen, dan heeft het topic een " null " waarde toch ?

Grtn

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: foto album

Bericht door El torro » 10 jun 2015, 13:09

Thanks.
Maar een nieuwe domeinnaam plus hosting moet toch wat aankunnen veronderstel ik ?
Nogmaals het gaat om de bestandsgrootte van je foto,s niet om de aantallen.
Hebt hebt foto,s van 1gb en van 2kib van de laatste kun je er duizenden plaatsen van de eerste is dat zeer beperkt.

Controleer die de grootte van de foto,s en verklein die zoveel mogelijk.
Met irfanview gaat dat perfect als je de pluginn voor "opslaan voor web" even mee installeert.

Zie hier een voorbeeld.
viewtopic.php?f=52&t=60077

valkenier
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 mei 2015, 17:37

Re: foto album

Bericht door valkenier » 10 jun 2015, 17:36

El torro schreef:
Controleer die de grootte van de foto,s en verklein die zoveel mogelijk.
Met irfanview gaat dat perfect als je de pluginn voor "opslaan voor web" even mee installeert.

Zie hier een voorbeeld.
viewtopic.php?f=52&t=60077
Handig tooltje die irfanview , werkt perfect :D
Handig om avatars te maken oa ook , meteen getest !
Geweldig bedankt !

Nog (als leek weeral) een vraagje , je kan die pluginn op je forum installeren zodat als mensen iets uploaden het automatisch verkleint of lees ik dat verkeerd ?

Thx voor je snelle reactie, kan ik iets mee hoor.

Met vriendelijke groeten.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: foto album

Bericht door David » 10 jun 2015, 17:51

Welkom forum versiegebruik je? Dan kunnen wij je de juiste link geven naar de ReIMG Image Resizer modificatie of extensie, afhankelijk van je forum versie.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

valkenier
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 mei 2015, 17:37

Re: foto album

Bericht door valkenier » 10 jun 2015, 18:41

ik gebruik nu 3.0.14 dankzij je teamgenoot ;)

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: foto album

Bericht door David » 10 jun 2015, 18:52

Oké, dan heb je een modificatie nodig. Is dit wat je bedoeld: https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... e_resizer/
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

valkenier
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 mei 2015, 17:37

Re: foto album

Bericht door valkenier » 13 jun 2015, 17:03

Een vraag wat hoort er te staan op foruminstellingen =

Contact e-mailadres:
Dit adres wordt gebruikt voor contact met de beheerder


Dient hier te staan admin@je domein naam.com ?

Het is namelijk zo dat leden bij het posten een mail ontvangen met mijn hotmail adres ipv admin@je domeinnaam.com

Van twee forums ( de oude phpbb2 's natuurlijk ) werkt het normaal bij de phpbb3 niet dus.

Thx voor elk advies ;)

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: foto album

Bericht door El torro » 13 jun 2015, 18:41

Welk adres er staat maakt niet uit , als het maar van jouw is

valkenier
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 mei 2015, 17:37

Re: foto album

Bericht door valkenier » 13 jun 2015, 21:35

Ok, mijn email adres is het zeker.

Maar op de andere twee forums krijg je gewoon een melding bij het plaatsen van een reactie, of bij een privébericht per mail.

Die mail arriveert dan als onder admin@jeforumnaam.com zonder je hotmail adres erbij.

Nu zijn er veel leden die een hotmailadres als 'ongewenste mail ' onvangen ipv postvak in.
Maar goed ik zoek verder want het kan ook zijn dat ik ( weeral) een blunder begaan heb op mijn server bij mail verkeer.

Nu ik kijk het na, bij phpbb2+nuke ging het toch makkelijker dus een berg nostalgie hier 8-)

valkenier
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 mei 2015, 17:37

Re: foto album

Bericht door valkenier » 14 jun 2015, 22:23

El torro schreef:Aantal foto's speelt geen rol naar de snelheid toe.
De bestand grootte kan wel van invloed zijn als je tegen de limieten van je hosting zit.
Klopt , ik heb het foto-album eens bekeken en de foto's en bestandsgrootte liggen veruit mekaar.
Ik denk dat het ook aan de manier van plaatsen ligt ?
Daarnaast zijn er "ping" foto's en jpg , voor zoveel als ik er van ken 8-)

Nu los daarvan lees ik overal op het net volgende bij een gebruik van een foto-album ( ik weet niet of dat voor een phpbb galery ook klopt).
* als je werkelijk de ge-uploade foto in het album plaatst , daarna die bespreekt in een of ander topic met de geplaatste foto erbij, kan dat.
Echter zou bijv 2000 foto's je forum vertragen?
* Wanneer iemand een foto verwijdert dan zou ( stel foto 10 ) dan schuift het hele album een rij op en dan veranderen ook al de foto's op je forum ?
Waardoor de foto's niet meer kloppen met het desbetreffende topic ?
Dus bijv foto 11 wordt dan foto 10 en zo verder.
Zo wordt het hele forum quasi onleesbaar ?
*Kan je de permissies van de leden veranderen zodat die maar niet al of niet zonder weten foto's kunnen kunnen verwijderen?
*Wat ik ook lees is als je een lid verwijdert ( niet bant of niet actief plaatst) dat je de optie moet kiezen van berichten laten staan , want anders verdwijnen bij het verwijderen van het lid ook de door hem/haar geplaatste foto's en schuift alles weer op ?

Graag wat toelichting van iemand die ook met een foto -album werkt.
Lijkt me ook moeilijk als een lid vraagt zich te verwijderen en alle bijgaande topics en foto's meteen ook.

Graag wat antwoorden daaromtrent , hoe zit het met foto's die men plaatst op een forum , die staan dan publiek voor alle leden , die ze dan ook kunnen kopiëren, want iedereen neemt de dag van vandaag maar een loopje met copy/paste en foto's van een ander nemen.

Hoe vaak hoor je niet " tjah " da's een afbeelding die ik vond op het internet of op facebook ?
Als de eigenaar daar geen weet van heeft dat je iets kopieert op facebook en ergens plakt, lijkt me foute boel niet ?

Grtn en sorry voor de vele vragen door mekaar, het ware handig als iemand met een foto-album en de werking en ethiek errond me even uitleg verschaft.

Grtn

Plaats reactie