Eigenaardig verschijnsel

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
one_O_five
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2015, 07:22

Eigenaardig verschijnsel

Bericht door one_O_five » 01 apr 2015, 14:13

De laatste tijd heb ik iets eigenaardigs op ons forum, ondanks de nodige beveiliging, zo al onderandere de vraag en antwoord in het Nederlands, melden zich er af en toe vreemde vogels aan als lid.
De IP nummers zijn altijd uit Pakistan, mail meestal een gmail, nickname en mailadres komen niet voor in de database bij stopforumspam.
Gewoonlijk kopiëren ze ergens een deeltje van een oude topic, daarna word dit ingevoegd in een ander topic, uiteraard slat dit op niets.
Soms gebeurt het ook dat er een soort antwoord gegeven word met een tekst in de stijl van de beruchte Google vertalingen, slaat dan ook weer op niets.

Meestal ontdek ik dergelijke nieuwelingen vrij snel en verwijder ze dan ook onmiddellijk, ik vraag me nu wel af of er nog phpbb forums zijn die hetzelfde verschijnsel opmerken, en ook wat er achter zit.

flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

Re: Eigenaardig verschijnsel

Bericht door flinkefreddy » 01 apr 2015, 20:09

Ik merk ook wel dat er zich spammers proberen binnen te wurmen, de reden daarvan vraag ik me soms ook af.
Maar daar zal mijn ict kennis me waarschijnlijk parten spelen.
Bij mij zijn het meestal de meest absurde namen die zich aanmelden en vallen hierdoor meestal al door de mand. Na een klein IP checkje en het emailadress even gegoogled te hebben, zie je dan meestal IP adressen vanuit, Oekraine,Rusland,noord Frankrijk en Mexico. Ik heb mijn forum zo ingesteld dat elke nieuwe aanmelding eerst door mij moet geactiveerd worden. En zo houd ik met succes deze "vreemde vogels" buiten. Misschien heb je er wat aan ;-)

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Eigenaardig verschijnsel

Bericht door El torro » 02 apr 2015, 13:37

Met een goede vraag en antwoord plug inn komen ze helemaal niet binnen.
Ik heb maar 1 a 2 spammers gehad in een half jaar.
En die blokkeer ik dan door de eerste 2 berichten goed te laten keuren door een moderator.

Wat wel steeds lastiger lijkt te worden is de spam via de contact pagina.
Nu 2 per dag, dus misschien toch de extensie die dat tegengaat maar eens installeren,

one_O_five
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2015, 07:22

Re: Eigenaardig verschijnsel

Bericht door one_O_five » 16 apr 2015, 12:10

@flinkefreddy, Rusland heb gewoon geblokkeerd via .htaccess, en in een verdacht geval check ik het mailadre en het IP nummer bij stopforumspam.
@El torro, de vraag en antwoord gebruik ik ook, dit na het lezen van enige bjdragen hier op het forum.

Ondertussen heb ik zo een keer of twee per week bezoek van die Pakistanesen, die maken een account aan, geven een antwoord op een topic met copy-paste en verder gebeurt er niets meer.
Tot nu toe ben ik nog niet te weten gekomen wat eigenlijk de bedoeling van die gasten is.

Plaats reactie